![BYD برند دنزا را با مینی ون D9 به اروپا می آورد]()
نمایشگاه خودروی ژنو 2024 امروز آغاز می شود و در حالی که اکثر برندهای بین المللی غایب هستند، تعداد انگشت شماری از اولین برندهای اروپایی وجود دارد. این مینی ون D9 نشان دهنده راه اندازی دنزا در قاره کهن است. اگر این نام به صدا در نمی آید، این برندی است که توسط خودروساز چینی BYD و مرسدس در سال 2010 ایجاد شد. در ابتدا،
سرمایه گذاری مشترک 50:50 بود، اما این برند لوکس آلمانی در سال 2021 با تغییر ساختار دنزا، سهم خود را به 10 درصد کاهش داد. .
BYD راه را برای دنزا در اروپا هموار میکند و D9 را که یک موتور محرکه مردمی بزرگ با فضای داخلی سطح بالا برای رقابت با یک مینیون شیک دیگر - Lexus LM است، هموار میکند. این یک مدل کاملاً جدید نیست، زیرا در ابتدا در سال 2022 در چین به فروش رسید. دقیقاً مانند جمهوری خلق، نوع یورو را می توان به عنوان یک هیبریدی پلاگین یا به عنوان یک خودروی الکتریکی کامل داشت. Denza D9: طراحی بیرونی
حملکننده خانواده سه ردیفه دارای شکل جعبهای، دربهای کشویی الکتریکی بزرگ، گلخانه سخاوتمندانه و دو طرح مشبک به همان اندازه قطبیکننده است. نمای جلویی خیره کننده به اندازه سایر مینی ون های جدید، از جمله Volvo EM90 / Zeekr 009 و Toyota Alphard / Vellfire دوقلوها، چشمگیر است. شکل جعبهای با سقف تقریباً مسطح فضای داخلی را به حداکثر میرساند و یک سانروف پانوراما بزرگ وجود دارد تا فضای کابین را مطبوعتر کند. دنزا D9 20 عکس Denza D9: ابعاد
با وجود اینکه دنزا D9 را در ژنو به نمایش میگذارد، دنزا در حال حاضر درباره مشخصات فنی سختگیرانه صحبت میکند. با این حال، برای کشف تمام اعداد مربوطه، به نسخه چینی نگاه نکنید. 5250 میلی متر (206.7 اینچ) طول، 1960 میلی متر (77.2 اینچ) عرض و 1920 میلی متر ارتفاع (75.6 اینچ) با فاصله بین دو محور عظیم 3110 میلی متر (122.4 اینچ) است. دنزا D9: داخلی و فناوری
از آنجایی که دنزا میخواهد شما را از خرید آن شاسیبلند لوکس مجذوب کند، D9 تقریباً به هر کجا که نگاه میکنید دارای یک فضای داخلی مجلل با چرم است. کابین دارای پیکربندی 2 + 2 + 3 با صندلی های قابل تنظیم و تاشو است، به غیر از عملکردهای تهویه و ماساژ. جدا از جفت صفحه نمایش معمولی در جلو، نمایشگرهای اضافی روی دسته صندلی های ردیف دوم برای کنترل عملکردهای مختلف نصب شده است.
علاوه بر این، یک سیستم سرگرمی در صندلیهای عقب با صفحهنمایش دوگانه، به همراه یک یخچال کوچک که میتواند شش بطری را در خود جای دهد، وجود دارد. صندلیهای کاپیتانی در وسط به جلو و عقب میچرخند و فضای پای زیادی را ارائه میکنند، در حالی که دسته گرفتن روی ستونهای B، ورود و خروج را آسانتر میکند. حتی پشتیترین صندلیها دارای پورتهای USB و تکیهگاه مرکزی، به همراه نور LED محیطی و بلندگوهای سیستم صوتی Dynaudio هستند. دنزا D9: موتورها، موتورهای الکتریکی، باتری، برد، شارژ
در حالی که دنزا مشخصات اروپایی را در حال حاضر در هاله ای از ابهام نگه می دارد، D9 فروخته شده در چین را می توان به عنوان یک هیبریدی پلاگین با موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژ داشت. مدل PHEV با دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک به همراه یک باتری 20.39 کیلووات ساعتی و یک بسته بزرگتر 40.06 کیلووات ساعتی در دسترس است.
موتور احتراقی برای 137 اسب بخار و 231 نیوتن متر (170 پوند فوت) خوب است در حالی که موتور نصب شده در جلو دارای قدرت 228 اسب بخار و 340 نیوتن متر (251 پوند فوت) است. به سراغ مدل چهارچرخ متحرک بروید و دنزا موتوری را که در عقب نصب شده است با قدرت 60 اسب بخار و 110 نیوتن متر (81 پوند فوت) تولید می کند. نسخه های FWD خروجی ترکیبی 296 اسب بخار و 571 نیوتن متر (421 پوند فوت) دارند که برای سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) در 9.5 ثانیه مناسب است. به مدلهای AWD بروید و با 401 اسببخار سالم و 681 نیوتنمتر (502 پوند فوت) پاداش دریافت میکنید تا زمان اسپرینت را به 7.9 ثانیه کاهش دهید.
در چین، مدل الکتریکی دنزا D9 نیز با انتخاب FWD و AWD ارائه می شود. هر دو موتور جلویی با قدرت 308 اسب بخار و 360 نیوتن متر (266 پوند فوت) دارند. ارتقاء به مدل چهار چرخ متحرک، موتور عقب با قدرت 60 اسب بخار و گشتاور 110 نیوتن متر (81 پوند فوت) را برای مجموع 369 اسب بخار و 470 نیوتن متر (347 پوند فوت) تولید می کند. نوع FWD 9.5 ثانیه طول می کشد تا سرعت را کامل کند، یا فقط 6.9 ثانیه اگر با AWD حرکت کنید. هر دو یک بسته باتری 103.36 کیلووات ساعتی LFP (لیتیوم آهن فسفات) مشترک دارند.
تا آنجا که به برد مربوط می شود، باید اشاره کنیم که چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) با روش تست جهانی هماهنگ شده وسایل نقلیه سبک (WLTP) مورد استفاده در اروپا تفاوت زیادی دارد. مدل برقی دنزا D9 با دیفرانسیل جلو می تواند مسافت 385 مایل (620 کیلومتر) را بپیماید در حالی که همتای چهار چرخ متحرک آن می تواند 373 مایل (600 کیلومتر) را طی کند. حداکثر توان شارژ 166 کیلووات است که در این صورت 15 دقیقه مسافت 143 مایل (230 کیلومتر) را امکان پذیر می کند. گالری: 2024 دنزا N7 6 عکس
D9 تنها مدل دنزا در نمایشگاه خودروی ژنو 2024 نیست، زیرا برند زیرمجموعه BYD دارای N7 کاملاً برقی نیز است. این یک SUV پنج نفره با سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم ارتفاع، سانروف پانوراما و حداکثر برد رانندگی 354 مایل (570 کیلومتر) است. 20 دقیقه طول می کشد تا باتری از 30 به 80 درصد به لطف قابلیت شارژ 230 کیلوواتی شارژ شود.
دنزا قرار است نزدیک به پایان سال به بازار اروپا برسد.
با دنزا سرعت بگیرید: دایملر یک خودروی الکتریکی جدید دارد، اما فقط برای چین است دنزا D9 یک مینی ون لوکس 400 اسب بخاری 65000 دلاری از چین است.