![Lexus RX 500h F Sport دقیقاً برای چه کسی است؟]()
حرف F مانند ابری تاریک بر روی لکسوس ظاهر می شود. قبلاً چیزی را نشان می داد - قدرت V-8، موسیقی متن پر سر و صدا، و تجملات غم انگیز. این روزها، مشخص نیست که لکسوس دقیقاً میخواهد با حرف F چه کند و بخش عملکرد آن در نهایت به کجا میرود.
IS 500 F Sport جدید یک نمونه بارز است. چیزی که باید جانشین IS F باشد، در عوض با انتظارات خشن و نامی درهم و برهم همراه است. به این ترتیب آنها مجبور نیستند به روزنامه نگاران بد دست و ترول های اینترنتی توضیح دهند که چرا به اندازه یک BMW M3 پویا نیست. (برای ثبت، IS 500 F Sport با وجود ایراداتش فوق العاده است و من آن را دوست دارم).
همین امر در مورد RX 500h F Sport نیز صدق میکند، از نظر فنی، اولین RX است که تا به حال بهبود عملکردی داشته است، بدون احتساب بستههای بصری F Sport قبل از آن. این میتوانست یک RX F تمام سوراخ با تنها قدرت و کمی تنظیم تعلیق متوسط باشد - و احتمالاً از هماکنون تا ابد ستایش میکردیم. در عوض، این یک کراس اوور گرم شده با ارتقاء عملکرد جزئی است. هنوز خوب است، اما چیزی نیست که سوزن را حرکت دهد. مشخصات سریع 2024 Lexus RX500h F موتور پرفورمنس اسپورت توربوشارژ 2.4 لیتری چهار سیلندر هیبریدی خروجی 366 اسب بخار / 406 پوند فوت 0-60 مایل در ساعت 5.5 ثانیه قیمت پایه 63800 دلار قیمت آزمایشی 57 دلار
با پیشرانه شروع می شود. این RX دارای یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی است که 366 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتاور دارد. این 91 اسب بیشتر از بهترین RX بعدی و قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به Acura MDX Type S دارد. اما در IS با همین نام بیش از 100 اسب بخار قدرت دارد. من میدانم که درخواست از لکسوس برای به کار انداختن خودروی V-8 در اینجا غیرمنطقی است، اما یک مدل به اصطلاح F Performance با یک چهار سیلندر اشتباه است، چه رسد به هیبریدی.
به اعتبار آن، RX 500h کند نیست. این خودرو در 5.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت میرسد و گشتاور فوری که توسط دو موتور الکتریکی ایجاد میشود، خروجی عالی از خط را به آن میدهد. برای چیزی که 4793 پوند وزن دارد، قابل توجه است.
گشتاور در 2000 دور در دقیقه به اوج خود می رسد و دو موتور الکتریکی در هماهنگی کامل با موتور گازی کار می کنند - هیچ انقباض سطح پایینی وجود ندارد. یکی از این موتورها بین موتور و گیربکس قرار دارد و دیگری روی محور عقب قرار دارد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز بسیار بدون درز است. مزایا: شتاب سریع، مصرف سوخت عالی، فضای داخلی مجلل
حرف "h" به این معنی است که RX 500h به همان اندازه کارآمد است که سریع است. این SUV لوکس 27 مایل در هر گالن در شهر، 28 مایل در بزرگراه و 27 مایل در مجموع برمی گردد. این تنها پس از استاندارد RX Hybrid در این محدوده قرار دارد.
از نظر پویا، RX کار زیادی برای متقاعد کردن من انجام نمی دهد که شایسته نشان F Sport است. این خودرو از همان معماری تویوتا GA-K استفاده میکند که در همه چیز از کمری گرفته تا NX کوچکتر یافت میشود، اما وزن سنگین و ساختار پیچیده آن باعث شده است که در گوشهها حرکت کند.
فرمان واکنشی نشان نمی دهد و سیستم تعلیق حتی با وجود دمپرهای تطبیقی در حالت اسپورت (که نیاز به حفاری در صفحه لمسی دارد) همچنان بسیار نرم است. این احتمالا اکثر خریداران RX را خشنود می کند، اما برای علاقه مندان خوشایند نخواهد بود. لاستیکهای استاندارد Goodyear Eagle Touring نیز برای زمانی که واقعاً میخواهید این چیز را در پیچها چکش کنید، چسبندگی کافی ندارند.
اما این هنوز یک لکسوس RX است. بنابراین فراتر از چند نقص عملکرد، هنوز هم یک SUV عالی برای هر روز است. آن را در حالت عادی نگه دارید و همچنان آن شتاب تند را با سیستم تعلیق فوق العاده نرم و فرمان کم تلاش خواهید داشت. کابین ساکت است. به سختی صدای باد یا لاستیک از بیرون وارد می شود.
مانند هر فضای داخلی لکسوس، این مکان عالی برای نشستن است. صندلیهای چرمی قرمز برجسته با درجهای آلکانترا و لوگوی F Sport حک شده در پشت سریها به این RX حالتی اسپورت میدهد. آنها همچنین برای نشستن عالی هستند. این صندلیها دارای پشتیبانی عالی کمر، گرمایش و سرمایش هستند و همچنان به اندازه کافی تقویت میشوند تا شما را در خود نگه دارند.
ریزش ظریف آلکانترا پانل درها را می پوشاند، در غیر این صورت، هر چیزی که در دسترس باشد، با بالاترین کیفیت چرمی است که لکسوس ارائه می دهد. حتی قطعات آلومینیومی روی دکمه دنده و کنسول مرکزی نیز دلچسب است. معایب: بی مزه در گوشه ها، نام گیج کننده، بسیار گران
500h به دلایلی استاندارد با صفحه نمایش لمسی کوچکتر 9.8 اینچی عرضه می شود، اما بسته آپشن 2265 دلاری صفحه نمایش 14.0 اینچی را اضافه می کند. صرف نظر از این، سیستم اطلاعات سرگرمی لکسوس همچنان شفاف، تمیز و استفاده آسان است. این نزدیکترین چیزی است که این روزها به رابط تلفن هوشمند در هر خودروی تولیدی پیدا میکنید.
سپس فن آوری بد وجود دارد. صدای بوق و بونگ های مداوم در حین رانندگی به من می گویند که در موقعیتی بنشینم که ماشین بتواند صورتم را ببیند و بیش از یک ثانیه چشمانم را از جاده دور نکنم. خبر خوب این است که می توانید سیستم اطلاعات سرگرمی را بررسی کنید تا برخی از آنها را خاموش کنید.
خبر بد این است که RX 500h مانند یک خودروی پرفورمنس قیمت دارد - اگرچه اینطور نیست. این شاسی بلند لوکس از 63800 دلار با مقصد شروع می شود و این یکی دارای مجموعه ای از گزینه ها است که قیمت آزمایش شده را به 72595 دلار می رساند. برای لکسوس RX.
گرانترین گزینه، سیستم صوتی Mark Levinson است که صفحه نمایش لمسی 14.0 اینچی و سیستم ناوبری مبتنی بر ابر را با قیمت 2265 دلار اضافه میکند. از دیگر تجهیزات جانبی می توان به چراغ های جلو سه پرتو با قیمت 1565 دلار، صندلی های عقب دارای گرمکن و تهویه با قیمت 1230 دلار و سانروف پانوراما با قیمت 500 دلار اشاره کرد.
RX 500h F Sport یک جانور گیج کننده است. سریع و راحت است و دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما می خواهید لکسوس انجام دهد. اما سوزن را به اندازه کافی در جهتی حرکت نمی دهد که بتواند نامی را با IS 500 F Sport مجهز به V-8 به اشتراک بگذارد. من مطمئن نیستم که خریدار ایده آل برای RX 500h کیست.
نظرات بیشتر لکسوس RX بررسی هیبریدی لکسوس RX 2023: همان اما بهتر لکسوس RX 2023 بررسی اول درایو: خسته کننده، دیگر نظرات رقبای آکورا MDX Type S Audi SQ7 Porsche Cayenne S