![تویوتا موتوری ساخت که می تواند کربن را از هوا جذب کند]()
تلاش نجیب تویوتا برای نجات موتور احتراق داخلی، فناوری جدید جالبی را تولید می کند. این خودروساز در حال آزمایش یک سیستم فیلتر است که در واقع می تواند دی اکسید کربن را از جو جذب کند. اما تا آماده شدن برای تولید اصلی راه زیادی در پیش دارد.
تویوتا این فناوری را روی موتور احتراق هیدروژنی که در خودروی مسابقهای GR کرولا آزمایش میکرد، نصب کرد. سیستم فیلتر با جذب دی اکسید کربن که سپس با استفاده از گرمای خود موتور به سیال آزاد می شود، کار می کند و نیازی به انرژی اضافی ندارد.
متأسفانه، مدتی طول خواهد کشید تا این فناوری در پریوس یا تاکوما بعدی شما باقی بماند. این فیلتر کربن بسیار کمی را برای جبران میانگین موتور بنزینی جمع آوری می کند و باید دائماً تعویض شود. ماشین مسابقه فقط حدود 20 گرم دی اکسید کربن را در 20 دور فیلتر کرد که خیلی زیاد نیست. برای زمینه، یک خودروی بنزینی می تواند نزدیک به 8900 گرم CO2 در هر گالن مصرفی منتشر کند.
تویوتا روندهای صنعت را در اوایل این ماه کاهش داد، زمانی که رئیس آکیو تویودا یک "پروژه توسعه موتور بزرگ" را در زمانی که رقبای آن همه چیز را روی خودروهای باطری الکتریکی
سرمایه گذاری می کنند، اعلام کرد. این خودروساز ژاپنی هنوز مشتاق قرار دادن تمام تراشههای خود در خودروهای برقی نبوده است، پیشبینی کند پذیرش و کاهش نفوذ بازار در حالی که رویکرد گستردهتری برای دستیابی به بیطرفی کربن دارد.
هیدروژن در ذهن: تویوتا فکر میکند که هیدروژن میتواند خودروهای اسپرت با موتورهای احتراقی را نجات دهد تویوتا فکر میکند لندکروز هیدروژنی با موتور احتراقی منطقی است
تویوتا معتقد است که موتورهای بنزینی، هیبریدی و خودروهای سلول سوختی به حیات خود ادامه خواهند داد. این شرکت و سایر خودروسازان نیز روی موتورهای احتراق هیدروژنی کار می کنند که تقریباً کربن خنثی هستند. افزودن فیلتر به چنین موتوری آن را کربن منفی می کند، اما تویوتا می گوید این فناوری می تواند روی موتور بنزینی نیز کار کند. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید