
مدتها پس از عملکرد محدود، لانچیا با معرفی نسل جدید اپسیلون به صحنه بازگشت. اما شرکت ایتالیایی کیمرا اقدام به معرفی Evo38 کرده است که طراحی ویژهای به ازای افتخار لانچیا 038 دارد.
به عنوان جایگزین لانچیا 037 که در سال 1983 قهرمان WRC شد، لانچیا قرار بود مدل 038 را عرضه کند. این خودرو دارای دیفرانسیل عقب بود و قرار بود با سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه قدرتمندتر از قبلی، به رقابت با آئودی کواترو S1 بپردازد. با این حال، عرضه مدل 038 هرگز رقم نخورد و به جای آن، لانچیا دلتا S4 به عنوان خودروی جایگزین برای 037 معرفی شد.

با رویارویی با چالش های ناتمامی، کیمرا اکنون قصد دارد تا پروژه Evo38 مدل خود را به پایان برساند. این محصول را میتوان به عنوان یک ادامه به Evo37 مدل 2021 شرکت فراری در نظر گرفت. Evo38 با ویژگی های زیادی از جمله سیستم چهار چرخ محرک، توربوشارژ قدرتمندتر و تغییرات سختافزاری متعدد دیگر به نحوه اجرا تجهیز شده است. با افزایش 100 اسب بخاری، توانایی این خودرو به 600 اسب بخار رسیده است. خروجی موتور از طریق گیربکس شش سرعته دستی با ضرایب کوتاهتر دنده به هر دو محور منتقل میشود.
وزن کلی کیمرا Evo38 تا 1.100 کیلوگرم کاهش یافته است ، این کاهش وزن از طریق استفاده از فیبرکربن و تیتانیوم انجام شده است و این کیمرا اکنون با خودروهایی همچون مزدا MX-5 میاتا و آلپین A110S تقریبا یکسان است.
این خودرو اینتگرال دارای یک سیستم کنترل الکتروهیدرولیک دیفرانسیل میباشد که به راننده اجازه تقسیم نیرو بین چرخها را میدهد. همچنین، این خودرو دارای یک سیستم تعلیق با کمکفنرهای الکترونیکی با قابلیت افزایش ارتفاع مجهز شده است.

کیمرا Evo38 از یک پیشرانه 2.1 لیتری ساخت ایتالیا تکنیکا بهره میبرد، که تحت نظارت مهندس معروف لانچیا، یعنی کلادیو لومباری، بازبینی و بهبود یافته است. از آنجایی که کیمرا قصد دارد Evo38 را با گیربکس سکوئنشال الکترونیکی تجهیز کند.
دوربین Evo38 در نمایشگاه ژنو 2024 به نمایش گذاشته خواهد شد. شرکت برنامه دارد که 38 دستگاه از این مدل را تولید کند. هرچند قیمت این مدل هنوز مشخص نشده است، اما مدل پیشین آن با قیمت 480 هزار یورو (تقریبا 520 هزار دلار) به فروش رسیده بود.
با توجه به تابلو شمارش معکوس که در وبسایت کیمرا مشاهده میشود، این شرکت قصد دارد تا اوایل تابستان 2024 محصول سوم خود را معرفی کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.