EV9 بیشتر اثبات می کند که کیا آن را با خودروهای برقی از بین می برد

مقالات خودرویی
EV9 بیشتر اثبات می کند که کیا آن را با خودروهای برقی از بین می برداین که کیا EV9 هیچ رقیب فعلی نداشته باشد به نوعی پوچ است. مطمئناً، خودروهای برقی سه ردیفه دیگری نیز وجود دارند، اما هیچ کدام حول وظیفه اصلی حمل و نقل افراد زیادی طراحی نشده اند. بنابراین واقعاً کیا EV9 بازار خودروهای برقی سه ردیفه را دارد. این نشان می دهد که برند کره ای چقدر جلوتر از منحنی است. و فقط این نیست که EV9 تنها بازی در شهر است. ماشین افسانه ای است مشخصات سریع 2024 کیا EV9 GT-Line باتری 99.8 کیلووات ساعت (قابل استفاده) موتورهای لیتیوم یونی دو مغناطیس دائمی همزمان خروجی 379 اسب بخار / 516 پوند فوت برد 270 مایل (EPA) قیمت 79,39 دلار تست شده مانند EV6 کوچکتر، EV9 از پلت فرم خودروی الکتریکی هیوندای موتور E-GMP استفاده می کند. در حالی که از نظر اندازه شبیه به کیا تلوراید بسیار محبوب است، EV9 دارای فاصله بین دو محور طولانی تر و اتاق سرنشینان داخلی کمی بیشتر است. درست کردن یک خودروی برقی، به طور شگفت‌انگیزی گران‌تر است، با قیمت پایه 54900 دلار و برچسب تستر GT-Line با قیمت 79390 دلار. (در حال حاضر، کیا خودروهای EV9 را از کره وارد می کند، اما در تابستان، تولید آن در ایالات متحده آغاز می شود. این EV9 ها باید واجد شرایط دریافت برخی از 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال برای خودروهای برقی باشند.) چیزی که فوراً به شما توجه می کند، پالایش است. بله، خودروهای برقی به طور کلی بی صدا و روان هستند، اما EV9 به خصوص خاموش و ابریشمی است. GT-Line دارای موتورهایی در جلو و عقب است که 379 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور ترکیب می کنند. برای چیزی به این بزرگی بسیار سریع است - کیا سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت را 4.5 ثانیه بیان می کند - اما تحویل نیرو به طور ماهرانه ای تنظیم شده است که هرگز خسته کننده نباشد. خبری از ضربه زدن به پشت سری هیستریونیک نیست و فقط یک ناله ضعیف در هنگام شتاب. مزایا: رفتار صاف، سرعت شارژ سریع، راندمان عالی، فضای داخلی متفکرانه و خوش ساخت من مدتی را در یک تویوتا گرند هایلندر هیبریدی مکس درست قبل از آزمایش EV9 گذراندم، و در حالی که آن خودرو دارای پیشرانه هیبریدی بسیار خوبی است، کیا نشان می‌دهد که وقتی از شر احتراق داخلی در خودرویی مانند این خلاص می‌شوید، چقدر چیزهای زیباتر است. شتاب بی دردسر و سکوت تقریباً باعث می شود EV9 در مقایسه با خودروی لوکس واقعی احساس شود. تمام نسخه‌های دوربرد EV9 با بسته باتری 99.8 کیلووات ساعتی عرضه می‌شوند و برای GT-Line، کیا برد 270 مایلی EPA را ذکر کرده است. من هیچ آزمایش برد علمی با آن انجام ندادم، اما در یک رانندگی نسبتاً سریع بزرگراه به راحتی 2.7 مایل در کیلووات ساعت را دیدم، و در یک رانندگی کندتر که شامل ترکیبی از بزرگراه و ترافیک شهری بود، 3.1 مایل در کیلووات ساعت را مدیریت کردم. اینها هر دو در یک روز خشک و ابری 45 درجه بودند و نشان می‌دهند که در مطابقت یا شکست دادن ارقام رسمی محدوده نباید مشکلی داشته باشید. وقتی اندازه و وزن EV9 را که بیش از 5800 پوند تست شده در نظر بگیرید، کارایی بسیار چشمگیر است. مانند سایر اعضای خانواده E-GMP خود، EV9 از معماری الکتریکی 800 ولتی استفاده می کند که سرعت شارژ بسیار سریع را فراهم می کند. در یک ایستگاه شلوغ Electrify