
در آبان ماه سال 1402، موتور N20 به عنوان اولین عضو از خانواده موتورهای جدید شرکت خودروسازی سایپا معرفی شد. این رویداد همزمان با افتتاحیه نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در شهر مشهد برگزار شد. در این مراسم حضور داشتند: علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی دیگر از مدیران ارشد گروه سایپا.
این موتور با حجم 2000 سی سی، اولین عضو از خانواده موتورهای شرکت مگاموتور است که به بهرهبرداری رسیده است. این موتور با هدف تولید محصولات رقابتپذیر با استانداردهای روز، کاهش مصرف سوخت و رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 6 تولید شده و به زودی در مقیاس بزرگتر تولید خواهد شد.
موتور N20 از جدیدترین تکنولوژیهای موجود در موتورهای درونسوز استفاده میکند، از جمله سیستم زمانبندی سوپاپها بر روی هر دو میل بادامک، سیستم زمانبندی متغیر Mid Lock، سیستم EGR و کارکرد در سیکل اتکینسون. با کاهش اصطکاک قطعات متحرک و حفظ رویکرد سنتی شرکت مگاموتور در زمینه دوام و هزینههای نگهداری پایین (با استفاده از تایمینگ زنجیر)، این موتور با بهرهگیری از تکنولوژی توسعهیافته توسط شرکت Mitsubishi ژاپن طراحی شده است.
با توجه به این که این موتور دارای ویژگیهای منحصر به فردی است، این امکان را فراهم میکند که محصولاتی با تکنولوژی هیبریدی برای خودروهای سایپا توسعه داده شود.
معرفی انواع پیشرانه ایرانی
برای دریافت آخرین اخبار مربوط به موتورهای ایرانی و مشاهده اطلاعات فنی جدیدترین مدلهای تولید شده توسط ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان ایرانی، میتوانید مقالات زیر را مطالعه کنید:
لطفاً متن خود را ویرایش کرده و مجدداً ارسال کنید تا بتوانم بهترین نسخه از آن را ارائه دهم.