
موسسه جی.دی. پاور از 24 سال پیش تاکنون، میزان ایرادات خودروهای صفر کیلومتر در مدت 2 تا 6 ماه پس از تحویل را پایش میکند. در این پژوهش، نتایج برحسب واحد 100ppm بیان میشود که به معنای تعداد بروز ایراد در هر صد دستگاه خودرو است. این پژوهش براساس نظرات 34.648 نفر از مالکان 230 مدل از 48 برند در فاصله بین ژوئن 2022 تا مارس 2023 در 81 شهر بزرگ چین، جمعآوری شده است.
بر اساس گزارش نماینده موسسه جی.دی. پاور در چین، میزان ایرادات خودروهای صفر کیلومتر ساخت این کشور در سال 2023 با کاهشی طفیف روبرو شده است. به تعداد ایرادات در خودروهای چینی از 213 ایراد در هر صد خودرو، به 204 ایراد کاهش یافته که نسبت به سال 2022، 9 واحد کاهش نشان میدهد.
در سال جاری، تعداد مشکلات طراحی در خودروهای چینی به 13 واحد کاهش یافته است. بر اساس این پژوهش، میانگین مشکلات در خودروهای پلاگین-هیبرید و خودروهای بنزینی به ترتیب 194 و 205 است، که نشان دهنده کیفیت بالاتر خودروهای PHEV برای سومین سال متوالی است. این بوته بیشتر در زمینه قطعات بدنه و کابین خودروها مشاهده میشود و در امور فنی، از جمله هوشمندی، تجربه رانندگی و قدرت محرکه، تفاوت چندانی بین خودروهای مذکور وجود ندارد. یک نکته جالب این است که تقریبا 80 درصد از 20 مشکل اصلی خودروهای چینی، مشترک بین خودروهای درونسوز و خودروهای NEV (هیبرید یا برقی) است.

در مقایسه بین برندهای لوکس نظیر پورشه، لکسوس و کادیلاک، باید اشاره کرد که کمترین مشکلات مربوط به برند لکسوس و کادیلاک بوده است. همچنین، برند هوندا با 186 ایراد در هر صد خودرو، برای چهارمین سال متوالی بهترین عملکرد را در این زمینه از میان برندهای با تولید بالا ارائه داده است. برندهایی نظیر دانگ فنگ، هوندا، بیوک و فاو تویوتا نیز در این رده بندی قرار گرفتهاند.
طی سه سال گذشته، سر و صدای ناشی از حرکت و بزرگترین مشکلات مرتبط با بوی نامطبوع مواد درون کابین خودرو بودهاند. در واقع، مشکلات سیستم اطلاعات و سرگرمی به طور متوسط تا 4.2 واحد کاهش یافته و مشکلات مرتبط با تجربه رانندگی برای دومین سال متوالی افزایش یافته است.
در بین برندهای چینی، چری و جیلی به نسبت بقیه بهتر عمل کردهاند. حتی در دو دسته شاسیبلند و خودروی سواری، دو مدل از خودروهای چری، به عنوان خودروهای با کیفیتتر شناخته شدهاند.

با تحلیل دادهها، به نظر میرسد که مالکان خودروهای چینی و کرهای شاخص NPS یا وفاداری به برند کمتری دارند که میتواند به کاهش سطح تاب آوری در برابر مشکلات منجر شود.
آقای الویس یانگ، مدیر شعبه جی.دی. پاور در چین، از اصلاحاتی که در طراحی انجام داده است خرسند است و با اعتقاد به اینکه تولید کنندگان خودرو باید برای ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان بیشتر تلاش کنند، روزگار میگذراند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.