
بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم
نسل چهارم سانگیانگ کوراندو، که در سال 2019 با کد اتاق C300 معرفی شد، حالا پس از مدتی به کشور ما وارد شده است. قبلاً توسط شرکت "رامک خودرو" عرضه میشد، اما از این به بعد توسط شرکت "نورا موتور پارس" در ایران به فروش خواهد رسید.

در زمستان سال 1402، نخستین نسخه از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد. جالب است که مدیران شرکت نورا موتور هنوز هیچ اقدامی برای اعلام عمومی این خبر انجام ندادهاند. این خودرو، کوراندوی جدید، به صورت مونتاژ شده توسط شرکت نورا موتور به ایران وارد شده است. همچنین، شرکت بهمن موتور در حال برنامهریزی برای عرضه این خودروی جذاب به صورت کاملاً وارداتی توسط شرکت بیامکارز، زیرمجموعه واردکننده خود، در ایران است.
طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو
طراحی نسل جدید سانگ یانگ کوراندو، در واقع از خودروی مفهومی SIV-2 الهام گرفته است که در سال 2016 معرفی شد. ابعاد بزرگتری نسبت به نسخه قبلی کوراندو دارد و اضافه شدن فاصله محوری، به صرفه برای راحتی مسافران خلفی آن میباشد. این اندازهگیری جدید برای مصرفکنندگان، مزیت قابل توجهی محسوب میشود.

کلیت طراحی بخشهای جلو و عقب، فرم عضلانی بخش جانبی و از همه واضحتر شکل چراغهای جلو و عقب، نشان از عناصر طراحی نسل جدید رکستون در این خودرو دارد.
کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو
در فضای کابین، طراحی داخلی نسل جدید کوراندو از زبان جدید طراحی محصولات سانگ یانگ (که بر اساس فناوریهای دیجیتالی طراحی شده است) الهام گرفته است. روی داشبورد این خودرو یک صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی وجود دارد که به سیستم اطلاعات و سرگرمی مربوط میشود. همچنین یک صفحه آمپر 9 اینچی نیز بر روی خودرو قرار دارد.

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو با ویژگیهای ایمنی متنوعی مانند 7 ایربگ، ترمز اضطراری خودکار و دستیارهای تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و حفظ فاصله ایمنی به بازار عرضه شده است. این خودرو ادعا کرده است که از لحاظ ایمنی یکی از برترین خودروها در رده خود محسوب میشود و با سایر خودروهای همرده رقابت میکند.
مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو
پیشنهاد اصلاح شده:
در زمان عرضه این خودرو به بازار جهانی، دو نوع موتور قابل نصب بر روی آن خواهد بود که هردو با استانداردهای آلایندگی یورو6 سازگار هستند. اولین گزینه موتور بنزینی کاملاً جدید، که دارای یک توربو 1.5 لیتری و قدرت 163 اسببخار است، قرار داده خواهد شد. این موتور بیشترین قدرت خود را در 5550 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتنمتر را در محدوده 1500 تا 4500 دور در دقیقه برای راننده فراهم میکند.
موتور 1.6 لیتری با توربودیزل در پیشرانه دوم، با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتنمتر که در دورشمار 1500 دور در دقیقه فعالیت میکند، انعطاف و کارایی بالایی به راننده ارائه میدهد. اما باید توجه داشت که این موتور دیزلی مخصوصاً برای بازارهای خارج از ایران تولید شده است و در بازار ایران وجود ندارد.
تنظیمات گیربکس خودرو کوراندو توربو، با شش سرعت و اتوماتیک آیسین، همراه با سیستم چهار چرخ محرک که قدرت را به تمام چرخها منتقل میکند.