
با ون برقی خود، فورد در مسابقات پایکس پیک امسال شرکت کرد تا در زمان کمتر از ۹ دقیقه، مسیر تپهای را طی کرده و رکورد کلاس آزاد را به ثبت برساند.
با اصلاحات اعمال شده بر روی سوپرون۴، این دستگاه قادر به طی کردن مسیر سخت ۲۰ کیلومتری در مسابقه است.
بهترین وزن نمونه اولیه برای شرکت برابر با ۱۹۹۶ کیلوگرم است و شرکت ملزم به کاهش ۴۰۰ کیلوگرم از وزن فعلی است. برای بهبود این موضوع، مهندسان فورد پرفورمنس باید به طراحی و مشخصات فنی موردنیاز برای بهبود عملکرد و وزن ون دقت بیشتری داشته باشند؛ از جمله به بهینهسازی ترمزها، ارتفاع و سیستم تعلیق.
پاراگراف اصلاح شده: ون سوپر 4.2 با موتورهای الکتریکی خود، تنها 1400 اسب بخار قدرت تولید میکند که نسخه 4 به اندازهی قدرتی برابر با 1972 اسب بخار دارد. این تفاوت در قدرت، مانع تحقق رکورد فورد نشدن در مقایسه با نسخه 4 میشود.

فورد تنها شش هفته فرصت داشت که ون ارتقایافته خود را برای آزمون آماده کند، اما همه چیز به درستی پیش نرفت. در این آزمون، بخشی از گیربکس ون سوپر دچار آسیب شد و تیم مجبور شد قبل از مسابقه اصلی تغییراتی اعمال کند. مسابقه پایکس پیک بر روی جادههای عمومی برگزار میشود که مسیر آن صاف و آسان نیست.
سرانجام، خودروی فورد سوپر ون در مسابقه اصلی توانست مسافت را در زمان ۸ دقیقه و ۴۷.۶۸۲ ثانیه طی کند که نشاندهنده بهبود قابل توجه این خودرو میباشد. رکورد قبلی این کلاس که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود، ۹ دقیقه و ۲۴.۴۳۳ ثانیه بوده است. اما به محض ثبت این نتیجه هیجانزدهای که در تیم فورد شکل گرفته بود، دیدهشد که خودروی سوپرون موفق به کسب پیروزی در مسابقه کلی نمیشود؛ زیرا یک خودرو Wolf TSC-FS 2018 در کلاس نامحدود توانست زمان ۸ دقیقه و ۴۰.۰۸۰ ثانیه را ثبت کند.

پدر تپهنوردی، رومن دوماس، وان پیکس پیک ۲۰۰۸ را در مسابقات سرتاسری که طول آن ۱۵۶ پیچ و انزلی را طی میکرد، راند. او دوبار برنده مسابقات لمان شده و جایگاه او به عنوان سریعترین تپهنورد پایکس پیک را تأیید میکند.ده پایاننامه و میلیمتر پیم پرواز را برای کوئنیز رویکرد بردار سادهای در دانشگاه پیروت را نوشت.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.