معرفی مزدا آیکانیک SP

مقالات خودرویی

در حضور آیکانیک SP، خودروی کانسپتی که شرکت مزدا در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 معرفی کرد، این شرکت اعلام کرد که به تعداد زیادی از طرفداران خود نشان داده که همچنان به پیشرانه روتاری وفادار است، حتی اگر از سال 2012 تا امروز این پیشرانه در خط تولید ماشین‌های مزدا حضور نداشته باشد.

«گفته شده است که آقای ماشیرو موتو، به عنوان رییس و مدیرعامل شرکت مزدا، به تعهد این شرکت به ارائه لذت رانندگی برای مشتریان اشاره کرده و بیان کرده که شرکت مزدا به تولید خودروهای جذاب و دوست داشتنی در آینده متعهد است.»

طراحی مزدا آیکانیک SP

طراحی بدنه ماشین مزدا آیکانیک SP، شباهت‌های زیادی با آیکانیک SP امسال دارد که در سال گذشته عرضه شد. از جمله شباهت‌های این دو مدل ابعاد کوچک پیشرانه، کاهش ارتفاع کاپوت و طراحی جمع و جور خودرو است. همچنین، برآمدگی گلگیرها نیز یادآور مدل RX-7 مزدا می‌شود. این موارد همچنین در مورد طراحی جلوپنجره و چراغ‌های عقب نیز صدق می‌کند.

درب‌ها به زوایای تیز به بالا باز می‌شوند و رنگ قرمز Viola با اسپرت و شخصیتی کاملا هماهنگ است.

ابعاد بدنه مزدا آیکانیک SP در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.18، 2.1 و 1.14 متر و وزن آن 1450 کیلوگرم است. این بدان معناست که آیکانیک SP در طول 10.4 سانتیمتر کوتاه‌‌تر و وزن 180 کیلوگرم سنگین‌تر از مزدا RX-7 مدل 1997 است. با این حال، مزدا آیکانیک SP نسبت به رقبای اصلی خود، یعنی تویوتا سوپرا و نیسان Z که وزن آن‌ها به ترتیب 1515 و 1596 کیلوگرم است، سبک‌تر می‌باشد.

با توجه به ابعاد بزرگتر بدنه نسبت به RX-7، می‌توان آیکانیک SP را جانشین معنوی آن دانست.

در کابین آئیکنیک SP مزدا، طراحی حداقلّی واضح است، با دکمه­ی دسته دنده که شبیه به یک قلم موجود است، دو نمایشگر دیجیتال، روکش دوخته شده‌ی داشبورد، پوشش داخلی درها به سبک kakenui، و روکش پارچه‌­ای از مواد بازیافتی بر روی صندلی‌ها.

مشخصات فنی مزدا آیکانیک SP

مخالف RX-7 که موتور روتاری دارد، SP آیکانیک مزدا، دارای یک موتور الکتریکی وانکل است که مستقیماً توان به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند و به جای آن وظیفه شارژ باتری و پشتیبانی از موتور الکتریکی را برعهده دارد.

مازدا اعلام کرده که آیکانیک SP دارای قدرت 365 اسب بخار است، البته جزئیات فنی دقیق آن را فاش نکرده است. همچنین، این خودرو دارای یک پیشرانه روتاری است که می‌تواند انواع مختلف سوخت‌ها را از هیدروژن تا سوخت‌های تجدیدپذیر استفاده کند. باتری آیکانیک SP را هم می‌توان از طریق شارژ خانگی شارژ کرد.

نمای V2L یا اتصال شارژ باتری خودرو به دستگاه‌های الکتریکی نیز به عنوان یک ویژگی از مزدا آیکانیک SP درنظر گرفته شده است.

باید توجه داشت که مزدا به تازگی در مدل MX-30 PHEV از یک پیشرانه روتاری استفاده کرده است. اما احتمالاً اینکه در پیشرانه مدل آینده آیکانیک SP دو روتاری وجود داشته باشد، می‌تواند حجم آن را از 0.8 لیتر به 1.6 لیتر افزایش دهد.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