![باتری جدید Rivian می تواند حتی بهتر از تسلا باشد]()
ریویان امروز همه را شگفت زده کرد و نه تنها شاسی بلند مورد انتظار R2 را با قیمت اولیه 45000 دلار معرفی کرد، بلکه یک خودروی دیگر به نام R3 و همچنین یک سلول باتری جدید که زیربنای هر دو خودرو است را به ما نشان داد. این سلول به دلیل قطر 46 میلی متر و ارتفاع 95 میلی متر، 4695 نامیده می شود. مشخصات آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، اما به طور قابل توجهی بزرگتر از سلول های 4680 تسلا است که می تواند معنای زیادی داشته باشد.
با بزرگتر شدن سلولهای باتری، ولتاژ آنها تغییر نمیکند مگر اینکه شیمی تغییر کند، و احتمال اینکه Rivian از شیمی لیتیوم یون معمولی استفاده نکند، بیشتر است. چیزی که افزایش مییابد، رتبهبندی سلول بر حسب آمپر ساعت است که به معنی 4695 است که انرژی بیشتری نسبت به 4680 دارد. اما موارد بیشتری نیز وجود دارد.
سلول های بزرگتر معمولاً می توانند با نرخ های بالاتر شارژ و تخلیه شوند. به طور خلاصه، این بدان معناست که R2 احتمالاً میتواند سریعتر شارژ شود و قدرت اوج بیشتری را نسبت به زمانی که آب خود را از یک بسته باریکتر ساخته شده از 4680 بدست میآورد، ارائه دهد. ترمز احیا کننده خودرو نیز می تواند قوی تر باشد که ممکن است باعث افزایش کارایی شود.
Rivian اولین کسی نیست که وارد بازی 4695 می شود. ب ام و اخیرا نمونه هایی از سلول 4695 را معرفی کرده است که قصد دارد از سال 2025 به بعد در Neue Klasse خودروهای برقی خود استفاده کند. در واقع، چندین سازنده باتری در حال حاضر سلولهایی را با این فاکتور 46 میلیمتری تولید میکنند، از جمله Samsung SDI، Panasonic و LG.
ما مشخصات دقیق این سلول های جدید 4695 را نمی دانیم، اما می توانیم بر اساس تصاویری که Rivian در رونمایی به ما نشان داد، کمی در مورد مشخصات بسته حدس بزنیم.
با زوم کردن روی بسته، به نظر می رسد که شامل 3 ماژول بزرگ است که توسط ریل های قاب داخلی سنگین از هم جدا شده اند. هر ماژول دارای 34 سلول عرض در 8 عمق است که در مجموع دارای 272 سلول است. اگر از لیتیوم یون صحبت می کنیم و فرض کنیم سلول ها همه به صورت سری سیم کشی شده اند، ولتاژ ماژول 979.2 ولت (اسمی) را دریافت می کنیم. این یک معماری 1000 ولت است، نه 800 ولت همانطور که حدس و گمان ممکن است در غیر این صورت نشان دهد.
با سه سیم از این ماژول ها به صورت موازی، ولتاژ ثابت می ماند اما جریان موجود به طور قابل توجهی بالا می رود. ما نمی دانیم که رتبه بندی سلول های فردی چقدر است، اما سایر 4695 ها قادر به تخلیه پالس تا 10 درجه سانتیگراد یا ده برابر ظرفیت نامی خود در آمپر ساعت هستند. این می تواند به معنای قدرت موجود تا 900 کیلووات یا حدود 1200 اسب بخار باشد. با این حال، 4680s ریویان احتمالاً از نظر ظرفیت اشتباه می کند، بنابراین چنین نرخ تخلیه بالایی بعید است.
هنگامی که خودروساز برقی از ظرفیت کل بسته رونمایی کرد، این نوع اطلاعات را می توان برون یابی کرد. در حال حاضر، فقط بدانید که این سلولهای باتری جدید احتمالاً عملکردی همتراز با آنچه که تسلا در خودروهایی مانند مدل Y قادر به انجام آن است، میسازند. عملکرد جهانی، اما کیلووات ساعت برای گرفتن وجود دارد.
اخبار بیشتر Rivian R2 2026 Rivian R2 از 45000 دلار شروع می شود 2026 Rivian R2: This Is It