![آکورا TLX Type S در مقابل جنسیس G70: زندگی فراتر از BMW]()
دریای سالتون یک حادثه 8360 مایل مربعی است. در سال 1905، سیل رودخانه کلرادو به یک سیستم کانالی که توسط انسان ساخته شده بود، نفوذ کرد و میلیون ها گالن آب را به بستر دریاچه که زمانی خشک شده بود، ریخت. از صحرای شمال پالم اسپرینگز مانند سراب بیرون می آید و فراتر از آن چیزی است که چشم می تواند ببیند. این مکان زمانی شاهد رونق گردشگری بود، اما اکنون آب سمی است و تنها چند صد ساکن مصمم را در خود جای داده است.
از پالم اسپرینگز به سمت جنوب راه 86 بروید و در عرض یک ساعت به دریا خواهید رسید. اما با نزدیک شدن از جولیان، کالیفرنیا به سمت غرب، با مصرف مقدار نامعقول پای از شرکت معروف پای خود، لذت بیشتری در بزرگراه پرپیچ و خم Montezuma Borrego که به بزرگراه Borrego Salton Sea متصل می شود، وجود دارد.
دو سدان اسپرت مانند آکورا TLX Type S و Genesis G70 3.3T برای این کار ماهر هستند. بله، مطمئنا، شما در مرسدس-AMG C63 S تمام سوراخ یا هندلینگ بهتر در BMW M3 CS قدرت بیشتری خواهید داشت. اما TLX و G70 بیدلیل گران نیستند، و برای افرادی که به دنبال هیجان با خانواده هستند، این دو خودرو به خوبی در بخش لوکس اسپرت با برچسبهای قیمتی متوسط، راحتی فراوان و عملکرد کافی برای تحریک روح جای میگیرند.
TLX نشان Type S را در سال 2021 به ارمغان آورد و در این مدت، آکورا آن را روی همه چیز از Integra گرفته تا MDX گچ کرد. و مشخصات در سراسر تریم قابل مقایسه است. موتور 3.0 لیتری V-6 توربوشارژ TLX 355 اسب بخار قدرت و 354 پوند فوت گشتاور تولید می کند و با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد و دیفرانسیل عقب بردار گشتاور جفت می شود. یک بهروزرسانی کوچک برای سال 2024، طراحی بیرونی TLX را تمیز میکند.
جنسیس G70 از سال 2018 به فروش می رسد، با یک تعمیر اساسی در سال 2022 که زبان طراحی بیرونی "Two Line" و ویژگی های بیشتری مانند یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر را به کابین اضافه کرد. برای سال 2024، موتور پایه از 2.0 لیتری به 2.5 ارتقا یافته است، اما تستر پرچمدار ما امسال هیچ ارتقای قدرتی دریافت نمی کند. موتور 3.3 لیتری V-6 با توربوشارژ دوقلو، هنوز هم 365 اسب بخار قدرت و 376 پوند فوت، با یک موتور هشت سرعته اتوماتیک و اختیاری تمام چرخ متحرک تولید می کند.
G70 ابتدا با توجه به قیمتش وارد برد می شود. جنسیس 51245 دلار برای G70 با دیفرانسیل عقب یا 53345 دلار با سیستم چهار چرخ متحرک درخواست می کند. نسخه آزمایش شده در اینجا 58350 دلار بعد از گزینه ها است. TLX Type S برای شروع کار با 58195 دلار مقرون به صرفه نیست و با آپشن ها به سرعت گران می شود. رنگ 600 دلاری Urban Grey، بسته بندی چرخ و لاستیک 3440 دلاری و تعدادی لوازم جانبی قیمت آزمایش شده را به 62477 دلار می رساند.
جنسیس نیز عالی به نظر می رسد. این زبان طراحی کپی+پیست به خوبی از بقیه خط تولید به سدان کوچک منتقل میشود، در حالی که چرم الماسی لحافی با دوختهای قرمز در کابین باعث میشود احساس مجللتری داشته باشید. اگر به اندازه کافی از صدا عایق شده بود تا قسمتی از تایر پرنده و صدای باد از آن خارج نشود.
اما مواد کابین در مقایسه با موتور توربوشارژ دوقلو G70 فرعی به نظر می رسد. موتور 3.3 لیتری V-6 از خط خارج می شود و خودرو را در مدل دیفرانسیل عقب در حدود 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند (4.9 ثانیه با سیستم چهار چرخ متحرک). این موتور سرشار از گشتاور پایین است و زمانی که ماشین را به سرعت بالا میبرید، کاملاً کاراکتر است.
