![ترسوها: رنجروور چرخ ها را بزرگتر از 23 اینچ نمی سازد]()
همانطور که ماشینها بزرگتر، سنگینتر و حجیمتر میشوند، چرخهایی که به حمل آنها کمک میکنند نیز تغییر میکنند. شورولت سیلورادو EV - یک غول 5450 پوندی در حجیمترین حالت خود - دارای اولین چرخهای 24 اینچی از کارخانه است، در حالی که سایر خودروسازان در صورت لزوم به کفشهای 22 و 23 اینچی میروند.
اما برخی از شرکتها آنقدر میترسند که چیزی بزرگتر از 23 اینچ را به خودروهایشان بزنند. لندرور در مصاحبه اخیر با CarThrottle گفت که بزرگتر از این نخواهد شد. مت بکر، مدیر مهندسی خودرو JLR، به وبسایت گفت: «به نظر میرسد 23 حدود محدودیت است. "شما نمی خواهید خیلی بزرگتر از آن بروید... من چرخ های 24 اینچی زیادی نمی بینم."
برای شرکتی که مترادف با لوکس رده بالا است، جای تعجب است که 23 اینچ محدودیت است، به خصوص با یک رنج روور الکتریکی جدید در راه. با این اوصاف، رنجروور اسپرت SV جدید دارای چرخ فیبر کربنی 23 اینچی است که بزرگترین در نوع خود و گزینهای است که رنجروور میگوید در اولین فرصت مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.
جمال حمیدی، مدیر برند SV در همان مصاحبه گفت: «ما در حال ساخت چرخهای کربنی با حداکثر سرعت ممکن هستیم. از جدول خارج شده است... کربن بهترین گزینه است.»
در حالی که چرخهای فیبر کربنی میتوانند به دلیل شکنندگیشان بحثبرانگیز باشند - بهویژه در 23 اینچ - در مجموع حدود 80 پوند (هر کدام 20 پوند) از وزن کل در مقایسه با واحدهای فورج معمولی کاهش مییابند. هر گونه صرفه جویی در وزن برای خودرویی که وزن آن نزدیک به 6000 پوند است، مفید است.
اگر تصمیم دارید که یک Range Rover Sport SV خرید بعدی شما 181775 دلار باشد، باید برای آن کفش های فیبر کربنی هزینه بیشتری بپردازید. رنجروور 6900 پوند اضافی (حدود 8700 دلار) برای گزینه چرخ سبک تر درخواست می کند.
بیشتر از رنج روور رنج روور SV Carmel Edition برای سال 2024 باز می گردد و اکنون 370000 دلار هزینه دارد.