AAA می گوید: به سیستم ترمز خودکار عقب خود اعتماد نکنید

مقالات خودرویی
AAA می گوید: به سیستم ترمز خودکار عقب خود اعتماد نکنیدوسایل نقلیه مدرن به طیف وسیعی از سیستم‌های کمک راننده مجهز هستند، اما مطالعه جدید AAA تاکید می‌کند که این سیستم‌ها برای کمک به رانندگان طراحی شده‌اند، نه اینکه جای رفتار هوشمندانه و دقیق پشت فرمان را بگیرند. این امر به‌ویژه در مورد سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار معکوس صادق است، که AAA به شدت فاقد توانایی در جلوگیری از برخورد است. کمبود شدید یعنی چه؟ از 40 دوره آزمایشی با استفاده از چهار SUV از خودروسازان مختلف، تنها یک مورد بدون تصادف از ترافیک متقابل به پایان رسید. مسلماً شگفت‌انگیزتر، نرخ 50 درصدی خرابی برای افراد ساکن پشت خودروهای شاسی‌بلند است. 10 آزمایش از 20 آزمایش با برخورد SUV ها به یک هدف عابر پیاده به اندازه کودک به پایان رسید و پنج مورد از آن بارها سیستم ترمز خودکار حتی هرگز فعال نشد. اینها نتایج هستند، اما بیایید به آزمایش و وسایل نقلیه درگیر نگاه کنیم. AAA یک هیوندای توسان، فولکس واگن تیگوان، مزدا CX-30 و یک لکسوس RX 350، همه مدل‌های 2023 که AAA می‌گوید نماینده شاسی‌بلندهای کوچک تا متوسط ​​محبوب امروزی هستند، تهیه کرده است. دو سناریو برای آزمایش هشدارهای ترافیک متقابل و ترمز استفاده شد: معکوس کردن از نقاط عمود بر هم و از فضاهای زاویه دار، هر دو با یک وسیله نقلیه بزرگ پارک شده به سمت راست. برای تست عابر پیاده ثابت، یک پیکر انسانی با قد 45 اینچ تقریباً شش فوت پشت SUV در خط مرکزی خودرو قرار داده شد. برای آزمایش ترافیک متقابل، یک وسیله نقلیه رباتیک با هدف نرم به عنوان ترافیک خدمت می کرد. در هر دو سناریو، سرعت آن به 15 مایل در ساعت نزدیک شد. SUV ها زمانی که هدف در فاصله 200 فوتی قرار داشت شروع به معکوس کردند. هیچ فشاری به پدال گاز یا ترمز وارد نشد، بنابراین همه چیز به سیستم ایمنی واگذار شد. هر SUV پنج بار تست ها را انجام داد و فولکس واگن تیگوان تنها خودرویی است که از تصادف جلوگیری کرد، البته فقط یک بار در تست عمود بر هم. به نظر می رسد پارکینگ زاویه ای برای سیستم ها بسیار مشکل است. هیچکدام از برخورد اجتناب نکردند و همه SUVها حتی در برخی از مسیرها ترمز را فعال نکردند. آمار کلی نشان می دهد که ترمز فقط در 45 درصد از تست های پارک زاویه دار اعمال شده است، در مقابل 85 درصد برای دویدن های عمود بر هم. لکسوس RX 350 تنها وسیله نقلیه ای بود که در هیچ یک از تست های زاویه دار ترمز نکرد. در مورد عابران پیاده، این مطالعه 50 درصد احتمال برخورد با فردی که مستقیماً پشت وسیله نقلیه ایستاده است را نشان می دهد. تیگوان، در حالی که تنها شاسی بلندی است که از برخورد متقابل جلوگیری می کند، در هر آزمایشی به بچه شبیه سازی شده ضربه می زند. حتی در دو مورد از آن تست ها ترمز نگرفت، اما مزدا CX-30 بدتر بود. همچنین در هر دویدن به عابر پیاده برخورد کرد و سه بار نتوانست ترمز کند. بله گرگ برانون، مدیر