معرفی استون مارتین ونتیج GT4

مقالات خودرویی

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت استون مارتین، مدل جدید ونتیج GT4 نیز، همانند مدل قبلی ونتیج GT3 که در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا شرکت داشت، در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

با توجه به برخی اصلاحات و به‌روزرسانی‌ها، ظاهر دو نسخه GT3 و GT4 از یکدیگر متمایز است. طبق قوانین مسابقات، خودروهای مسابقه‌ای باید شباهت زیادی به نسخه‌های تولیدی خود داشته باشند. به همین دلیل، بنا به اظهارات استون مارتین، GT4 تقریباً 80 درصد از قطعات مکانیکی و ظاهری خود را با مدل تولیدی آن در اشتراک دارد. اجزایی که در هر دو نسخه به اشتراک می‌روند شامل شاسی آلومینیومی، موتور، گیربکس و بیشتر پنل‌های بدنه است.

تغییراتی که در نسخه مسابقه‌ای اعمال شده است شامل جزئیاتی مانند بزرگتر شدن بال عقب، افزایش اندازه اسپلیتر جلو و اضافه شدن ورودی هوا به کاپوت برای بهبود جریان هوا است. به عبارت دیگر، این تغییرات منجر به افزایش داون‌فورس و کاهش ضریب درگ می‌شوند، همچنین استون مارتین اشاره کرده است که این تغییرات تأثیر مثبتی بر عملکرد خودرو دارند.

استون مارتین ونتیج GT4

برای بهبود خنک‌سازی پیشرانه، نیاز است یک رادیاتور بزرگ‌تر نصب شود. همچنین، با این تغییرات هوای بیش‌تری به ترمزها هدایت می‌شود و کارایی آن‌ها افزایش می‌یابد. علاوه بر این، از حالا به بعد، رینگ‌های ۱۸ اینچی برای مدل GT4 مورد استفاده قرار خواهند گرفت، در حالی‌که نسخه جاده‌ای از رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد کوچک‌تر کردن اندازه رینگ‌ها به بهبود ظاهر و عملکرد GT4 کمک کرده‌است.

در حوزه فنی و موتوری، به طور چشم‌گیری با نسخه جاده‌ای مواجه هستیم. در بخش تعلیق، دمپرهای قابل تنظیم اضافه شده‌اند. همان موتور V8 توئین توربو با حجم ۴ لیتر نیز حضور دارد و تغییرات سخت‌افزاری مشاهده نمی‌شود.

استون مارتین اشاره کرده که ECU خودرو از بوش موتوراسپرت با تنظیمات مسابقه است و از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این خودرو استفاده می‌شود. اما دو دنده آخر این گیربکس قفل شده‌اند و تعویض دنده اتوماتیک در دسترس نیست. راننده مسابقه می‌تواند از ۶ دنده دستی با استفاده از شیفترهای پشت فرمان استفاده کرده و دنده‌ها را تعویض کند.

استون مارتین ونتیج GT4

اما در نهایت، به جایی رسیدیم که بزرگترین تغییرات، در کابین صورت گرفته است. در این بحش، تمامی امکانات برای مسابقه تازه ایجاد شده‌اند. نمایشگرهای دیجیتال کابین حذف شده و به جای آن، تجهیزات استاندارد مسابقه نصب شده است. همچنین کنسول مرکزی مجهز به تجهیزات لوکس جاده ای حذف شده و به جای آن یک جعبه فیبرکربنی برای نصب کنترل‌های مختلف جایگزین شده است. علاوه بر این، رول‌کیج و سیستم اطفا حریق نیز در این کابین نصب شده‌اند.

مدیر بخش استقامتی موتوراسپرت آستون مارتین اظهار کرد که ویژگی‌های جدید ونتیج GT4 بسیار پیشرفته‌تر از مدل قبلی است. این تطابق بین نسخه‌های مسابقه ای و جاده‌ای به AMR امکان می‌دهد که مدل جدید جاده‌ای را بهبود ببخشد.

امسال بیش از ۴۰ دستگاه استون مارتین GT4 تولید خواهد شد.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم