![Chevy Silverado و GMC Sierra Plug-In Hybrids در راهند: گزارش]()
مارک رویس، رئیس جنرال موتورز، در سال 2022 به Business Insider گفت: "ما
سرمایه گذاری خود را با هیبریدی ها کم نمی کنیم." در طی یک جلسه توجیهی سرمایه گذار در ماه گذشته، مدیر عامل شرکت مری بارا اعلام کرد که پلاگین هیبریدی برنامه ریزی شده است. گزارش جدیدی نشان میدهد شورولت سیلورادو و جیامسی سیرا PHEV در راه هستند.
به نقل از منابع آگاه، Autoweek ادعا می کند که جنرال موتورز برای عرضه نسخه های PHEV این دو کامیون عجله دارد. ظاهراً این شرکت یک "برنامه سقوط" را برای سرعت بخشیدن به توسعه و عرضه به بازار دو مشتقات برقی آغاز کرده است. ما با Chevy و GMC تماس گرفتهایم تا نظر بدهیم، و در صورت شنیدن پاسخ، داستان را بهروزرسانی خواهیم کرد. 46 عکس
پلاگین هیبریدی ها شکاف بین سیلورادو معمولی و سیرا با موتورهای احتراقی و مدل های تازه راه اندازی شده صرفا الکتریکی را پر خواهند کرد. دو PHEV اضطراب برد را که معمولاً با خودروهای برقی خالص همراه است، به ویژه اسبهای کاری که برای یدککشی و/یا حمل محمولههای سنگین استفاده میشوند، برطرف میکند.
برخی گفتههای باررا در کنفرانس سرمایهگذاران بارکلیز در سال 2019 را به خاطر میآورند: "مشتریان عموماً به هیبریدیها، ارزش پیشنهادی موجود در آنجا علاقهای ندارند. ما معتقدیم حرکت به سمت خودروهای الکتریکی در سریعترین زمان ممکن کار درستی است." در اوایل همان سال، رویس به وال استریت ژورنال گفت که عاقلانهتر است که پول تحقیق و توسعه را به جای PHEV برای خودروهای برقی خرج کنیم: «اگر یک دلار بیشتر برای سرمایهگذاری داشتم، آیا آن را برای یک هیبریدی خرج میکردم؟ پاسخی که همه ما می دانیم قرار است اتفاق بیفتد و سریعتر و بهتر از هر کس دیگری به آنجا برسیم؟"
در سال 2024، سناریو تغییر کرده است. تقاضا برای خودروهای برقی در حال کاهش است و PHEV ها می توانند به عنوان یک توقف قبل از برق رسانی کامل عمل کنند. وال استریت ژورنال گزارش می دهد که «نمایندگان تأثیرگذار» بر جنرال موتورز فشار می آورند تا مدل های هیبریدی را عرضه کند تا از دست دادن مشتریانی که آماده تغییر به سمت خودروهای الکتریکی نیستند، جلوگیری کنند. در اواخر ژانویه، بارا در طی تماسی در مورد نتایج مالی جنرال موتورز برای سه ماهه چهارم سال 2023 گفت: «برنامه آینده شامل آوردن فناوری هیبریدی پلاگین ما برای خودروهای منتخب در آمریکای شمالی است.
بر اساس همین گزارش از Autoweek، جنرال موتورز نظر خود را در مورد موارد دیگر تغییر داده است. ظاهراً برای مدل سال 2026 این خودرو جایگزین اکسپرس و ساوانا باستانی با ون های برقی نخواهد شد. برنامه استفاده از پلتفرم Ultium جنرال موتورز بود و مدلهای جدید پس از ون تحویل ناوگان تجاری BrightDrop Zevo 600 استفاده میشد. ظاهراً این دیگر اتفاق نمیافتد، و مشخص نیست که آیا Express و Savana پس از سال مدل 2025 همچنان تبر را دریافت میکنند یا خیر.
همچنین برنامه هایی برای دو کامیون برقی وجود داشت، یکی به اندازه فورد ماوریک و دیگری به بزرگی یک رنجر. با این حال، ظاهراً اولی لغو شده است در حالی که توسعه دومی متوقف شده است.
اگر یک سیلورادو و سیرا هیبریدی وارد بازار شوند، این اولین ها نخواهند بود. در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010، جنرال موتورز یک موتور 6.0 لیتری V8 را با دو موتور الکتریکی برای "سیستم هیبریدی دو حالته" جفت کرد. این دستگاه با هر دو نسخه 2WD و 4WD سازگار بود و با یک بسته باتری 300 ولتی نیکل هیدرید فلزی در زیر صندلی های ردیف دوم نصب شده بود. موتور احتراقی برای 332 اسب بخار قدرت و 367 پوند فوت (495 نیوتن متر) گشتاور خوب بود در حالی که موتورهای الکترونیکی هر کدام 80 اسب بخار قدرت داشتند.
مدلهای هیبریدی قدیمی میتوانستند تنها با آب برقی تا سرعت 30 مایل در ساعت (48 کیلومتر در ساعت) کار کنند و حتی ترمز احیاکننده برای شارژ باتری وجود داشت. جانشینان آنها، اگر جنرال موتورز واقعاً آنها را برنامه ریزی کرده باشد، قرار است PHEV باشند، به این معنی که یک پورت شارژ برای پر کردن باتری مانند آنچه که در خودروهای برقی Silverado یا Sierra EV انجام می دهید وجود خواهد داشت.
سیلورادو و سیرا کاملاً الکتریکی: شورولت سیلورادو 2024 EV Truck First Drive: بهره وری قدرتمند GMC Sierra EV 2024 در تریم دنالی با قدرت 754 اسب بخار و برد 400 مایل معرفی شد.