![هوندا CR-V e:FCEV 2025 یک SUV هیدروژنی با باتری قابل شارژ است]()
این ممکن است شبیه یک هوندا CR-V معمولی به نظر برسد، اما دو درپوش سوخت نشان میدهند که دارای یک سیستم هیبریدی پلاگین است. معمولاً، یکی از آنها این است که مخزن سوخت یک موتور احتراقی را تغذیه کند. با این حال، این مورد در اینجا نیست زیرا موتور گازی ندارد. در عوض، مجموعه پیل سوختی را با بسته باتری ترکیب می کند. بله، CR-V با نصب هیدروژن پلاگین مهندسی شده است.
این شاسی بلند جمع و جور که به عنوان "تنها وسیله نقلیه مسافربری الکتریکی پیل سوختی ساخته شده در آمریکا" معرفی می شود، نامی نسبتاً پیچیده دارد: Honda CR-V e:FCEV 2025. این موتور توسط یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو که 174 اسب بخار قدرت و 229 پوند فوت گشتاور تولید می کند، فراهم می شود. مخزن گاز هیدروژن فشرده دارای ظرفیت 4.3 کیلوگرم برای مسافت 270 مایلی است که توسط EPA تایید شده است. در مورد بسته باتری جداگانه 17.7 کیلووات ساعتی، آب کافی برای مسافت 29 مایلی برآورد شده توسط EPA دارد. عکس های هوندا CR-V e:FCEV 31 2025
با پیوستن به مدلهای توربو و هیبریدی معمولی، نسخه e:FCEV از شارژ دو طرفه مانند برخی خودروهای برقی برقی باطری و هیبریدی معمولی بهره میبرد. همراه با یک کانکتور منبع تغذیه است که به یک پریز 110 ولت متصل می شود تا حداکثر 1500 وات برق ارائه دهد. این ویژگی مفید می تواند لوازم خانگی، تجهیزات کمپینگ، ابزار برقی و حتی یک تهویه مطبوع قابل حمل را تمیز کند.
از آنجایی که توزیع وزن متفاوت است، هوندا می گوید سیستم تعلیق را در هر دو محور به طور کامل تنظیم کرده است. CR-V e:FCEV از یک مک فرسون در جلو و یک چند لینک عقب استفاده می کند. به ما گفته می شود که سفتی جانبی عقب 10 درصد و سفتی پیچشی عقب 9 درصد نسبت به مدل هایی که دارای موتور احتراقی هستند افزایش یافته است. علاوه بر این، میله های تثبیت کننده، دمپرها و فنرهای جدید نیز وجود دارد.
CR-V e:FCEV اولین مدل هوندا است که از نسل دوم ماژول پیل سوختی خود استفاده می کند که در میشیگان ساخته شده و با جنرال موتورز ساخته شده است. به عنوان کارآمدتر، بادوام تر، تصفیه شده و مقرون به صرفه تر از مدل قبلی خود تبلیغ می شود. در مقایسه با سلول سوختی کلاریتی از کار افتاده، هزینههای تولید پیل سوختی دو سوم کاهش یافته است.
هوندا تلاش هایی را برای جداسازی بصری نسخه هیدروژنی از مدل های موجود CR-V انجام داده است. گلگیرهای جلو و سپر به همراه درب عقب نیمه مشکی، چراغ های عقب شفاف و رینگ های آلیاژی 18 اینچی مشکی با طراحی 10 پره تغییر کرده اند. در زیر خودرو، e:FCEV دارای یک کف کاملاً بسته برای جریان هوای بهتر و بهبود کارایی است.
در حالی که CR-V معمولی برای مدل سال 2024 در شش تیپ ارائه می شود، مدل هیدروژنی پلاگین برای سال 2025 کاملاً به صورت تورینگ در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که تمامی امکانات به صورت استاندارد در آن گنجانده شده است، از صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم الکتریکی تا سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو. شما همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای، فرمان گرم شونده، درب عقب برقی و پد شارژ بی سیم هستید. صفحه نمایش لمسی 9 اینچی و خوشه ابزار دیجیتال 10.2 اینچی استاندارد هستند و همچنین سازگاری بی سیم با Apple CarPlay و Android Auto نیز وجود دارد.
هوندا CR-V e:FCEV مدل 2025 از اواخر سال جاری برای اجاره در کالیفرنیا در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است که معرفی این مدل تنها چند هفته پس از اعلام برنامه شل برای بستن هر هفت ایستگاه هیدروژن خود در کالیفرنیا صورت می گیرد. با توجه به مشارکت پیل سوختی هیدروژنی (H2FCP)، در تاریخ 10 ژانویه 2024، 55 ایستگاه در این ایالت وجود داشت، قبل از اینکه شل تصمیم بگیرد به معنای واقعی و مجازی آن را بکشد.
برخی از خودروسازان از هیدروژن چشم پوشی نمیکنند: تویوتا فکر میکند که هیدروژن میتواند خودروهای اسپرت را با موتورهای احتراقی نجات دهد.