America و با حداقل پیش گرمایش باتری، حدود 160 کیلووات از حدود 40 درصد حالت شارژ را مدیریت کردم. کیا می گوید حداکثر شارژ 210 کیلووات است که به مراتب بهتر از اکثر شاسی بلندهای برقی موجود در بازار است. به طور کلی، EV9 خودرویی بسیار راحت است، اگرچه دینامیک رانندگی همان چیزی است که از یک SUV انتظار دارید. این یک ضربه گیر است، اما من فکر می کنم ماشین کمی میرایی کمتری دارد - روی یک دست انداز بزرگ بغلتد و کمی طول می کشد تا بدنه بنشیند. و در حالی که مرکز ثقل معمولی خودروهای برقی به هندلینگ کمک می کند، وزن این وسیله همچنان نزدیک به سه تن است. اما، هیچ یک از اینها واقعاً مخالف هستند، و مطمئناً برای مشتریان هدف EV9 نیست. اگر از یک سه ردیف احتراق داخلی بیرون می آیید و وارد آن می شوید، ناامید نخواهید شد. چیزی که خریداران از آن استقبال خواهند کرد، ارگونومی عالی EV9 است. دکمه‌های فیزیکی برای کنترل‌های اولیه آب و هوا، به‌علاوه یک صفحه نمایش اختصاصی بین دسته سنج و نمایشگر اطلاعات سرگرمی برای تنظیمات بیشتر HVAC وجود دارد. کنترل صندلی های گرم شونده/خنک شونده روی درها هستند. سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا ساده و کاربردی است و نسبت به تکرارهای قبلی پیشرفت‌های قابل‌توجهی دارد. دکمه هایی روی فرمان به جای تاچ پدهای لمسی معمولی وجود دارد که هرگز واقعاً کار نمی کنند. همه چیز بسیار معقول و آسان است. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید من همچنین عاشق استفاده کیا از شیفترهای پدال برای تنظیم تنظیمات بازسازی شتاب دهنده بالابر هستم. هرکسی ترجیحات خود را در مورد میزان ریجن دریافتی هنگام بلند کردن پدال گاز دارد و پاروها تغییر آن را آسان می کنند. من شخصاً بین پایین‌ترین تنظیمات Regen و کامل سوئیچ می‌کنم، و نبود این تنظیمات در منو، زندگی را بسیار ساده‌تر می‌کند. صادقانه بگویم، مشکلات زیادی در مورد EV9 وجود ندارد. راه‌های زیادی برای جهت‌دادن صندلی وجود دارد، و من هرگز کاملاً راحت نبودم، اما مسافت پیموده شده ما احتمالاً متفاوت خواهد بود. همچنین بدون توجه به اینکه چگونه آن را تکه تکه کنید، یک ماشین گران قیمت است. معایب: قیمت، سواری تا حدی نامنظم قیمت پایه اساساً از جایی که Telluride متوقف می شود افزایش می یابد. و صرف نظر از پیشرانه، قیمت خودرو با مجموعه‌ای از انتظارات همراه است. برای مثال، با GT-Line، هیچ یک از متریال های داخلی احساس بد یا ارزانی ندارند، اما لزوما احساس خوبی 75000 دلاری ندارند. از جهاتی که اهمیت دارد، EV9 یک ناک اوت است. خودرویی که به کیا اجازه می‌دهد تا با خودرویی که باید یک بخش داغ باشد، فرار کند، و یکی از معیارهای سختی برای رسیدن به آن برای تمامی خریداران دیگر خواهد بود. و در حال حاضر، رقبای واقعی خیلی دور هستند. ما هیوندای Ioniq 7 مشابه مکانیکی را تا اواخر امسال دریافت نخواهیم کرد، و سه ردیفه برقی تویوتا تا سال 2025 وارد بازار نخواهد شد. رقبای لوکسی مانند Lucid Gravity و Volvo EX90 نیز ماه‌ها باقی مانده‌اند و هر دو گران‌تر خواهند بود. از کیا اگر قبلاً واضح نبود، هر خودروساز دیگری همین الان به کیا اجازه فرار می دهد. سه ردیف برقی آنها باید زود بیاید و باید خیلی خوب باشند. عکس‌های جاسوسی خودروهای الکتریکی سه ردیفه هیوندای آیونیک 7 آینده، جزئیات شاسی‌بلند هفت سرنشین جدید پورشه سه ردیفه الکتریکی شاسی‌بلند را برای اولین بار تایید می‌کند.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم