![خودروسازان در صورت عدم بازگرداندن دکمه ها، رتبه های ایمنی پایین تری را به خطر می اندازند]()
تکثیر صفحه نمایش های بزرگ داخل خودرو به قیمت دکمه های قدیمی انجام شده است. با این حال، اگر خودروسازان بخواهند حداکثر امتیاز ایمنی را از Euro NCAP برای خودروهای خود کسب کنند، کنترل های فیزیکی ممکن است بازگردد. آنها احتمالا انجام می دهند، درست است؟ پس از همه این یک نقطه فروش عالی است. قوانین جدیدی که قرار است از ژانویه 2026 اجرایی شود، از وسایل نقلیه ای که کنترل های سنتی خاصی ندارند، امتیاز کسر می کند.
برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا در نظر دارد رتبهبندی ایمنی خودروهای آزمایششده جدید را که دکمه، ساقه یا شمارهگیری ندارند برای عملکردهای زیر کاهش دهد: چراغهای راهنما، چراغهای خطر، بوق، برف پاککنهای شیشه جلو، و تماس اضطراری. دومی به عنوان تابع eCall شناخته می شود و چندین سال است که در اتحادیه اروپا اجباری شده است. در صورت تصادف شدید اتومبیل، به طور خودکار شماره اضطراری محلی را میگیرد.
این یک شروع خوب است، اما این لیست می تواند حتی با اضافه کردن کنترل های جداگانه برای تنظیمات آب و هوا بهتر باشد. همه خودروسازان آیپد را روی داشبورد خود نمی زنند و آن را روز می دانند. هیوندای کنترلهای سنتی بیشتری را در خودروهای خود قرار میدهد و برندهای دیگری مانند تویوتا واقعاً از طرح ساده میانبرهای روی داشبورد صرفنظر نکردهاند.
همانطور که در تصاویر مجاور SUV Grenadier با کابین خلبان مانند آن دیده می شود، اینئوس احتمالاً تقریباً در همه چیز با دکمه ها و دستگیره ها زیاده روی کرده است. اشکودا بهترین سازش را برای رضایت حسابداران و صاحبان خودرو پیدا کرده است. Superb جدید دارای سه شماره گیری فیزیکی با صفحه نمایش داخلی قابل تنظیم است که به شما امکان می دهد تنظیمات را با استفاده از همان صفحه ها تغییر دهید.
متیو اوری، مدیر توسعه استراتژیک Euro NCAP توضیح می دهد که چرا این تصمیم برای جریمه خودروسازانی که رانندگان را تقریباً به طور انحصاری به صفحه نمایش متکی می کنند، اتخاذ شده است:
استفاده بیش از حد از صفحه نمایش های لمسی یک مشکل در سطح صنعت است، تقریباً هر خودروساز، کلیدهای کنترل را روی صفحه نمایش لمسی مرکزی منتقل می کند و رانندگان را ملزم می کند که چشمان خود را از جاده بردارند و خطر تصادفات حواس پرتی را افزایش می دهد. تولیدکنندگان را تشویق میکند تا از کنترلهای فیزیکی مجزا برای عملکردهای اساسی به شیوهای بصری استفاده کنند که زمان دور از جاده را محدود میکند و در نتیجه رانندگی ایمنتر را ترویج میکند."
این یک نگرانی ایمنی است زیرا مجبور هستید چشمان خود را از جاده بردارید و در میان منوهای فرعی بسیاری از یک سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن حرکت کنید. دکمه ها و دستگیره ها همیشه در یک نقطه روی داشبورد قرار دارند و عملکرد بصری را ارائه می دهند. وابستگی به نمایشگرها ناشی از شمارنده های لوبیا است، حتی اگر خودروسازان هرگز قبول نخواهند کرد که قرار دادن صفحه نمایش به جای دکمه ها ارزان تر است.
همانطور که ممکن است این خبر خوب به نظر برسد، مهم است که توجه داشته باشید که Euro NCAP نمی تواند به طور موثر خودروسازانی را که در اروپا خودرو می فروشند مجبور به بازگرداندن کنترل های منظم کند. این یک بدنه تست تصادف مستقل است، بنابراین نمیتواند شرکتها را ملزم به بازگشت به دکمهها و دستگیرهها کند. چنین تصمیمی باید از اتحادیه اروپا گرفته شود.
با این وجود، ما فکر میکنیم که همه خودروسازان مشتاق کسب حداکثر امتیاز پنج ستاره هستند، بنابراین تمام تلاش خود را برای رعایت مقررات جدید انجام خواهند داد. در حالت ایدهآل، این فهرست فراتر از پنج مورد مورد نیاز برنامهریزی شده برای سال 2026 خواهد بود. جالب است که ببینیم آیا تغییراتی که در خودروهای فروخته شده در کشورهای اتحادیه اروپا انجام میشود، بر مدلهای مشابه در آمریکای شمالی و سایر بازارها تأثیر خواهد داشت یا خیر. ساخت دو فضای داخلی متفاوت برای یک خودرو از نقطه نظر تجاری ایده آل نیست، بنابراین شاید مشتریان خارج از اتحادیه اروپا از این ترفندها سود ببرند، مشروط بر اینکه خودروسازان بخواهند از آن پیروی کنند.
دکمه های بیشتر، لطفا! Lucid در واقع به مشتریان خود درباره نگه داشتن دکمه های فیزیکی گوش می دهد