حالت رانندگی +Sport که در سال 2022 اضافه شده است، به G70 در حد مجاز میدهد. این حالت، کنترل کشش را خاموش میکند، دور دندهها را با دندههای پایین مطابقت میدهد، و به طور کلی دندهها را در پیچها نگه میدارد. این حتی به طور خودکار برای شما در خط قرمز تغییر نمی کند، همانطور که حالت شیفت دستی TLX انجام می دهد.
اما حتی در حالت تهاجمی، هشت سرعته مانند یک BMW اتوماتیک، سریع غرش نمی کند. وقتی دست و پا می زنید، سرعت آن به کندی کاهش می یابد، و حتی در حالت تمام اتوماتیک، قبل از شلیک به نسبت بعدی، مدت زیادی به دنده ها آویزان می شود.
این موتور سرشار از گشتاور پایین است و زمانی که ماشین را به سرعت بالا میبرید، کاملاً کاراکتر است.
G70 نیز یک هیولای چسبندگی نیست، تا حدی به دلیل لاستیک های استاندارد مشکوک تمام فصل. حداقل می توانید تایرهای تابستانی عالی Pilot Sport 4S میشلن را انتخاب کنید. و چیز دیگری در مورد فرمان با نسبت متغیر وجود دارد که جنسیس با بهروزرسانی در سال 2022 آن را اضافه کرد. احساس مبهم در مرکز و چرخش نسبتاً آهسته دارد که یک نقطه ضعف برای تجربه رانندگی جذاب است.
آن را به گوشه ای تنگ بفرستید و G70 احساس بازیگوشی می کند. حتی در این خودروی چهار چرخ متحرک، یک سوگیری واضح در عقب وجود دارد که با تمایل بیشتری نسبت به سایر گزینههای چهارچرخ محرک، آن را به سمت عقب میچرخاند. دیفرانسیل لغزش محدود اختیاری ارزش هزینه اضافی را دارد زیرا نیرو را عمداً به هر چرخ منتقل می کند و ترمزهای استاندارد 13.8 اینچی جلو و 13.4 اینچی عقب برمبو سرعت خودرو را بدون اینکه زیاد چنگ بزند به سرعت پایین می آورد. اما حتی با وجود دمپرهای کنترل شده الکترونیکی در سفتترین حالت خود، G70 دارای پیچش بیش از حد بدنه است.
جنسیس G70 3.3T
مزایا: موتور تورکی، کابین دوست داشتنی، قیمت اولیه مقرون به صرفه
معایب: فرمان مبهم، سواری اصلاح نشده، کابین با صدای بلند
از طرف دیگر TLX Type S نمی چرخد. سیستم تعلیق جلوی منحصربفرد آن با دو استخوان جناغی به سختی در شیب وسیع 90 درجه تمسخر می کند. این خودرو برای حمله به پیچ ها تنظیم شده است، که شگفت آور است، زیرا در هر چیزی غیر از حالت رانندگی اسپرت + اختصاصی عملکرد، کاملاً ناشناس احساس می شود.
چند مایل اول من در TLX کاملا خسته کننده بود. در حالت عادی، خروجی اگزوز به ندرت حکایت از توربوشارژ V-6 در زیر بدنه دارد، و فراتر از چند نشان سخاوتمندانه Type S که در پشت سریها نقش بسته است، به سختی میتوانید تفاوت بین این نسخه و پایه را تشخیص دهید. TLX با چند گزینه.
و اگر مشتاق فناوری هستید، آکورا همچنان از رابط تاچ پد واقعی با یک پد لمسی کوچک برای عملکردهای روی صفحه استفاده می کند. مخصوصاً هنگام استفاده از Apple CarPlay بیش از حد شلوغ می شود. اما حداقل خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی جدید زیبا به نظر می رسد.
اما شخصیت دو چهره بخشی از جذابیت TLX است. از یک طرف، این فقط یک TLX است که میتواند به صورت ناشناس در یک خواربارفروشی جابجا شود. اما چرخاننده حالت رانندگی را دو بار بچرخانید و آن را برای یک ثانیه نگه دارید تا واکنش دریچه گاز تیزتر شود، دمپرهای تطبیقی سفت شوند و حس فرمان محکم شود. به نظر می رسد یک وسیله نقلیه کاملاً متفاوت با خودرویی که چند دقیقه قبل رانندگی می کردم.
