بررسی سانگ یانگ کوراندو توربو نورا موتور

مقالات خودرویی

بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم

مدل چهارم کوراندو، که با کد اتاق C300 در سال 2019 معرفی شده بود، حالا پس از گذشت مدت زمانی، به بازار ایران وارد شده است. این خودرو از این پس توسط شرکت "نورا موتور پارس" به فروش خواهد رسید. این خودرو پیش‌تر به عنوان سانگ‌یانگ کوراندو توسط شرکت "رامک خودرو" عرضه می‌شد.

نسل جدید کوراندو در زمستان 1402 به بازار عرضه شد و شاید جالب باشد که هنوز مدیران نورا موتور این خبر را رسما اعلام نکرده‌اند. مجموعه‌ای دیگر نیز به نام بهمن موتور در حال بررسی برای واردات این خودرو به‌صورت کاملا وارداتی و توسط شرکت فرعی خود، یعنی بی‌ام کارز در ایران هستند.

طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو

الگوی طراحی جدید سانگ یانگ کوراندو الهام گرفته از خودروی مفهومی SIV-2 است که در سال 2016 معرفی شد. یک ویژگی مهم دیگر این خودرو، افزایش ابعادش در تمام جهات نسبت به نسل قبلی کوراندو است. این افزایش ابعاد و اضافه شدن فاصله محوری، برای مصرف‌کنندگان تجربه راحتی بیشتری ایجاد می‌کند، به خصوص برای مسافران در نشیمن‌های عقب.

طراحی بخش‌های جلو و عقب، فرم عضلانی بخش جانبی و شکل واضح چراغ‌های جلو و عقب، واژه‌هایی هستند که ارتباط خودرو با طراحی نسل جدید رکستون را نمایان می‌کنند.

کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو

داخل کابین نسل جدید کوراندو از سانگ یانگ دارای طراحی جدیدی است که از فناوری‌های دیجیتالی استفاده می‌کند. داشبورد این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سامانه اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه آمپر 9 اینچی است.

سانگ یانگ کوراندو 2020

با بهبود فناوری‌های ایمنی، خودروی نسل جدید سانگ یانگ کوراندو از 7 ایربگ، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله ایمنی بهره‌مند است. شرکت سازنده این خودرو ادعا می‌کند که نسل جدید کوراندو از نظر ایمنی از برتری بر همتایان خود برخوردار است و یکی از خودروهای ایمن‌تر در دسته خود محسوب می‌شود.

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو

با ارائه این خودرو به بازار جهانی، قابلیت نصب دو نوع پیشرانه بر روی آن وجود خواهد داشت که هر دو با استانداردهای آلایندگی یورو 6 سازگار هستند. یکی از این گزینه‌ها یک پیشرانه بنزینی جدید با ظرفیت 1.5 لیتری است که دارای توربو و قدرت 163 اسب بخار می‌باشد. این پیشرانه در دورشمار 5550 دور در دقیقه به حداکثر قدرت خود می‌رسد و گشتاور آن نیز در بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه قابل دسترسی است.

موتور دیزلی دوم نیز یک نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ با 136 اسب بخار قدرت و 324 نیوتن‌متر گشتاور است که در 1500 دور در دقیقه قابل دسترسی برای راننده خودرو قرار می‌دهد. این موتور دیزلی، با این حال، برای بازار ایران انتخاب نشده است و تنها برای بازارهای دیگری مانند استرالیا و اروپا تولید می‌شود.

گیربکس خودرو کوراندو توربو، با سیستم شش سرعته خودکار آیسین تولید شده است و همراه با سیستم چهار چرخ محرک، توان را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم