
مرسدس بنز G کلاس عموما به عنوان یک خودرو آفرودر شناخته میشود، اما واقعیت این است که مرسدس بنز از 75 سال پیش خودروی بسیار نیرومندتری به نام یونیماگ تولید کرده است. این خودرو ابتدا در سال 1948 توسط شرکت Boehringer معرفی شد، اما بعد از سه سال به تحت مدیریت مرسدس بنز درآمد.
این وانت بزرگ به دلیل انعطافپذیری بالایی که دارد، مناسب برای استفاده در موارد مختلف میباشد. شش دستگاه مرسدس یونیماگ به رویداد FIREmobil اعزام شدهاند تا قابلیتهای این خودرو را به نمایش بگذارند. نسخههای تک و دو کابین این وانت بزرگ که بر اساس مدل U5023 طراحی شدهاند، به صورت آتشنشانی تجهیز شدهاند و همچنین مدل کوچکتر و سبکتر U530 برای استفاده در حوزه آمبولانسها طراحی شده است.

برای تولید یونیماگ، از بیش از 10 نسخه مختلف با کدهای اتاق U219 تا U5023 استفاده میشود. این نسخهها برای استفاده در شرایط مختلف طراحی شدهاند.
صنعت خودروسازی اکنون به سمت استفاده از پیشرانههای دیزل کمتر روی میآورد. اما برخی از انواع یونیماگ هنوز از پیشرانههای دیزل مانند 5.1 لیتری OM 934 و 7.7 لیتری OM 936 استفاده میکنند. این موتورها در حداکثر قدرت خود، 354 اسب بخار و 1380 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.

تولید یونیماگ اتوبوسها در تاسیسات Wörth am Rhein در آلمان انجام میشود، اما مرسدس بنز G کلاس توسط مگنا اشتایر در اتریش تولید میشود. نمایشگاه FIREmobil از ۱۴ تا ۱۶ سپتامبر برگزار میشود.