![سریعترین خودروی جهان و ویپینگ وجوه مشترک زیادی دارند]()
خودروهای سوپراسپرت از مواد کمیاب مانند تیتانیوم، فیبر کربن و اینکونل استفاده می کنند. اما وقتی صحبت از مواردی مانند شمع ها می شود، احتمال اینکه این قطعات با یک خودروی عابر پیاده دیگر به اشتراک گذاشته شوند، وجود دارد. همین امر را می توان در مورد باتری های خودروهای الکتریکی نیز گفت. بسیاری از خودروسازان سلولهای باتری خود را نمیسازند، بهویژه خودروهای کوچک با کارایی بالا مانند McMurtry.
نمونه اولیه اسپیرلینگ آن سریعترین خودروی روی کره زمین است که میتواند تنها در 1.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت شلیک کند. سلولهایی که استفاده میکند، هر چند چیزی جز عجیب و غریب هستند. اگر مصرف نیکوتین را یکی از سرگرمی های خود می دانید، ممکن است نام آن را شنیده باشید.
سامسونگ، الجی، پاناسونیک و سایرین همگی سلولهای استوانهای را برای هر چیزی از لپتاپ گرفته تا اسکوتر میسازند. باتریهای McMurtry توسط یک شرکت تایوانی کمی پیشرفتهتر به نام Molicel ساخته میشوند، که در مواد شیمیایی با انرژی متراکم که میتوانند جریانهای بالا را تخلیه کنند، تخصص دارد. سلول P26A 18650 آن - "18650" فرم فاکتور را توصیف می کند - به طور گسترده در سایت های فروش مجدد باتری موجود است، و این همان واحدی است که اسپیرلینگ در بسته 60 کیلووات ساعتی خود استفاده می کند.
قیمت P26A بین 4 تا 6 دلار در هر سلول (خرده فروشی) است. چرا می خواهید این باتری ها را به عنوان سلول جداگانه بخرید؟ معمولاً به ساختن چراغ قوه های سفارشی یا اعتیاد به نیکوتین مربوط می شود.
مردم شروع به بخار کردن می کنند و در نهایت وارد "mod" می شوند، که جعبه های دستی بزرگی هستند که در انتهای آن یک نازل برای مکیدن وجود دارد. آنها از یک یا دو دهه 18650 نیرو می گیرند، و در تلاش برای اینکه بتوانند برای مدت طولانی تر و سخت تر بخار کنند، بسیاری از افرادی که در غیر این صورت علاقه ای به شیمی باتری نداشتند، در واقع وارد آن می شوند. سوراخ خرگوش برای بیشتر به Molicel P26A ختم می شود. یک پیروزی باشکوه
P26A به چند دلیل ایده آل است. در شیمی سلولی، همه چیز مصالحه ای بین چگالی توان، چگالی انرژی، عمر چرخه و هزینه است. سلول های با ظرفیت بالا اغلب بیشتر به سمت جریان های کمتر و عمر چرخه بالاتر در معرض خطر قرار می گیرند. باتری های مولیسل اینجوری نیستن. آنها عمر چرخه خوبی ندارند، اما ظرفیت آنها زیاد است، می توانند جریان زیادی را تخلیه کنند و قیمت آنها اغلب مناسب است. این باعث میشود که آنها برای وزش ابرها ایدهآل باشند و در بخاری میتوان آنها را به راحتی جدا کرد و جایگزین کرد.
عمر چرخه نسبتاً کم قبل از تخریب جدی در یک ابرخودروی الکتریکی که به ندرت رانده می شود، خوب است. بسیاری از مواد Molicel فقط برای حدود 600 چرخه در دبی ثابت نزدیک به اوج درجه بندی می شوند، قبل از اینکه ظرفیت آنها حدود 80٪ از زمانی باشد که جدید بودند. با این حال، با یک بسته 60.0 کیلووات ساعتی، این مقدار کافی است. خودروهای برقی نیز اغلب در اوج قدرت نگهداری نمی شوند، بنابراین میانگین جریان تخلیه باتری احتمالا بسیار کمتر است.
نسخه تولیدی اسپیرلینگ از سلول کمی بزرگتر 21700 استفاده می کند، واحد دیگری که توسط Molicel به نام P50B ساخته شده است. این حتی چشمگیرتر از P26A است که خود توسط P30B برتر جایگزین شده است. از این سلول ها در خودروهای برقی، هواپیماهای الکتریکی، چراغ قوه و ابزار برقی استفاده می شود. باید گفت که انجمن های بخارپز نیز هیجان زده خواهند شد.
اعتبار تصویر: مک مورتری، مولیسل