
به محض رونمایی جانشین بوگاتی شیرون در ژوئن 2024، یک فیلم کوتاه توسط بوگاتی منتشر شد که نصب پیشرانه درونسوز هیبرید در این خودرو جدید را نشان میدهد.
بوگاتی هم اکنون اطلاعات دقیق تری را منتشر نکرده است، اما طبق شایعات قبلی، پیشرانه 8.3 لیتری V16 این خودرو با همکاری کازورث (Cosworth) طراحی شده است. برخی شایعات نشان می دهد که این پیشرانه بدون توربوشارژر ممکن است عرضه شود. از سوی دیگر، گزارشات دیگر از نصب سه پیشرانه برقی اضافی، قابلیت دورگیری تا 9 هزار دور در دقیقه و ارائه 1.800 اسب بخار قدرت نهایی این پیشرانه نیز خبر می دهند.
به عنوان یک واقعیت، در حالت کنونی تنها قابل اطمینان بودن وجود 16 سیلندر و تکنولوژی هیبرید در پیشرانه این خودرو است، مستقل از تمام شایعات و گمانها.
در سپتامبر 1999، بوگاتی شیرون 18/3 را در نمایشگاه فرانکفورت معرفی کرد. این خودرو دارای یک پیشرانه 6.3 لیتری W18 بود که همچنین در مفهوم دیگر برند، EB 218، مورد استفاده قرار گرفت. بوگاتی تاکنون از طراحی W16 در محصولات خود استفاده کرده است.

پیشرانه V16 برای اولین بار در دهه ۳۰ توسط کادیلاک معرفی شد و پس از آن ایده آن در خودروهایی همچون رولزرویس 100EX کانسپت، بامو سری ۷ گلد فیش، بنتلی مولسان و چیزتا مورودر V16T نیز به کار گرفته شده است. اخیراً بوگاتی شیرون نیز از این نوع پیشرانه استفاده کرده است، اما اواخر تاریخ نخستین بار این طرح توسط بوگاتی به کار گرفته شد.
محصول جدید بوگاتی به نام "جانشین شیرون" که تحت نظارت آقای آخیم آنشایت (Achim Anscheidt) طراحی شده است، آخرین اثر این برند است. اما آینده طراحی محصولات بعدی بوگاتی، تحت نظارت گروهی به رهبری آقای فرانک هیل (Frank Heyl) خواهد بود.
تولید و عرضه خودروی جدید شیرون شروع نمیشود تا سال 2026، زیرا بوگاتی در حال حاضر مشغول تولید مدلهای دیگری با پیشرانه W16 است.
بر اساس اظهارات بوگاتی، محصولاتی نظیر ویرون و شیرون این برند به منظور جاگذاری در تاریخ، نه فقط برای زمان حال و آینده طراحی شده اند. احتمالاً این ویژگی منحصر به فرد در طراحی محصولات آینده این برند نیز حضور خواهد داشت.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.