
خبر از شرکت مرسدس در مه 2022 بود که نخستین بار برنامهای برای ایجاد زیرمجموعهای لوکس به نام میتوس (Mythos) را اعلام کرد. اما اسناد مالی مربوط به سال 2023 نشان میدهد که ورود میتوس به بازار در سال 2025 قرار دارد.
مشخصه ظاهری اولین محصول میتوس
در تصویری که از نمای جانبی نخستین محصول میتوس دیده میشود، یک خودروی کوپه اسپیدستر با نام SL آمدنی است. این خودرو تاکنون در نسخه AMG موجود بوده و نسخه مایباخ آن نیز در حال تکمیل است. در سال 2022، تصویر اولیه از کانسپت مرسدس-مایباخ SL منتشر شد که توسط گوردون واگنر، سرپرست طراحی مرسدس، معرفی شد. نسخه مایباخ قرار است زودتر وارد بازار شود و امیدواریم که نسخه میتوس با طراحی ویژهای به بازار عرضه شود.
قیمت AMG SL 43 در آمریکا با قیمت ابتدایی 109.900 دلار شروع شده و برای مدلهای 55 و 63 به ترتیب به 141.300 و 183 هزار دلار افزایش مییابد. اگر آپشنهای اضافی نیز انتخاب شوند، قیمت نهایی همچنین به افزایش خواهد رفت.

با توجه به مدل 63، منطق حکم میکند که خودروی مایباخ SL با قیمت پایه 200 هزار دلار (یا بیشتر) عرضه شود. بنابراین، قیمت این خودرو ممکن است به راحتی بیش از 300 هزار دلار شود، که این انتظاری ناجور نیست به نظر میرسد.
با ارائه مدلهای لوکس و خاص تیراژ محدود تولید، مرسدس به برند میتوس اهمیت زیادی داده است. این مدلها به مجموعهداران حرفهای ارائه میشوند و این نشان میدهد که خودروساز آلمانی قصد دارد با برندهایی مانند بنتلی، آستون مارتین، فراری و مکلارن رقابت کند.
با توجه به وجود مایباخ، پرسش برخاسته که چرا مرسدس بنز نیاز به ایجاد برند میتوس داشته است. اما افزایش تعداد افراد ثروتمند، مرسدس بنز را به توسعه حضور خود در بازار خودروهای لوکس ترغیب کرده است. افزایش 19 درصدی فروش مایباخ در سال 2023 نسبت به سال قبل، احتمالا از جمله عوامل تشویقدهنده برای مرسدس بنز برای ایجاد برند میتوس بوده است.
با حضور برند معتبر Rolls-Royce، BMW نیاز به جذب مشتریان ثروتمند را احساس نمیکند. با استحواذ برند Alpina، این شرکت قصد دارد تفاوت قیمتی بین خودروهای ارزانتر و گرانقیمت خود را کاهش دهد. همچنین، گروه Volkswagen با داشتن برندهای لوکس و پر قیمت از جمله Audi، Lamborghini، Bentley، Porsche و Bugatti، در بازار خودروهای مرفه حضور دارد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.