
شرکت تیونینگ آلمانی Manhart، که اصولاً بر توسعه عملکرد خودروهای مدرن تمرکز دارد، پروژه سوم خود را برای بهبود خودروهای کلاسیک معرفی کرد.
پس از تعمیر و بازسازی لانچیا Delta Integrale و بامو M30 (مدل E30)، حالا نوبت به بهرهبرداری از بامو 2002tii نسخه آلپینا رسیده است. این اتومبیل اسپرت دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندری از سری M10 است که توسط آلپینا مورد بهبود و تنظیم قرار گرفته است. آلپینا بهینهسازیهای سختافزاری از جمله منیفولد و دریچه گاز را طراحی کرده و تجهیزاتی همچون هواکش K&N نیز بر روی آن نصب کرده است که منجر به افزایش قدرت خروجی موتور میشود.
توان استاندارد این خودرو 130 اسببخار و 178 نیوتنمتر گشتاور داشته است، اما پروژه جدید تیونر موفق به افزایش توان به 200 اسببخار و 215 نیوتنمتر گشتاور شده است. این افزایش قدرت، در نظر گرفته شود که وزن خودرو تنها 997 کیلوگرم است. علاوه بر این، مانیتور تغییراتی روی سیستم اگزوز و ترمزهای خودرو نیز داده است، که ترمزهای جدید از مدل 323i نسل E1 الهام گرفته شدهاند.

پیشرفتها تمام نشده است و اکنون منهارت بهبودیهای مهمی در سیستم تعلیق با استفاده از تجهیزات حرفهای از برندهای Raab و KW انجام داده است. این بهبودها منجر به بهبود عملکرد 2002tii در حوزه هندلینگ شده است. همچنین از لاستیکهای 16 اینچی با ابعاد 214/50 برای جلو و 225/40 برای عقب استفاده شده است. نهایتاً، قیمت این خودرو 159 هزار دلار میباشد.