
به مناسبت نزدیک شدن به رونمایی از جانشین بوگاتی شیرون در ژوئن 2024، بوگاتی یک فیلم کوتاه منتشر کرده است که نصب پیشرانه درون سوز هیبرید در این خودرو جدید را نشان میدهد.
بر اساس گزارشات قبلی، بوگاتی فعلا اطلاعات دقیقی در مورد خودروی جدید خود منتشر نکرده است. اما احتمالا از یک پیشرانه 8.3 لیتری V16 با کازورث (Cosworth) بهره برده است. برخی شایعات نشان میدهد که این پیشرانه بدون توربوشارژر عرضه خواهد شد و برخی گزارشها نشان میدهد که از سه پیشرانه برقی کمکی، قابلیت دورگیری تا 9،000 دور در دقیقه و خروجی نهایی ۱،۸۰۰ اسب بخار برخوردار خواهد بود.
با وجود تمام شایعات موجود، تنها چیزی که میتوان اطمینان داشت، وجود 16 سیلندر و فنآوری هیبرید در سیستم پیشرانه این خودرو است.
بوگاتی در سپتامبر 1999، مدل شیرون 18/3 را به نمایش گذاشت. این خودرو با موتور 6.3 لیتری W18 معرفی شد و در واقع یک نسخه مدرنتر از مفهوم EB 218 بود. بوگاتی تا اکنون از طراحی موتور W16 در خودروهای خود استفاده میکند.

در سال 2003، برند کادیلاک با مدل Sixteen، که از یک پیشرانه V16 برخوردار بود، این ایده را دوباره مطرح کرد. همچنین، خودروهایی مانند رولزرویس 100EX کانسپت، بامو سری 7 گلد فیش، بنتلی مولسان و چیزتا مورودر V16T نیز از موتورهای V16 بهره بردهاند.
طراحی جانشین شیرون، آخرین اثر بوگاتی، توسط آقای آخیم آنشایت نظارت شده است. اما محصولات آینده این برند توسط گروهی تحت رهبری آقای فرانک هیل طراحی خواهند شد.
تولید و عرضه جانشین شیرون از سال 2026 سرکار خواهد رفت، زیرا بوگاتی هنوز در حال تولید مدلهای Divo و Chiron با پیشرانه W16 میباشد.
بهگفته بوگاتی، محصولاتی همچون ویرون و شیرون این برند با هدف ثبت در تاریخ طراحی شدهاند، نه فقط برای زمان حال یا آینده. احتمالاً این ویژگی در محصولات آتی بوگاتی نیز به چشم خواهد خورد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.