
بر اساس اطلاعات داده شده از سوی شرکت استون مارتین، مدل جدید ونتیج GT4، مانند مدل ونتیج GT3 که در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا شرکت کرده بود، به این دورههای رقابتی خواهد پیوست.
با توجه به برخی اصلاحات و بهروزرسانیها، برجستگی GT4 نسبت به GT3 بخوبی آشکار است. طبق الزامات مسابقات، مدلهای مسابقهای باید به طور قابل توجهی شبیه به نسخههای تولیدی خود باشند. بنابراین، ونتیج GT4 تا حد زیادی شباهتی به مدل تولیدی خود دارد. در واقع، استون مارتین اعلام کرده که تقریبا 80 درصد از قطعات مکانیکی و ظاهری ونتیج GT4 با نسخه جادهای آن یکسان است. بخشهای مشترک این دو نسخه شامل شاسی آلومینیومی، موتور، گیربکس و بسیاری از پنلهای بدنه میشود.
تفاوتهای نسخه مسابقهای شامل جزئیاتی از قبیل بال عقب بزرگتر، اسپلیتر بزرگ جلو و کاپوت دارای ورودی هوا برای بهبود جریان هوا میباشد. آندی استون مارتین معتقد است که این تغییرات منجر به افزایش داون فورس و کاهش ضریب درگ میشوند.

برای افزایش کارایی پیشرانه، باید یک رادیاتور بزرگتر را نصب کرد. به علاوه، هوای بیشتری به ترمزها منتقل میشود تا عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین، برای GT4 از رینگهای ۱۸ اینچی استفاده شده است، در حالی که نسخه جادهای رینگهای ۲۱ اینچی دارد. به نظر میرسد استفاده از رینگهای کوچکتر ظاهر و عملکرد GT4 را بهبود بخشیده است.
در بخش فنی و پیشرانه، ما به طرز قابل توجهی با نسخه جادهای روبرو هستیم. در بخش تعلیق، دمپرهای قابل تنظیم نصب شده است. همچنین، همان پیشرانه V8 توئین توربو با حجم 4 لیتر استفاده شده و تغییرات سختافزاری اعمال نشده است.
استون مارتین اشاره کرده است که ECU خودرو از بوش موتوراسپرت با تنظیمات مسابقه است و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. اما در این نسخه، دو دنده آخر قفل شده و تعویض دندهها به صورت اتوماتیک در دسترس نیست. به عبارت دیگر، راننده مسابقه میتواند از ۶ دنده دستی استفاده کند و از طریق شیفترهای پشت فرمان دندهها را تعویض کند.

در نهایت، به تغییرات بزرگی در داخل کابین رسیدیم. این بخش به طور کامل برای مسابقه بهروزرسانی شده است. صفحهنمایشهای دیجیتال این کابین حذف شده و به جای آن تجهیزات استاندارد مسابقه نصب شده است. کنسول مرکزی لوکس جادهای نیز جای خود را بخشی از فیبرکربن برای نصب کنترلهای مختلف گرفته است. همچنین، رول کیج و سیستم اطفا حریق نیز به این کابین افزوده شدهاند.
مدیر بخش استقامتی موتوراسپرت استون مارتین ادعا کرد که ورژن GT4 جدید، که به نام Vantage GT4 معرفی شده است، به طور چشمگیری ارتقاء یافته است. او به شباهتهای بیشمار بین نسخههای مسابقهای و جادهای اشاره کرد و اعتقاد دارد که AMR توانسته است نسخه جدید جادهای را بهبود بخشد.
امسال بیش از ۴۰ دستگاه آستون مارتین GT4 تولید خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.