
بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم
در سال 2019، چهارمین نسل کوراندو با کد اتاق C300 معرفی شد و پس از گذشت زمانی، این خودرو در ایران عرضه شده است. تا قبل از این، سانگیانگ کوراندو توسط شرکت "رامک خودرو" بازاریابی میشد، اما اکنون شرکت "نورا موتور پارس" مسئول عرضه و فروش آن در ایران است.

در زمستان سال 1402 اولین مدل از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد و جالب اینجاست که تاکنون مدیران شرکت نورا موتور هیچ تبلیغی برای معرفی این خودرو انجام ندادهاند. این نسخه از کوراندو به صورت مونتاژی توسط شرکت نورا موتور وارد ایران شده است، در حالی که شرکت بهمن موتور قصد دارد که این خودروی جذاب را به صورت کاملا وارداتی و توسط واردکننده خود یعنی شرکت "بیام کارز" در کشور عرضه کند.
طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو
در واقع، نسل جدید سانگ یانگ کوراندو براساس خودروی مفهومی SIV-2 که در سال 2016 معرفی شد، طراحی شده است. یک ویژگی مهم این خودرو افزایش ابعاد در تمام جهات نسبت به نسل قبلی کوراندو است. این افزایش اندازه و اضافه شدن فاصله محوری به مصرفکنندگان ارائه راحتی بیشتر، به ویژه در صندلیهای عقب، میکند.

طراحی بخشهای جلو و عقب، اندام عضلانی و فرم جانبی، همچنین شکل واضح چراغهای جلو و عقب، عناصری از طراحی نسل جدید رکستون را به یادآوری میکنند که در این خودرو نیز به شکلی مشابه تکرار شدهاند.
کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو
داخل کابین نسل جدید کوراندو استفاده از زبان طراحی محصولات جدید سانگ یانگ و فناوریهای دیجیتالی را نشان میدهد. داشبورد این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی میباشد و همچنین یک صفحه آمپر 9 اینچی نیز وجود دارد.

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو با فناوریهای ایمنی پیشرفتهای از جمله 7 ایربگ، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله مجهز شده است. این وسیله نقلیه کرهای ادعا کرده است که از نظر ایمنی، از دیگر خودروهای رده خود برتری دارد.
مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو
وقتی این خودرو به بازار جهانی عرضه شود، دو نوع پیشرانه نصب خواهند شد که هر دو از استانداردهای آلایندگی یورو 6 پیروی میکنند. پیشرانه بنزینی اول که با توربو 1.5 لیتری جدیدی ارائه شده و قدرت 163 اسب بخار دارد. قدرت بیشینه این موتور در 5550 دور در دقیقه است و گشتاور آن 280 نیوتن متر در بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه قابل دسترسی است.
موتور دیزل توربوشارژ 1.6 لیتری دوم، با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتن-متر در دورشمار 1500 دور در دقیقه قرار دارد. این موتور، برای بازارهای خارج از ایران ارائه میشود و در بازارهایی مانند استرالیا و اروپا مورد استفاده قرار میگیرد.
گیربکس کوراندو توربو از نوع شش سرعته خودکار است و توسط آیسین تولید میشود. این گیربکس همراه با سیستم چهار چرخ محرک، قدرت را به تمام چرخها منتقل میکند.