Mazda Iconic SP Designer Talks RX-7 Inspiration، Pop-Up Lights

مقالات خودرویی
Mazda Iconic SP Designer Talks RX-7 Inspiration، Pop-Up Lightsبه سختی می توانید فردی را پیدا کنید که فکر می کند ماشین اسپرت دوار-الکتریک مزدا زرق و برق دار نیست. مجله Top Gear این فرصت را داشت تا با مرد با استعدادی که مفهوم Iconic SP را نوشته بود، مصاحبه کند. ماساشی ناکایاما، طراح ارشد شرکت Zoom-Zoom در مورد چگونگی جاری شدن آب های خلاقانه صحبت می کند. همانطور که انتظار می رفت، می دانیم که RX-7 به عنوان منبع اصلی الهام در طول فرآیند طراحی بوده است. در مورد اینکه چرا آنها تصمیم گرفتند با چراغ های جلو پاپ آپ استفاده کنند، پاسخ بسیار ساده بود: "چرا که نه؟ به نظر جالب می رسد، درست است؟" ناکایاما ادامه داد که همه چیز نباید منطقی باشد زیرا این شرکت در تلاش است تا نوعی طراحی را ارائه دهد که "فراتر از منطق" باشد. مزدا نماد SP Concept 23 عکس مدیر مزدا که مسئول طراحی است امیدوار است که Iconic SP مردم را به فکر RX-7 بیاندازد و اضافه کرد که آرزو دارد به او فرصتی داده شود تا روی یک مدل تولیدی بعدی کار کند. کوپه شیک قطعا یکی از آن کانسپت هایی است که امیدواریم چراغ سبز را دریافت کند. با توجه به اینکه یک تیم موتور دوار اختصاصی متشکل از 36 مهندس در حال کار بر روی "خودروهای جذابی است که مشتریان را هیجان زده می کند"، ممکن است. کاتسوهیرو مورو، رئیس و مدیر عامل مزدا اخیراً اعلام کرده است که می‌خواهد «به رویای یک خودروی اسپرت چرخشی نزدیک‌تر شود». آیا یک مدل جاده ای یک RX دوباره متولد شده است یا یک MX-5 جدید؟ این مصاحبه جدید تاپ گیر همان مورد قبلی را نشان می دهد. با این حال، همان ماساشی ناکایاما در اکتبر 2023، زمانی که Iconic SP معرفی شد، گفت که این کوپه پرفورمنس را می توان به اندازه یک میاتا کوچک کرد. ویترین عمدا بزرگتر از آنچه لازم بود ساخته شد. چرا؟ برای ایجاد سروصدا در نمایشگاه تحرک ژاپن که در آن اولین نمایش جهانی خود را جشن گرفت. به شما یادآوری می کنیم که این کانسپت 164.6 اینچ (4.18 متر) طول، 72.8 اینچ (1.85 متر) عرض و 45.2 اینچ (1.14 متر) ارتفاع دارد. وزن آن 3197 پوند (1450 کیلوگرم) است که به طور مساوی بین دو محور توزیع شده است. این خودرو به طور قابل ملاحظه‌ای بزرگ‌تر و سنگین‌تر از میاتا است، اما مزدا می‌گوید که می‌تواند سخت‌افزار را در یک خودروی اسپرت تقریباً به اندازه یک ND قرار دهد. یک مدل تولیدی نمی‌تواند جانشین مستقیمی برای نمونه‌هایی مانند RX-7 یا RX-8 باشد، زیرا موتور دوار نیرو را مستقیماً به چرخ‌ها نمی‌فرستد. در عوض، موتور احتراقی دو روتور به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند. در این مفهوم، ICE با بنزین، سوخت‌های تجدیدپذیر و حتی هیدروژن کار می‌کرد. Iconic SP از نظر فنی یک پلاگین هیبریدی بود زیرا دارای یک پورت شارژ برای بسته باتری نامشخص بود. کانسپت دیفرانسیل عقب 365 اسب بخار قدرت داشت که عملاً دو برابر قدرت نسل فعلی میاتا با موتور 2.0 لیتری بود. مزدا قبلاً یک مدل تولیدی با موتور چرخشی دارد که اتصال مکانیکی به چرخ‌ها ندارد - کراس اوور کوچک MX-30 e-Skyactiv R-EV. اگر یک خودروی اسپرت جدید در اواخر این دهه وارد بازار شود، سیزدهمین مدل عملکردی با موتور چرخشی خواهد بود. جالب است که ببینیم با توجه به قوانین ایمنی سختگیرانه که باعث از بین رفتن چراغ های پاپ آپ شده است، آیا این چراغ های جلوی زیبا به تولید می رسند یا خیر. فراری با دادن پلک های کشویی Daytona SP3 همانطور که در ویدیوی زیر نشان داده شده است، راه حلی پیدا کرد. اگر بخواهیم منصفانه باشیم، چراغ‌های جلو بیرون نمی‌آیند، اما اثر آن تا حدودی مشابه است. یک خودروی اسپرت روتاری جدید ممکن است در راه باشد: در اینجا نحوه عملکرد پیشرانه روتاری-الکتریکی در مزدا نمادین SP مفهومی روتاری-الکتریک مزدا نمادین SP نشان دهنده بازگشت چراغ های جلوی پاپ آپ است.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