پس از گذراندن 10 سال در راس طراحی آئودی، مارک لیخت از سمت خود کنارهگیری میکند تا نقشی جدید (و نامشخص) در شرکت داشته باشد. از اول ژوئن، Massimo Frascella بر استایل تمام مدلهای جدید که دارای چهار حلقه افسانهای هستند نظارت خواهد کرد. معمار طراحی های Land Rover Defender، Discovery، Velar و Range Rover اکنون بر خودروهای الکتریکی آینده آئودی تمرکز کرده است.
آئودی متعهد شده است که فقط خودروهای برقی را از سال 2026 روانه بازار کند. از آنجایی که مدلهای با موتورهای احتراقی که تا آن زمان عرضه شدهاند قبلاً طراحی شدهاند، ماسیمو فراسلا روی مدلهای آلایندگی صفر تمرکز خواهد کرد. این بدان معنا نیست که خودروهای ICE نادیده گرفته خواهند شد. فیس لیفت هنوز برای مدل های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی برنامه ریزی شده است. آئودی قصد خود را برای تولید وسایل نقلیه با موتور معمولی تا سال 2032 اعلام کرده است. 26 عکس
چه انتظاری داشته باشیم؟ رئیس جدید طراحی آئودی قصد دارد خودروهایی را قلم کند که "عاری از تزئینات اضافی باشند و صرفاً از روندها پیروی نکنند." او در ادامه بیان می کند که مدل های آینده از "زبان طراحی جاودانه و پیچیده" بهره خواهند برد. Gernot Döllner، مدیر عامل شرکت، مطمئن است که Massimo Frascella می تواند یک "زبان طراحی غیر قابل اشتباه و احساسی" ایجاد کند.
در سالهای اخیر، آئودی اجمالی به طراحی مدلهای آیندهاش از طریق مفاهیم مختلف «Sphere» ارائه کرده است. تصویر در اینجا Grandsphere است که پیش بینی می شود به یک وسیله نقلیه الکتریکی تبدیل شود و به عنوان جانشین پرچمدار A8 در رده سدان های لوکس فول سایز عمل کند. علاوه بر این، مفاهیم جذاب دیگری از جمله Skysphere روباز، Urbansphere مانند مینیون و فستبک Activesphere با سرعت بالا وجود داشت که به طور بالقوه میتواند به یک وانت بار تبدیل شود.
باید دید که آیا ماسیمو فراسلا بر روی خودروهای تولیدی بر اساس این مفاهیم اثری از خود به جای خواهد گذاشت یا خیر. هر چه که باشد، طراح 52 ساله ایتالیایی که قبلاً برای Bertone، Ford و Kia کار می کرد، می گوید که طرفدار "سادگی" است. از این، میتوان نتیجه گرفت که آئودی رویکرد متفاوتی نسبت به رقیب با سابقه BMW که اخیراً طرحهای بسیار پیچیدهای را تولید میکند که برخی از طرفداران حداقل قدردانی نکردهاند، در پیش خواهد گرفت.
او با توجه به اینکه خط تولید آئودی در طول سال ها چقدر گسترده شده است، کار سختی در پیش دارد. گفته می شود، کاهش مدل در راه است. TT متوقف شده است و R8 نیز ماه آینده از آن پیروی خواهد کرد، در حالی که A1 و Q2 برای یک نسل دیگر تمدید نخواهند شد.
در جاهای دیگر، یک SUV برتر با صندلیهای سه ردیفه، که بالقوه Q9 نامیده میشود، کاملاً تایید شده است که با BMW X7 و مرسدس GLS رقابت میکند. در همین حال، Q6 E-Tron تمام برقی در سال 2024 عرضه می شود، با یک نسخه اسپرت بک که خیلی عقب نیست.