
برند ونوسیا در سال 2010 تحت شراکت نیسان و دانگ فنگ تأسیس شد و پس از دو سال، اولین محصول خود را به بازار معرفی کرد. در آغاز، تولیدات ونوسیا تنها به نسخه تغییر یافته از محصولات نیسان محدود بود، اما با گذر زمان، مدلهای مستقل نیز به بازار عرضه شدند.
با ورود ونوسیا به بازار تولید خودروهای الکتریکی، اما فروش آنها در 8 ماه ابتدای سال 2023 با 34% کاهش نسبت به سال قبل به 43,777 دستگاه رسیده است. این امر نشاندهنده عدم موفقیت کامل این برند در این حوزه است و نشانهای از نیاز به اقداماتی برای بهبود وضعیت ونوسیا است.
برند چینی پس از تولید نسخه هیبرید از وی-آنلاین، اکنون مدل جدیدی با نام VX6 را معرفی کرده است. ونوسیا VX6، که بر اساس کانسپت Ve طراحی شده است و به عنوان یک خودرو کراساور معرفی شده، ظاهری شبیه به خودروهای مینیون دارد.

ویژگیهای بیرونی مهمی که ونوسیا VX6 دارد شامل چراغهای دو قسمتی جلو، دستگیرههای مخفی درها و چراغ سرتاسری عقب با گرافیک V و فرم ستون انتهایی است.
با توجه به تصاویر موجود، فعلا امکان در دسترس نبودن تصاویر فضای کابین ونوسیا VX6 وجود دارد، اما میتوان دو نمایشگر دیجیتال را در آن تشخیص داد.
ونوسیا اطلاعات فنی VX6 را مخفی نگه داشته است، اما از مدارک وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) میتوان به برخی اطلاعات دسترسی پیدا کرد. بر اساس این مدارک، ابعاد ونوسیا VX6 به ترتیب در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به اندازه 4.658، 1.89، 1.656 و 2.85 متر ذکر شده است.

این مستندات اطلاعاتی درباره نصب یک پیشرانه برقی با 218 اسببخار قدرت و مجموعه باتری از CATL با ظرفیت نامعلوم در ونوسیا VX6 را ارائه میدهد. همچنین سرعت حداکثر این خودرو به 165 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
منتظر این هستیم که ونوسیا VX6 تا پایان سال جاری معرفی شود. همزمان با این معرفی اولیه، ونوسیا اعلام کرده است که هیچ یک از مدلهای جدید این برند دارای موتور درونسوز نخواهند بود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.