
طبق اطلاعات موجود از شرکت استون مارتین، مدل جدید ونتیج GT4 نیز، مانند مدل ونتیج GT3 که در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا شرکت کرده بود، در این رقابتها شرکت خواهد کرد.
ظاهری که GT4 دارد با GT3 تفاوتهایی دارد که از جمله آنها میتوان به برخی از بهروزرسانیها و اصلاحات جزئی اشاره کرد. بر پایه قوانین مسابقات، ونتیج GT4 باید شباهت زیادی با مدل تولیدی داشته باشد، که در این صورت به عنوان یک خودرو مسابقهای قابل قبول است. به همین دلیل، GT4 نزدیکی زیادی به نوع تولیدی خود، ونتیج، دارد. بر اساس اعلامهای استون مارتین، تقریبا ۸۰ درصد از قطعات مکانیکی و ظاهری ونتیج GT4 با مدل جادهای آن یکسان است. این دو نسخه برخی ویژگیهای مشترکی نظیر شاسی آلومینیومی، موتور، گیربکس و بیشتر پنلهای بدنه دارند.
تغییرات نسخه مسابقهای شامل بالهای بزرگتر به صورت پسین، اسپلیتر بزرگ در قسمت جلو و کاپوت با ورودی هوا برای بهبود جریان هوا هستند. استون مارتین بیان کرده است که این تغییرات باعث افزایش داون فورس و کاهش ضریب مقاومت هوایی میشوند.

برای بهبود خنکسازی پیشرانه، انتخاب یک رادیاتور بزرگتر ضروری است. همچنین، افزایش جریان هوا به ترمزها، کارایی آنها را افزایش میدهد. رینگهای ۱۸ اینچی برای مدل GT4 از آنجا که برای استفاده روزمره مخصوص است، مناسب به نظر میرسد در حالی که برای نسخه جادهای، از رینگهای ۲۱ اینچی استفاده شده است. به نظر میرسد کوچکتر کردن اندازه رینگها بتواند به زیبایی و کارایی مدل GT4 کمک کند.
در بخش فنی و پیشرانه با نسخه جادهای مواجه هستیم. تعلیق دارای دمپرهای قابل تنظیم است و پیشرانه V8 توئین توربو ۴ لیتری بدون تغییرات سختافزاری موجود است.
استون مارتین با اشاره به اینکه ECU خودرو از بوش موتوراسپرت با تنظیمات مسابقه استفاده میکند، اظهار کرده است که بدنه این خودرو دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک میباشد، هرچند که از این ۸ دنده تنها ۶ دنده در دسترس قرار دارند و دو دنده آخر قفل شدهاند و به تعویض دنده اتوماتیک اجازهی داده نمیشود. به طور کلی، راننده مسابقه میتواند از ۶ دنده دستی استفاده کند و از طریق شیفترهای پشت فرمان دندهها را تعویض کند.

در نهایت، به تغییرات بزرگی دست یافتیم که در کابین اعمال شده است. در این بخش، تمامی تجهیزات برای مسابقه بهبود یافتهاند. صفحهنمایشهای دیجیتال از کابین حذف شده و جای آنها تجهیزات استاندارد مسابقه قرار داده شده است. همچنین، کنسول لوکس مدل جادهای نیز از بین برده شده و جعبهای از فیبرکربن برای نصب کنترلهای مختلف استفاده شده است. همچنین، رول کیج و سیستم اطفا حریق نیز در این کابین نصب شدهاند.
مدیر بخش مقاومتی در موتوراسپرت استون مارتین اعلام کرد که وینتیجی GT4 جدید تکامل یافتهتر و پیشرفتهتر از مدلهای قبلی است. شباهت بیشتر نسخههای مسابقهای و جادهای این امکان را به AMR میدهد که مدل جدید جادهای خود را بهبود بخشد.
در امسال بیش از ۴۰ دستگاه استون مارتین GT4 تولید خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.