
پس از سالها فعالیت محدود، لانچیا با معرفی نسل جدید اپسیلون به صحنه رقابت بازگشته است. اما شرکت ایتالیایی دیگری به نام کیمرا (Kimera Automobili) محصول جالبی به نام Evo38 معرفی کرده است که از طراحی مدل 038 لانچیا الهام گرفته است.
در سال 1983، لانچیا قصد داشت که مدل 038 را به عنوان جانشین مدل 037، خودروی دیفرانسیل-عقب و قهرمان WRC معرفی کند. این خودرو باید با سامانه چهار چرخ محرک و پیشرانه نیرومندتر از قبلی عرضه شود تا بتواند به رقابت با آئودی کواترو S1 ادامه دهد. اما در عمل، لانچیا هیچگاه مدل 038 را به بازار عرضه نکرد و به جای آن، دلتا S4 را به عنوان جانشین مدل 037 معرفی کرد.

با ترکیب سیستم چهار چرخ محرک و توربوشارژ بزرگتر، کیمرا Evo38 از شرکت لانچیا به بازار عرضه خواهد شد. این محصول به عنوان توسعهدهنده Evo37 که در سال 2021 منتشر شد، مطرح است. قابلیتهای افزوده شامل یک توان 600 اسببخاری، گیربکس شش سرعته دستی با ضرایب کوتاهتر دنده و ارسال قدرت به هر دو محور است.
با استفاده از فیبرکربن و تیتانیوم، وزن کلی خودروی کیمرا Evo38 به 1.100 کیلوگرم کاهش یافته است، این وزن تقریباً معادل خودروهایی مانند مزدا MX-5 میاتا و آلپین A110S است.
خودروی اینتگرال این ویژگیها را دارا است: کنترل الکتروهیدرولیک دیفرانسیل برای تقسیم نیرو بین چرخها و سیستم تعلیق با کمکفنرهای الکترونیکی قابلیت افزایش ارتفاع را فراهم میکند.

کیمرا Evo38 با موتور 2.1 لیتری ایتال تکنیکا بهروز شده است، که توسط مهندسان لانچیا به رهبری کلادیو لومباری طراحی شده است. این خودرو قصد دارد که Evo38 را با گیربکس سکوئنشال الکترونیکی تجهیز کند.
کمپانی کیمرا در نمایشگاه ژنو 2024، مدل Evo38 خود را به نمایش گذاشته است. این شرکت قصد دارد تنها 38 دستگاه از این مدل را تولید کند. اطلاعات دقیقی درباره قیمت Evo38 در دسترس نیست، اما محصول قبلی آن با نام <نام محصول قبلی> به قیمت 480 هزار یورو (حدود 520 هزار دلار) عرضه شده بود.
بر اساس تابلو شمارش معکوس که در وبسایت کی مرا مشاهده میکنید، این شرکت قصد دارد تا اوایل تابستان ۲۰۲۴ محصول سوم خود را معرفی کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.