![هوندا موتوکامپکتوی خانگی ما نوع R کمی خیلی سریع است]()
نشنیده ای؟ ما اسکوتر هوندا Motocompacto خودمان را ساختیم. از لحاظ ابعادی با نمونه واقعی یکسان است و از بسیاری از قطعات قانونی هوندا استفاده می کند، اما بسیار سریعتر از موجودی است. یا حداقل، تا زمانی که این داستان تمام شود، خواهد بود. این یک Motocompacto Type R است.
اگر داستان اول را نخواندهاید، توصیه میکنم قبل از این مطلب این کار را انجام دهید. این قطعه بیشتر تجربه رانندگی و موضوعات مرتبط را پوشش می دهد. داستان دیگر جزئیات ساختمان Motocompacto Type R را نشان می دهد. چگونه شاسی را ساختیم؛ چگونه موتور Motocompacto به دست آوردیم. چگونه همه چیز با هم جمع شد تهیه آبمیوه
اولین مورد بزرگ نصب باتری در بدنه اسکوتر بود. آنجا کمی باریک است، اما در غیر این صورت فضای زیادی وجود دارد. باتری استوک Motocompacto یک واحد 36 ولتی (اسمی) حدود 250 وات ساعت است. این ظرفیت خوبی برای یک اسکوتر است، اما من نمیخواستم از آن استفاده کنم، نه تنها به این دلیل که احتمالاً یک سیستم مدیریت محدودکننده عملکرد به آن متصل است، بلکه به این دلیل که مونتاژ آن حدود 300 دلار از هوندا است، که برای یک دستگاه واقعاً گران است. بسته از آن ظرفیت در عوض با باتریای که خوب میشناختم شروع کردم: یکی از یک هاوربرد خارج شد. اگر تا به حال به دنبال باتری ارزان قیمت در eBay بوده اید، احتمالاً این موارد را دیده اید.
این بستههای 36 ولتی میتوانند برای مدتی حدود 40 آمپر جریان تولید کنند، قبل از اینکه ناراضی شوند. آنها فقط حاوی 155 وات ساعت انرژی هستند، اما قیمت آنها فقط 40 دلار است. پر از سلول های 18650، آنها یک انتخاب متداول برای اسکوترها، دوچرخه های الکترونیکی و سایر وسایل نقلیه الکتریکی سبک هستند. تنها نقطه ضعف واقعی آنها این است که افت ولتاژ بسیار بدی در زیر بار دارند، که عملاً به اسکوتر قدرت کمی کمتری نسبت به زمانی که از باتری بزرگتر استفاده می کرد می دهد. تنها چیزی که در حال حاضر باید بدانید این است که راه های سرگرم کننده زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که بعداً بررسی خواهیم کرد.
پک هاوربرد را نصب کردم و دریچه گاز را سیم کشی کردم. سپس ترمز مکانیکی را خاموش کردم. در نهایت، میخواهم با استفاده از ریجن بسیار قوی از شر این ترمز خلاص شوم، اما فعلاً فکر کردم که میتوانم آن را هم در آن قرار دهم. وقتی همه این کارها انجام شد، چراغ جلو را اضافه کردم. من از یک سلول سدیم یون 18650 برای تغذیه آن استفاده کردم. چندی پیش از روی کنجکاوی یک سری باتری سدیم یون خریدم و تصمیم گرفتم از یکی برای این منظور استفاده کنم. این آخرین باری نیست که آنها را می بینید. در واقع سیم کشی زیادی در داخل این چیز وجود ندارد، اما هنوز هم مانند یک آشفته به نظر می رسد. پایان لمس
من اسکوتر را قبل از سوار شدن وزن کردم. با 37.2 پوند، حدود 4 پوند سبک تر از نسخه کارخانه است. با در نظر گرفتن این موضوع، جریان را روی 14 آمپر تنظیم کردم که مقداری از قدرت Motocompacto را به من میدهد. من که قبلا چیزی به این سبک ساخته بودم، نمی دانستم از نظر شتاب چه انتظاری داشته باشم.
و خیلی کند بود. من یک Motocompacto سهام رانده نشدهام، اما اجازه دهید بگوییم از اینکه میتوانم خروجی این یکی را تغییر دهم خوشحالم. در 490 وات، این چیز به سختی می تواند درجه ملایم مسیر ورودی من را تحمل کند. حدس میزنم که برای ⅔ اسب بخار نباید تعجبآور باشد، اما انتظار بیشتری داشتم. افزایش قدرت به سادگی تنظیم یک مقدار در نرم افزار ابزار VESC است. این کار را می توان به صورت بی سیم و از طریق بلوتوث نیز انجام داد.
بنابراین من آن را به یک اسب بخار رساندم که کمی بهتر بود. در این مقدار جریان، اسکوتر استوک فیوز داخلی خود را منفجر می کند. اگرچه 745 وات هنوز کافی نبود. من می خواستم این چیز به شدت بلند شود و شتاب بگیرد.
به گاراژ برگشتم و اسکوتر را چک کردم، به این معنی که به اطراف نگاه کردم تا مطمئن شوم چیزی سیگار نمیکشد. برای مردم و همچنین لوازم الکترونیکی بد است. هیچ چیز حتی گرم نبود، بنابراین آن را تا 40 آمپر کردم. این تقریباً حداکثر چیزی است که این باتری ها مایل به ارائه هستند و به من 1440 وات می دهند که تقریباً دو اسب بخار است. این تصویری از اسکوتر با باتری کمی متفاوت است که بعداً بیشتر در مورد آن خواهید خواند، اما به شما ایده می دهد که در زیر پوست چه می گذرد.
هنگامی که موتورهای الکتریکی جریان بیش از حد دریافت میکنند، معمولاً داغ میشوند و نوعی صدای جیغ استاتیک تلویزیون ایجاد میکنند، حداقل در تجربه من. اگر تا به حال یک ماشین توربوشارژ رانده باشید که در اثر تقویت از بین میرود، این حس را به شما میدهد. میخواهید سریعتر پیش برود، اما آن را ندارید.
به هر حال این یکی این کار را کرد. در دریچه گاز واقعاً شکایت داشت، سیمهای فاز به موتور گرم میشدند، و کل کار معمولاً زمان خوبی نداشت. در تجربه من، حدود 35A واقعاً پایان دنیا برای این نوع موتورهای هاب کوچک است. بنابراین من آن را به 35A کاهش دادم و منحنی دریچه گاز را آرام کردم. که آن را درست کرد.
من واقعا از آن لذت می بردم و در راه بازگشت به گاراژ ناگهان شتابش متوقف شد. همانطور که مشخص شد، گیره های کوچکی که برای جلوگیری از چرخش محور موتور استفاده می شد، به دلیل گشتاور جدید باز شده بود. تکان ناگهانی موتور را از بقیه اسکوتر جدا کرد. همه چیز را به جای خود خم کردم و اکنون خوب است. از آن زمان کلیپ ها را دوباره طراحی کردم. می بینید قدیمی ها چقدر ضعیف تر بودند. به عنوان یک طراح اسکوتر تازه کار، من آن را روی چانه می گیرم. به عنوان یک یادداشت جانبی، اجراهای آینده شامل کلاه ایمنی خواهند بود.
گشتاور افزایش یافته همچنین نشان داده است که تلرانس ها در قسمت جلویی من کمی شل شده است. وقتی کاملاً باز میشوید، از نظر فیزیکی میتوانید چنگال را احساس کنید که سعی میکند خودش را از روی اسکوتر بیرون بکشد. شاید آن قسمت نباید پلاستیکی باشد. نوسانات سرعت نیز یک مشکل هستند، اما مطمئن نیستم که آیا این مختص طراحی من است یا بیشتر به دلیل فاصله بین دو محور کوچک 29.2 اینچی و مقدار بسیار کم زاویه چرخش. در آن بخش نیز بهبودهایی در راه است. 3 عکس ها تغییر می کند
تمام دلیلی که من این پروژه را انجام دادم، سفارشیسازی است، و شما بیشتر در این زمینه خواهید دید. ما میتوانیم باتریها را عوض کنیم، «لحن» روی پیشرانه را تغییر دهیم و سختافزار را تغییر دهیم تا محصول نهایی بهتری داشته باشیم. از آنجایی که ما کل این معامله را از پایه انجام دادیم، هر چیزی ممکن است.
با این حال، به نوعی ای کاش می توانستم یک Motocompacto سهام بخرم تا همه این کارها را انجام دهم. من میدانم که هوندا قرار نیست یک اسباببازی خطرناک با دریچه گاز مو باشد، اما در نهایت باید تصمیم بگیرد. بسیاری از علاقه مندان، وسایل نقلیه الکتریکی را جذاب نمی دانند، زیرا تولید کنندگان آنها را از فرآیند سرهم بندی و تنظیم باز می دارند. زمانی که تغییر عملکرد یک EV به سادگی چند ضربه کلید روی لپ تاپ باشد، احمقانه است. شاید من در اینجا از مسیرم خارج می شوم، اما اگر می خواهید مردم اسباب بازی های شما را دوست داشته باشند، باید بتوانند با آنها بازی کنند. Motocompacto به طور خاص حتی در سطح مرگبار ولتاژ کار نمی کند.
جدای از انتقادات، این وسیله هنوز هم برای سواری سرگرم کننده است و به طرز شگفت آوری کاربردی است. حتی بدون تا شدن، به راحتی در پشت ماشین من جای می گیرد. بدنه بزرگ مربعی آن نیز فضای زیادی در داخل برای ذخیره سازی، یا لانه سیم کشی موش در مورد من فراهم می کند.
من فکر می کنم تغییرات بالقوه زیادی در اینجا وجود دارد و به محض ورود قطعه بعدی پازل، Motocompacto Type R باز خواهد گشت. من می خواهم یک دویدن با سرعت بالا انجام دهم، اما باید از نظر ذهنی خودم را برای آن آماده کنم و فرمان را سفت کنم. اگر میخواهید چیز خاصی را ببینید، نظر بدهید و ما آن را امتحان میکنیم. فیلم های بیشتری از سواری نیز در راه است. هوا این اواخر خوب نبود.
محتوای اسکوتر بیشتر ما یک هوندا موتوکامپکتو نوع R ساختیم مک لارن یک اسکوتر برقی شیک با برد 31 مایل میسازد
اعتبار تصویر: مایک یورگنس، پیتر هولدریت