
به مناسبت رونمایی از جانشین بوگاتی شیرون در ژوئن 2024، بوگاتی یک فیلم کوتاه منتشر کرده است که نصب یک پیشرانه درونسوز هیبرید را در این محصول جدید نشان میدهد.
بر اساس شایعات قبلی، بوگاتی در حال همکاری با کازورث برای طراحی پیشرانه 8.3 لیتری V16 است، اما جزئیات دقیق هنوز اعلام نشده است. برخی ادعاها نشان میدهد که این پیشرانه بدون توربوشارژر خواهد بود، در حالی که شایعات دیگر از نصب سه پیشرانه برقی، دورگیری تا 9،000 دور بر دقیقه و خروجی نهایی حدود 1,800 اسب بخار یاد میکنند.
با وجود تمام شایعات، تنها چیزی که مطمئن هستیم، استفاده از 16 سیلندر و فناوری هیبرید در پیشرانه این خودرو است.
در سپتامبر 1999، بوگاتی شیرون 18/3 را به جهان معرفی کرد. این خودرو با موتور 6.3 لیتری W18 در نمایشگاه فرانکفورت حضور یافت. علاوه بر این، موتور W18 قبلاً در مدل مفهومی EB 218 نیز استفاده شده بود. بوگاتی تاکنون در محصولات خود از موتور W16 نیز استفاده کرده است.

خودرو جانشین بوگاتی شیرون، از یک موتور V16 بهره میبرد که این ایده برای اولین بار توسط کادیلاک در دهه 30 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. این طراحی توسط برند کادیلاک در سال 2003 در مدل کانسپت Sixteen نیز مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، خودروهای دیگری نیز مانند رولزرویس 100EX کانسپت، بامو سری 7 گلد فیش، بنتلی مولسان و چیزتا مورودر V16T از موتور V16 بهره میبرند.
بیتوجهی به محصولات بوگاتی شیرون، آخرین ابداع این برند تحت نظارت آقای آخیم آنشایت است. اما محصولات آینده این برند توسط گروهی تحت رهبری آقای فرانک هیل طراحی خواهند شد.
آغاز تولید و عرضه جانشین شیرون قرار است بعد از سال 2026 صورت بگیرد، زیرا بوگاتی در حال حاضر مشغول تولید مدلهای دیوایو و لا فرانس با موتور W16 است.
بهطور قاطع، بوگاتی اعلام کرده که محصولات مانند ویرون و شیرون به منظور ابداع از جنبههای تاریخی بینظیر طراحی شدهاند، نه برای عصر حال یا آینده. انتظار میرود که این معیار با کیفیت در آثار بعدی این برند نیز حفظ شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.