خودرو برقی مرسدس EQG بر پایه شاسی G کلاس تولید شده است و هنوز به خط تولید نرسیده است. تصاویری از این خودرو منتشر شده است تا مخاطبان با آن آشنا شوند.
مرسدس مدعی است که EQG، بهترین خودروی بیراهه نورد جهان است. ضمن عدم اعلام مشخصات فنی، این خودرو برچسب توانایی فوق العاده در سفر در بیراهه ها دارد. همچنین، این خودرو از فناوری برقی پیشرفته نیز بهره میبرد.
طراحی مرسدس EQG
تا حد زیادی٬ فرم ظاهری مرسدس EQG به همتای درونسوز خودش شباهت دارد. خودروی درونسوز نیز در حال حاضر در حال گرفتن فیسلیفت است، اما تغییرات ظاهری آن به طور اساسی نخواهد بود.
یکی از ویژگیهای سنتی G کلاس، که در قسمت EQG از مرسدس تکرار میشود، حضور زاپاس روی در صندوق است. با این حال، در EQG این زاپاس به شکل جعبهای مربعی طراحی شده است، که به نظر میرسد برای نگهداری ایمن لوازم کوچک در نظر گرفته شده است.
با مشاهده دقیق میتوانیم جزئیات دیگری مانند طراحی جدید رینگها، جلوپنجره بدون منفذ و دریچههای هوا در گلگیرهای عقب را مشاهده کنیم.
کابین و امکانات مرسدس EQG
تصاویر مخفیانه از کابین مرسدس EQG نشان میدهند که طراحی فرمان، کنسول میانی و اهرم تعویض دنده آن تغییر کرده است. برخی از این تغییرات را هم در مدل G کلاس جدید نیز مشاهده خواهیم کرد. همچنین، دکمه G-Turn که قابلیت چرخش درجا را برای خودرو به صورت تانک پیاده کرده، فقط در EQG موجود است.
مشخصات فنی مرسدس EQG
مرسدس تصمیم گرفته است مشخصات فنی EQG را اعلام نکند، اما انتظار میرود این خودرو با استفاده از چهار موتور الکتریکی، قدرت و استحکام قابل توجهی را ارائه دهد.
باتری با ظرفیت بالا برای این خودرو در دسترس خواهد بود و از ترکیب شیمیایی آند سیلیکونی استفاده میکند که به نتیجه 20 تا 40 درصد افزایش چگالی انرژی میرسد.
آیا می دانستید مرسدس EQG در چشم انداز آینده است؟ این سوال به قدری جالب است که حس می کنید اعلام رسمی مرسدس بنز در مورد این خودرو بیش از حد طولانی شده است. معلوم نیست کی مرسدس EQG را رونمایی می کند، زیرا در خبری گفته شده است که این خودرو در سال آینده معرفی خواهد شد.
تجربه رانندگی مرسدس EQG
خودروی مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی معروف و مورد توجه، تا به حال نتوانسته است با تغییرات جدید روز باشد. اما شرکت خودروسازی مرسدس بنز به دنبال حل مشکل پیشرانه های سوختی است و طرحی برای این خودرو تهیه شده است تا از پیشرانه های برقی استفاده کند.
G-Class معروف به هویت اشرافی و بیراههنوردی است و EQG به عنوان یک خودرو برقی نیز باید از این توانایی برخوردار باشد. برای اثبات تواناییهای جدید مدل جدید EQG، یک نمونه آزمایشی از این خودرو به مناطق کوهستانی فرانسه ارسال شده است تا بتواند قابلیتهای خود را طبقه بندی کند.
نهایتا مرسدس بنز EQG با بدنهای کاملا استتار شده وجود دارد، مدیری به نام آقای Emmerich Schiller در حال رانندگی آن است و یک گروه مهندسان از مرسدس نیز در کنار او حضور دارند.
مرسدس بنز EQG با حفظ ساختار مستقل شاسی، از قطعات کولار کربن برای حفاظت از موتور برقی و باتری ها در برابر آسیب های آفرود استفاده می کند.
مرسدس بنز EQC احتمالاً در سال 2024 معرفی نخواهد شد، بنابراین هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه و ظرفیت باتری موجود نداریم. اما احتمالاً ظرفیت باتری بیشتر از 108 کیلوواتساعت خواهد بود که در EQC فعلی استفاده میشود. به نظر میرسد نصب 4 موتور برقی بر روی هر چرخ، بهترین گزینه برای بهرهبرداری حداکثر از نیروی پیشرانه باشد. با توجه به مشخصات EQS 580 SUV، میتوان پیشبینی کرد که EQG قدرتی در حدود 600 تا 670 اسببخار خواهد داشت.
اگر وزن تقریبی EQG که در این موارد در نظر گرفته شده است را در نظر بگیریم، ممکن است محدوده حرکتی تقریباً 500 کیلومتر برای این خودرو ارائه شود. اگر باتری از جریان 350 کیلووات پشتیبانی کند، در طی 30 دقیقه می تواند از 10 تا 80 درصد شارژ را ذخیره کند.
اگرچه EQG هم اکنون دارای یک داشبورد منحصر به فرد است، اما به نظر میرسد علاوه بر بهروزرسانی رابط کاربری MBUX، تغییر دیگری نسبت به G کلاس صورت نگرفته است. در قسمت کنترلها، یک دکمه وجود دارد که با فشردن آن، چرخهای سمت راست به جهتی عکس انداخته میشوند تا دور زدن با این خودرو به راحتی انجام شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.