
به ظاهر، رنو به عنوان عضو اصلی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، قصد دارد برخی اقدامات را به صورت مستقل و بدون همراهی سایر اعضا انجام دهد. به عنوان مثال، در ماه ژوئیه امسال، خبر انجام قرارداد بین گروه رنو و هولدینگ جیلی منتشر شد، اما به زودی واضح شد که نیسان و میتسوبیشی در این توافق دخالت ندارند.
با عقد قراردادی بین رنو و گروه ولوو، رنو وارد یک پروژه جدید شده است که اخیراً شروع کردهاست. گروه ولوو، که به ساخت خودروهای سنگین متمایل است، هیچگاه خودروهای سواری یا ون برقی تولید نکرده بود. از سوی دیگر، رنو نیز احساس ناکامی میکند، زیرا محصولات فعلی خود بیشتر بر اساس مدلهای درونسوز تولید شدهاند، در حالی که از سال 2019 با پروژه EZ-FLEX به طراحی و توسعه ون برقی نیز روی آورده است.

به زمان اعلام شد که رنو قصد دارد پس از تولید وان برقی FlexEvan، آنها را تحت نام تجاری نیسان در بازار اروپا عرضه کند.
وضوح طرح ریزی شده است که این خودروی الکتریکی توسط اتحاد 50-50 بین دو گروه رنو و ولوو عرضه خواهد شد. هر یک از این دو گروه تصمیم دارند که در سه سال آینده، سالیانه 300 میلیون یورو را به این پروژه مشترک سرمایه گذاری کنند.
با انتظار از طی کردن تمام مراحل قانونی، همکاری مذکور از سال آینده آغاز خواهد شد و از سال 2026، به تولید ونهای الکتریکی مشغول میشود. این ونها به وسیلهٔ کارخانههای رنو در Sandouville، فرانسه، تولید خواهند شد.

از نظرات فنی در مورد محصول مشترک اطلاعات کافی نداریم. این اتحاد از یک پلتفرم ماژولار 800 ولتی برای ساخت ون جمع و جور استفاده میکند. احتمالا تجربیات گروه رنو از پروژه EZ-FLEX نیز در این همکاری به کار خواهد رفت.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.