
همانطور که به پایان دوره تولید نسل ششم شورولت کامارو نزدیک میشویم، تعداد زیادی تیونر به تغییرات و بهبودات در این خودرو میپردازند. شرکتهای آمریکایی نیز از جمله این تیونرها هستند. به عنوان مثال، شرکت SVE که مقر آن در ایالت نیوجرسی آمریکا قرار دارد، مدل خاصی با نام ینکو/اسی کامارو استیج 3 را معرفی کرده است.
با تأیید جنرال موتورز، SVE به صورت رسمی عمل میکند و میتوان لوازم آن را از برخی نمایندگیهای رسمی شورولت تهیه کرد.
این مدل به دون ینکو نامیده میشود و آقای دون ینکو همزمان راننده شورولت در مسابقات بوده و نمایندهی فروش این برند نیز. پس از اینکه او موتور کامارو را به یک پیشرانه ۷ لیتری V8 ارتقاء داد، شرکت جنرال موتورز نیز به انجام این تغییرات تشویق شد.

SVE برای اولین بار، موتور کامارو را با یک پیشرانه 8 سیلندری 7 لیتری مجهز کرده است. این پیشرانه براساس موتور 6.6 لیتری L8T از شرکت جنرال موتورز ساخته شده است که در مدلهای سییرا و سیلورادو از این شرکت استفاده میشود. با نصب قطعات جدیدی مانند پیستون، شاتون و میللنگ، افزایش حجم سیلندر، ارتقا خنککننده و تغییر در سیستم خنککننده رادیاتور و روغن، قدرت خروجی این پیشرانه از 407 اسببخار و 629 نیوتنمتر گشتاور به 1521 اسببخار و 1735 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است.
گیربکس دستی شش سرعته تا حدودی بهبود یافته است تا بتواند بهترین عملکرد خروجی این موتور قدرتمند را مدیریت کند.
سیستم اگزوز اسپرت سفارشی از جنس فولاد ضد زنگ، کالیپرهای ترمز Yenko، رینگهای فورج شده، ورودی هوا در کاپوت و باله عقب، زیرسپری جلو و نشانهای Yenko در بدنه و کابینه، از ویژگیهای فنی و ظاهری برجسته این کوپه نیرومند ورزشی محسوب میشوند.

SVE قصد دارد فقط 100 دستگاه کامارو استیج 3 ینکو/اس سی را تولید کند. هزینه تبدیل کامارو استاندارد به ینکو/اس سی ، 130 هزار دلار اعلام شده است، که البته در مقایسه با بسیاری از خودروهای اروپایی با قدرت کمتر، چندان گران به نظر نمیرسد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.