
27 سال پس از اولین معرفی خودروی رنو سنیک، نسل جدید این خودرو به کراساور تغییر یافته است و با نصب پیشرانه برقی، با نام E-Tech آشنا است.
خودرو رنو سنیک E-Tech در کارخانه Douai ElectricCity تولید و از اوایل سال 2024 عرضه به بازار میشود.
طراحی و امکانات رنو سنیک E-Tech
ابعاد بدنه خودرو رنو سنیک E-Tech به ترتیب 4.47 متر برای طول، 1.864 متر برای عرض و 1.571 متر برای ارتفاع است. این نکته جالب است که 40 درصد از کاپوت و درهای این خودرو از آلومینیوم بازیافتی ساخته شدهاند.
اصلاح و بازنویسی شده:
استفاده از مواد بازیافتی در فضای کابین، مانند استفاده از بطریهای پلاستیکی جهت ساخت اجزای مختلف مانند داشبورد، قطعات، کفپوشها و حتی سقف شیشهای اتومبیل رنو سنیک E-Tech، نشان از توجه ویژه به محیط زیست و انگیزه برای حفظ آن دارد، به طوری که در این اتومبیل از مواد بازیافتی به جای چرم استفاده شده است.

در کابین این خودرو 5 نفره، یک آمپر 12.3 اینچی و یک نمایشگر لمسی عمودی به اندازه 12 اینچی وجود دارد که اپل کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی می کند. همچنین بیش از 50 نرم افزار کاربردی از جمله نقشه های گوگل نصب شده اند. علاوه بر دو جالیوانی و دو درگاه USB-C، مکان های مختلفی برای لوازم کوچک وجود دارد که به طور کلی حجم 38.7 لیتر را فراهم می کند. همچنین محفظه بار این خودرو 545 لیتر فضای اضافی دارد.
رنو سنیک E-Tech با بیش از ۳۰ سامانه ایمنی و دستیار راننده مجهز شده است که شامل کروز کنترل با توقف خودکار، حرکت خودکار، و دستیار حفظ حرکت بین خطوط میشود.

مشخصات فنی رنو سنیک E-Tech
خودرو Renault Megane E-Tech بر اساس پلتفرم مشترک CMF-EV ساخته شده است و در دو نسخه با پیشرانههای برقی موجود است.
در مدل Standard، یک موتور الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور روی محور جلو نصب شده است. این موتور همراه با یک باتری NMC با ظرفیت 60 کیلوواتساعت از الجی، به خودرو انرژی لازم برای پیمایش ۴۲۰ کیلومتر (بر اساس WLTP) را فراهم میکند. باتری این مدل از شارژدهی 130 کیلوواتی پشتیبانی میکند و میتواند در زمان 9.3 ثانیه از صفر به صد اسپرینت کند و حداکثر سرعتی تا 150 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

خودرو رنو سنیک E-Tech با تریم High دارای موتور برقی با قدرت 220 اسببخار و 300 نیوتنمتر گشتاور است. این خودرو با باتری 87 کیلوواتساعت تا 620 کیلومتر را با یکبار شارژ میپیماید، باتری این نسخه از جریان سریع 150 کیلووات پشتیبانی میکند و شتاب صفر تا صد آن 8.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است.
باتریهای موجود برای این خودرو هر دو از جریان عادی 22 کیلووات حمایت میکنند. رنو اعلام کرده است که باتریها از ساختار ماژولار سلولی برخوردار هستند و هر سلول قابل تعویض یا تعمیر است. این باتریها شامل عناصر معدنی کمیاب نیستند و شامل پیشرانه، باتری و اجزای الکترونیکی مورد نیاز برای سنیک E-Tech هستند.
وزن این خودرو به همراه باتری 87 کیلووات ساعت، تا 1841 کیلوگرم افزایش می یابد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.