مهندسی خودرو AAA گفت: رانندگان نباید تنها به این سیستم های رانندگی پیشرفته برای جلوگیری از برخورد متکی باشند، بلکه در عوض از آنها برای افزایش آگاهی خود از محیط اطراف و حمایت از رانندگی ایمن استفاده کنند. مهمتر از همه، الزامات تست وسیله نقلیه برای این سیستم ها باید به روز شود تا با در نظر گرفتن اشیاء غیر معمول و سناریوهای واقعی تر با هدف دستیابی به بیشترین مزیت ایمنی برای رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه سواران سازگار باشد. ما با خودروسازان ذکر شده در این تست تماس گرفتیم تا اطلاعاتی در مورد سیستم های ایمنی آنها داشته باشیم. لکسوس توضیح داد که سیستم ترمز ترافیکی عقب خود ابتدا به رانندگان هشدار می دهد، سپس برای جلوگیری از تماس یا کاهش تماس، ترمز را فشار می دهد، اما برای توقف کامل خودرو طراحی نشده است. حتی اگر متوقف شود، ترمزها پس از تقریباً دو ثانیه رها می شوند. لکسوس نیز افکار AAA را با بیانیه زیر منعکس کرد: خودروهای لکسوس با چندین فناوری پشتیبانی پارکینگ مختلف در دسترس هستند که برای کمک به آگاهی راننده از موانع احتمالی اطراف وسیله نقلیه، وسایل نقلیه عبوری از پشت لکسوس در حالت عقب، یا عابران پیاده در نزدیکی عقب خودرو، هشدار به راننده و در در مورد برخی از سیستم‌ها، اگر تشخیص دادند که احتمال برخورد وجود دارد، اقدام کنید. از آنجایی که ممکن است تحت شرایط خاص به درستی کار نکنند، تأیید بصری ایمنی خود راننده ضروری است. راننده تنها مسئول رانندگی ایمن است." فولکس واگن بیانیه مشابهی را در مورد سیستم ترمز خودکار عقب خود ارائه کرده است: "ایمنی مشتریان ما اولویت اصلی فولکس واگن است. سیستم های کمک راننده ما برای کمک به رانندگان طراحی شده اند، اما جایگزینی برای رانندگی با دقت نیستند. همانطور که این مطالعه توصیه می کند، رانندگان باید کاملاً از محیط اطراف خود آگاه باشند و از دوربین های پشتیبان برای بهبود عملکرد استفاده کنند. آگاهی آنها را داشته باشند و با احتیاط از آنها حمایت کنند." هیوندای شرحی از سیستم کمکی جلوگیری از برخورد متقابل ترافیک عقب (RCCA) خود را به اشتراک گذاشته است که بیان می کند خودرو "حتی ممکن است در صورت نیاز به طور خودکار ترمزها را فشار دهد." مزدا در زمان انتشار چیزی برای گفتن نداشت، اما باید به زودی اظهاراتی از طرف مزدا و هیوندای در رابطه با این آزمایش داشته باشیم. ما آنها را به محض در دسترس بودن اضافه خواهیم کرد. مطالعه کامل AAA یک بررسی عمیق‌تر به روش‌شناسی و پارامترهای آزمایش ارائه می‌کند، اما مقدمه بسیار ساده است. سیستم‌های معکوس که اجسام را تشخیص می‌دهند و قابلیت ترمز خودکار دارند، سطحی از کمک را ارائه می‌کنند، اما نه بیشتر. رانندگان همچنان باید احتیاط کنند و هنگام پشتیبان گیری هوشیار باشند. هرچه بیشتر بدانید: مردم هنوز هم برای مینی‌ها و پورشه‌ها بیش از MSRP پرداخت می‌کنند مطالعه نشان می‌دهد نیمی از فن‌آوران خودرو می‌خواهند شغل خود را ترک کنند

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