استراتژی «اقتصاد آرزو» مرسدس در سال 2022، تغییر به سمت خودروهای گرانقیمت سودآورتر را ترسیم کرد. بیش از 75 درصد از بودجه تحقیق و توسعه را برای محصولاتی که در سودآورترین بخشهای بازار رقابت میکردند، از جمله خودروهای "Top-End" مانند S-Class، SL و G-Class و همچنین برندهای AMG و Maybach اختصاص داد. با این حال، Automotive News گزارش می دهد که این ستاره سه پر ممکن است در حال معکوس کردن بازار گران قیمت خود در ایالات متحده باشد.
در حالی که ثروتمندان ممکن است ثروتمندتر شوند، مرسدس ظاهراً در نشستی در لاس وگاس در این ماه به فروشندگان اعلام کرد که سال 2024 سالی خواهد بود که تمرکز بر روی خودروهای ارزانتر برای افزایش فروش خواهد بود. به گفته فروشنده ای که در این جلسه شرکت کرده بود، یکی از مدیران این برند لوکس آلمانی اظهار داشت: "سال گذشته درباره سودآوری بود؛ امسال رشد فروش است." برنامه افزایش عرضه خودروهای بنزینی و هیبریدی با تکیه بر کلاس C و E کلاس در کنار GLC و GLE معادل آن به نان آنها تبدیل شود. عکس های مفهومی مرسدس بنز CLA-Class 38
در سال 2024، مرسدس قصد دارد از جایگزینی برای CLA رونمایی کند، اگرچه فروش آن در ایالات متحده ممکن است تا سال 2025 آغاز نشود. در تصویر اینجا کانسپت مشابه سال گذشته است که با وجود کاملاً الکتریکی بودن، می تواند موتورهای احتراقی را با معماری مدولار مرسدس در خود جای دهد. خانواده جدید خودروهای کامپکت شامل دو کراس اوور و یک شوتینگ بریک است که قبلاً به عنوان نسل بعدی GLA، GLB و CLA Shooting Brake معرفی شدهاند. مشخص نیست که آیا دومی به ایالات متحده می آید یا خیر، اگرچه با توجه به اینکه مرسدس حتی واگن کلاس C را در اینجا نمی فروشد بعید به نظر می رسد.
مرسدس همچنین از پلتفرم MMA آینده برای «Little G» استفاده خواهد کرد که پیش از این در سال 2026 عرضه خواهد شد. با توجه به بیانیهای که کریستوف استارزینسکی، معاون توسعه درایو الکتریکی مرسدس بنز به Motor1 ارائه کرده است، نه طرف EV. اینقدر شعار "بهترین یا هیچ"...
در دفاع از مرسدس، تمرکز بر خودروهای رده بالا پس از همه گیری ویروس کرونا منطقی بود. در سال 2022، تنگناهای عرضه ناشی از کمبود نیمه هادی ها شایع بود. این شرکت تصمیم گرفت قطعات موجود را به خودروهای بزرگتر و گرانتری که سود بیشتری به همراه داشتند اختصاص دهد.
در سال 2024، از آنجایی که به نظر می رسد بازار خودروهای برقی رو به خنک شدن است و نرخ بهره بالاست، اولویت بندی محصولات با حجم محور قابل درک است. با این حال، این تصمیم تناقضی با قصد برند برای ارتقاء بازار دارد. این هنوز تا حدی اتفاق می افتد زیرا برنامه هایی برای ساده سازی خط تولید خودروهای جمع و جور وجود دارد. مدل هایی مانند هاچ بک کلاس A، سدان کلاس A (که پس از مدل سال 2022 در ایالات متحده از بین رفت) و مینی ون کلاس B احتمالاً متوقف خواهند شد.
در ایالات متحده، مرسدس بنز در این نشست به فروشندگان اطلاع داد که کمتر از 25 مدل جدید و به روز در سال 2024 به فروش خواهند رسید. یکی از نمایندگان فروشنده که با AN مصاحبه کرد، از تغییر طرح به سمت خودروهای ارزان تر خرسند بود و تأکید کرد که فروش این خودروها آسان تر است. :
من ترجیح میدهم وسایل نقلیه سطح ابتدایی با نرخ چرخش کمتر از 30 روز داشته باشم که بتوانم سود کمی داشته باشم تا اینکه خودروهای 100000 دلاری [برقی] را برای نیم سال حمل کنم و با آن ضرر کنم.»
هدف برای سال 2024 تحویل بیش از 300000 خودرو در ایالات متحده است که مرسدس در آن 282229 وسیله نقلیه (بدون احتساب ون) در سال 2023 فروخت که تقریباً 4500 دستگاه نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
CLA جدید در سال 2024 معرفی شد: مرسدس CLA 2025 با ستاره های داخل چراغ های جلو مرسدس CLA جدید با چراغ های پایانی و بدنه تولیدی همراه شد