![تویوتا 661000 کامیون و شاسی بلند را به دلیل نقص محور و مشکلات گیربکس فراخوان می کند]()
در عرض چند روز، تویوتا دو فراخوان صادر کرده است که بیش از نیم میلیون خودرو را پوشش می دهد. در مجموع، 661663 کامیون و SUV به طور بالقوه تحت تأثیر قرار گرفته اند که هر دو فراخوان مربوط به خط محرکه هستند.
به گفته تویوتا، بزرگترین فراخوان تقریباً 381000 پیکاپ تاکوما از سال 2022 و 2023 را پوشش می دهد. در بیانیه ای، این شرکت می گوید مجموعه محور عقب در برخی از کامیون ها ممکن است دارای بقایای جوشکاری در انتهای آن باشد که در طول فرآیند تولید باقی مانده است. این می تواند باعث شل شدن و احتمالا جدا شدن مهره های نگهدارنده شود. اگر این اتفاق بیفتد، تویوتا میگوید که پایداری خودرو و عملکرد ترمز ممکن است تأثیر منفی بگذارد. گالری: عکس های تویوتا تاکوما 7 2023
در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تصادفات یا جراحات احتمالی که ممکن است قبلاً رخ داده باشد وجود ندارد. اعلامیه فراخوان رسمی و اسناد مرتبط از طریق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) هنوز منتشر نشده است، اما ما برای کسب اطلاعات بیشتر با تویوتا تماس گرفته ایم. پس از دریافت جزئیات بیشتر، با یک بهروزرسانی همراه خواهیم شد. در حال حاضر، میتوانیم به شما بگوییم که نمایندگیهای تویوتا مجموعههای محور عقب را از نظر اجزای شل بازرسی میکنند و در صورت نیاز مجدداً اقلام را سفت یا تعویض میکنند. مالکان از ماه آوریل از مشکل مطلع خواهند شد.
فراخوان دوم کمی کوچکتر است و تعداد 281663 دستگاه است. اما مدل های بیشتری را پوشش می دهد. تویوتا توندرا (از جمله توندرا هیبریدی) و لکسوس LX600 از سال 2022 تا 2024 و سکویا برای سال های 2023 و 2024 در صورت تغییر در حالت خنثی می توانند حرکت غیرمنتظره ای را تجربه کنند. به گفته تویوتا، دیسک های کلاچ در گیربکس ممکن است بلافاصله در حالت خنثی جدا نشوند. این می تواند باعث شود خودرو به آرامی به جلو خزیده و تا سرعت 4 مایل در ساعت برسد. تویوتا هیچ گونه صدمات یا برخورد مرتبط با این موضوع را ذکر نکرده است، اما پنج گزارش میدانی و یک ادعای گارانتی وجود دارد. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
این تعمیر به پیچیدگی تاکوما نیست. یک به روز رسانی نرم افزاری برای ECU انتقال باید مشکل را برطرف کند. فروشندگان در 21 فوریه مطلع شدند. اطلاع رسانی مالک در آوریل آغاز خواهد شد.
در حالی که 661000 خودروی فراخوان شده مطمئناً زیاد است، تویوتا چیزی برای فراخوان فورد پیشرو ندارد. این برند مستقر در دیربورن دارای ممتازترین خودروساز فراخوان در آمریکا برای چندین سال متوالی است. سال 2024 با فراخوانی دو میلیون کاوشگر آغاز شد.
فراخوان های بزرگ بیشتر: هوندا 750000 خودرو را برای کیسه های هوا فراخوان می کند که می توانستند ناخواسته کار کنند جنرال موتورز 323000 کامیون HD را فرا می خواند زیرا درب های عقب بسته نمی شوند