موتور 3.0 لیتری V-6 اکنون نیرو را به طور هدفمند مصرف می کند. مقداری عقب ماندگی از خط وجود دارد، اما زمانی که توربو در حالت بوست کامل به 15.1 PSI برسد، به سرعت از بین می رود. افزایش گشتاور میان برد TLX را به سرعت در چند پیچ اول حمل می کند و قدرت همیشه در حالت آماده برای عبور از آن نقطه تاخیر اولیه است. حتی سبک ترین ضربه زدن به دریچه گاز واکنش را تحریک می کند. و به هر حال، سری J-V-6 در خط قرمز بسیار نرم است.
اگر فقط آن موتور گیربکس بهتری داشت. دست و پا زدن سمت چپ در پشت فرمان را تکان دهید و یک یا دو ثانیه طول می کشد تا 10 سرعت در دنده قرار بگیرد. اگر در حالت +Sport هستید، در دورهای پایین به اندازه کافی گشتاور وجود دارد که شما را از پایین آمدن مکرر دنده جلوگیری می کند. وگرنه گیربکس مثل بقیه ماشین تیز نیست.
افزایش گشتاور میان برد TLX را به سرعت در چند پیچ اول حمل می کند، و قدرت همیشه در حالت آماده برای عبور از آن نقطه تاخیر اولیه است.
TLX Type S در حدود 5.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد که دقیقاً تاول آور نیست. به اعتبار آن، این موتور در برابر وزن 4201 پوندی کار می کند. نه اینکه G70 یک پر وزن باشد (با کمی بیش از 4000 پوند)، اما V-6 تقویت شده آکورا در مقایسه با آسیاب قوی تر G70 تلاش می کند تا این وزن را جابجا کند. و TLX به طور غیر معمول عریض است - 75.2 اینچ در مقایسه با 72.8 اینچ G70 - که باعث می شود احساس کنید ممکن است در برخی از قسمت های باریک تر جاده، کنار صخره را خراش دهید.
اما لاستیکهای تابستانی پیرلی P Zero، که در این مورد به دور چرخهای مسی 20 اینچی زیبا میپیچند، چسبندگی زیادی دارد. و سیستم چهار چرخ متحرک سوپر هندلینگ آزمایش شده و واقعی، هر بار با قدرت مناسب، خودرو را از گوشه بیرون می کشد. توقف نیز با ترمزهای بزرگ 14.3 اینچی برمبو آسان می شود.
آکورا TLX Type S
مزایا: هندلینگ تیز، تحویل یکنواخت نیرو، چندین بار گرفتن
معایب: نداشتن گشتاور پایین، سیستم اطلاعات سرگرمی سنگین و پرسر و صدا
برای کل 70 مایل رانندگی، TLX احساس تمرکز می کرد. حتی در پرپیچوخترین بخشهای بزرگراه، آکورا سفت، سریع و تیز باقی میماند - تنها دلیل آن نبود گشتاور پایین و شاید کمی زیاد است. طراحی تهاجمی و سنگین TLX حتی در لایه نازکی از گرد و غبار صحرا پوشانده شده بود.
ماشینی است که مدام به آن برمی گشتم.
مطمئناً، من هنوز هم نسبت به موتور توربوشارژ دوقلو غنی از گشتاور G70 احساس میکنم، اما جنسیس هرگز به طور کامل احساس نمیکند که بتواند پیچهای 70 مایلی را برش دهد. به سیستم تعلیق محکمتری در گوشهها نیاز داشت و برای چنین کابین دوستداشتنی، صدای بلند و خشن بود.
در نهایت نشان Type S باعث می شود TLX احساس خاصی داشته باشد. حتی در چیزی مانند MDX، بخش عملکرد دوباره متولد شده آکورا بر روی یک تجربه رانندگی لذت بخش تمرکز لیزری دارد. ممکن است قدرت یک ماشین M یا قدرت اولیه یک AMG را نداشته باشد، اما TLX Type S یک مبارزه لعنتی خوب انجام می دهد - به خصوص برای قیمت.
اعتبار عکس: James Lipman For Motor1
بررسی های ما را بخوانید Genesis G70 چهار سیلندر جدید بهتر است، اما V6 هنوز هم بهترین است Acura TLX Type S 2024 به سختی متفاوت است اما هنوز خوب است