سپتامبر گذشته، اتحادیه کارگران اتومبیل (UAW) علیه فورد، جنرال موتورز و استلانتیس دست به اعتصاب زد. UAW خودروسازان را در جیب خود قرار داد و به طور استراتژیک کارخانه های خاصی را برای بیشترین تأثیرگذاری هدف قرار داد. برای فورد، این کارخانه سودآور کامیون کنتاکی بود، که اکنون خودروساز را به دقت در مورد محل تولید خودروهای آینده خود فکر می کند.
مدیر عامل فورد جیم فارلی در مورد رابطه خود با UAW در کنفرانس جهانی خودرو تحقیقات Wolfe اظهار نظر کرد و افزود که تغییر کرده است. به گزارش آسوشیتدپرس، فارلی گفت که تعطیلی اولین کارخانه کامیونسازی فورد تأثیری بر تجارت دارد.
چند روز پس از اینکه کارگران ساخت Super Duty را در کنتاکی متوقف کردند، بیل فورد، رئیس شرکت خودروسازی فورد، به مرکز بازدیدکنندگان روژ در میشیگان، جایی که F-150 را میسازد، رفت تا از اعضای اتحادیه بخواهد که «با هم جمع شوند تا به این وحشتناک پایان دهند. دور مذاکرات». بیل گفت که تصمیم به تعطیلی کارخانه لوئیزویل به "ده ها هزار آمریکایی" آسیب رساند.
اعتصاب در کارخانه فورد در لوئیزویل در 11 اکتبر، تقریباً یک ماه پس از آغاز اعتصاب UAW آغاز شد و 8700 کارگر دیگر را در صف اعتصاب قرار داد. در طول مذاکرات، اتحادیه همچنین تولید رم 1500 و شورولت سابربان و یوکان را هدف قرار خواهد داد، اما فورد بیشترین تعداد اعضای اتحادیه را در بین سه خودروساز دارد.
UAW اعتصاب خود را در پایان اکتبر متوقف کرد و قبل از هالووین با فورد، استلانتیس و جنرال موتورز به توافق رسید. اعضای UAW به تصویب سه قرارداد تا روز شکرگزاری، پایان دادن به بن بست شش هفته ای و افزایش حقوق، مزایای بهتر، پایان دادن به سیستم استخدامی دو لایه و موارد دیگر رأی دادند.
افزایش حقوق و مزایا باعث افزایش قیمت خودرو می شود. فورد گفت که خودروهایش با توجه به قرارداد پس از اجرایی شدن، 900 دلار بیشتر قیمت خواهند داشت. مانند بقیه صنعت، این خودروساز در حال حرکت به سمت خودروهای الکتریکی است. این کشور مجبور شده است در استراتژی خود تجدید نظر کند و بر خودروهای برقی کوچکتر و مقرون به صرفه تر در مواجهه با رقابت تجاوزکارانه چینی تمرکز کند.
اعتصاب تاریخی: نزدیک به 13000 کارگر UAW اعتصاب تاریخی را علیه دیترویت آغاز کردند.