![رنو 5 جدید ثابت می کند که چیزهای خوب در بسته بندی های کوچک عرضه می شوند]()
بدون شک بزرگترین اولین نمایش امسال در نمایشگاه خودروی ژنو، رنو 5 کاملا جدید است. بله، سوپرمینی معروف به "Le Car" در ایالات متحده به طور رسمی به اروپا بازگشته است، دقیقاً به عنوان یک مدل الکتریکی. R5 در سال 1996 متوقف شد و به عنوان برداشتی تازه از یک خودروی الکتریکی کوچک آماده برای مقابله با جنگل شهری بازگشت.
خوشبختانه، مارک فرانسوی در مقایسه با خودروی مفهومی اولیه در اوایل سال 2021، طراحی را زیاد به هم نخورده است. به ما گفته می شود سوپرمینی برقی که با نام کامل خود به عنوان رنو 5 E-Tech Electric شناخته می شود، از آینده نگری گذشته استفاده می کند. طراحی ظاهر. این توضیحات با این قانون مطابقت دارد زیرا تیم طراحی کار بزرگی را انجام داد تا با یک جانشین مدرن و در عین حال وفادار ماندن به اجداد خود. عکس رنو 5 E-Tech Electric 2024 68
چراغهای جلوی زیبا و چراغهای عقب عمودی نشانهای از رنو 5 هستند، مانند قوسهای برجسته چرخها. رنو تصمیم گرفت دستگیره های درهای عقب را در پایه ستون های C ادغام کند تا توهم سبک بدنه سه در شبیه به مدل کلاسیک را ایجاد کند. در حالی که دو نسل اول انتخاب سه یا پنج در را ارائه میکردند، مدل جدید فقط پنج در است. در قسمت عقب، لهجههای قرمز روی اسپویلر سقف نشانهای از هاتهچ R5 توربو است.
برای فضای داخلی نیز شرکت با لوگوی الماس سعی کرده به افراد مسن احترام بگذارد. دوخت عمودی روی داشبورد به مدلهای قدیمی بازمیگردد، همانطور که دریچههای تهویه مستطیلی شکل. قاب بزرگ برای خوشه ابزار دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی بازگشتی به خط تیره بلوکی است که در گذشته استفاده می شد. اندازه نمایشگر راننده بسته به نسخه 7 یا 10 اینچ است در حالی که صفحه نمایش لمسی همیشه قطری 10 اینچی دارد.
رنو 5 مدل 2024 دارای 3.92 متر طول، 1.77 متر عرض و 1.5 متر ارتفاع، با فاصله بین دو محور 2.54 متر و ظرفیت بار 326 لیتر است. علیرغم اینکه یک ماشین کوچک است، روی چرخ های بزرگ 18 اینچی با لاستیک های 195/55 R18 سوار می شود. EV جدید بزرگتر از Twingo اما کوچکتر از Clio است و اولین مدلی است که بر روی پلت فرم AmpR Small سوار می شود - که قبلاً CMF-B EV نامیده می شد.
سبک ترین نسخه با بسته باتری 40 کیلووات ساعتی کوچکتر 1350 کیلوگرم وزن دارد در حالی که سنگین ترین نسخه با باتری 52 کیلووات ساعتی 1450 کیلوگرم وزن دارد. به باتری پایه بچسبید و موتور نصب شده در جلو قدرت 95 اسب بخار و 215 نیوتن متر یا 120 اسب بخار و 225 نیوتن متر تولید می کند. با باتری ارتقا یافته پیش بروید و موتور الکترونیکی 150 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر تولید می کند که در این صورت شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت کمتر از هشت ثانیه طول می کشد.
باتری پایه در سیکل ترکیبی WLTP 300 کیلومتر برد دارد در حالی که بسته ارتقا یافته آب کافی برای 400 کیلومتر دارد. حداکثر توان شارژ AC 11 کیلو وات است، اما DC با 80 کیلو وات برای باتری کوچکتر و 100 کیلو وات برای باتری بزرگتر پشتیبانی می شود. با استفاده از DC، نیم ساعت طول می کشد تا برای هر دو باتری از 15 تا 80 درصد شارژ شود. شایان ذکر است که رنو 5 سطح پایه با موتور 95 اسب بخاری شارژ DC را ارائه نمی دهد.
رنو 5 جدید برای مدلی در این بخش، EV یا غیرمعمول، دارای سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی عقب است. ماشین برقی شهری بامزه با شارژ دو طرفه برای تامین انرژی وسایل برقی، پمپ حرارتی برای گرم کردن سریع کابین و بازیابی انرژی ترمز برای شارژ باتری طراحی شده است.
ارزانترین نسخهای که با پول میتوان خرید در اروپا حدود ۲۵۰۰۰ یورو قیمت دارد. با نرخ ارز فعلی، تقریباً 27000 دلار است. رنو R5 دوباره متولد شده را در خانه خود در فرانسه خواهد ساخت و با بازگرداندن R4 نیز پیگیری خواهد کرد. این نیز کاملا الکتریکی خواهد بود، بسیار شبیه به نسل بعدی Twingo. هر دو قبلاً با خودروهای مفهومی پیش از عرضه به بازار خود در سالهای 2025 و 2026 به اشتراک گذاشته شدهاند.
با رنو به سرعت برسید: کامیون 4WD رنو با RWD برقی یک نیسان شیک میسازد وانت جدید رنو مستر دارای نیروی دیزلی، الکتریکی و هیدروژنی است.