شرکت لوناز متخصص در احیای خودروهای کلاسیک و قدیمی است. آنها از پیشرانه الکتریکی استفاده میکنند تا خودروهای قدیمی را به خودروهای بدون آلاینده تبدیل کنند.
طراحی رنجرور سافاری نسخه لوناز
شرکت، در حال حاضر رنجرور سافاری را مدل زد و الهام گرفته از خودرو راجر مور در فیلم جیمز باند است. این خودرو به صورت کانورتیبل و دارای دو در است و داخلی آن بازسازی شده است. همچنین، رنجرور سافاری از پیشرانه الکتریکی استفاده میکند.
تغییراتی که در گذشته ایجاد شده بود، حالا پس از ۲ سال توسعه و بهبود، آماده تحویل به مالکش است. این رنجرور کانورتیبل الهام گرفته از خودروی رنجرور راجر مور در فیلم اختاپوسی جیمز باند در سال ۱۹۸۳ است.
شرکت لوناز برای انجام تغییرات، یک مدل رنجرور دو در سال ۱۹۸۳ را انتخاب کرده است. این خودرو بدون سقف و ستونها طراحی شده است، اما تقویت بدنه و شاسی برای استحکام و پایداری به انجام رسیده است. همچنین، رنگ بدنه این نسخه به رنگ آبی Maya تغییر کرده است و سقف پارچهای آن نیز در رنگ آبی تیره است.
کابین و امکانات رنجرور سافاری نسخه لوناز
فضای داخلی رنجرور سافاری، همانقدر که ظاهر خارجی آن برازنده است، بسیار با دقت تازهسازی شده است. تقریبا ۱۰۰۰ ساعت زمان صرف این کار شده است.
یک نکته قابل توجه دربارهٔ کابین، مربوط به بازطراحی کنسول میانی آن است. این کنسول میانی به صورت سه بعدی طراحی و ساخته شده و با روکش چوب گردو موکا ضد آب تکمیل شده است. علاوه بر این، کابین با یک سیستم صوتی مدرن که شامل اپل کار پلی و اندروید اتو است، همراه شده است. امکانات دیگری مانند دوربین عقب، تهویه هوای اتوماتیک و … نیز به کابین اضافه شده است.
صندلیها با چیدمان ۲+۲ و بدون نیمکت بهبود یافتهاند. روکش آنها از چرم آبی روشن بوده و با رنگ بدنه هماهنگ است. در وسط روکشها نوارهای بافتنی قرار گرفتهاند. جنس روکشها مشابه آنچه در روزنامه بنز و برندهای دیگر استفاده میشود است. همچنین، صندلیهای جلو دارای گرمکن هستند.
مشخصات فنی رنجرور سافاری نسخه لوناز
تغییراتی که به موتور اصلی این خودرو اعمال شده، شامل جایگزین کردن موتور V8 با دو موتور الکتریکی است. این موتور الکتریکی باعث تولید قدرت 375 اسب بخار میشود و این قدرت به تمام چهار چرخ خودرو منتقل میشود.
تغییراتی در بخش سیستم تعلیق این خودرو انجام شده است که شامل تنظیم دمپرها و وجود فنرهای سفارشی است. همچنین، دیسک ترمزها نیز بزرگتر شده و با کالیپرهای شش و چهار پیستونه بهبود یافتهاند.
لوناز بر این باور است که عملکرد آفرودی خودروی رنجرور مورد تغییر قرار نگرفته است، با این حال، تحولاتی که صورت گرفته شامل توانایی گذر از آب با عمق ۵۰۰ میلیمتر بوده است.
هنوز هزینه های مرتبط با تغییرات و اصلاحات رِنج روور سفاری توسط لوناز اعلام نشده است، اما بدون شک بالاست. شرکت اعلام کرده است که در سه سال گذشته، تعداد زیادی کارآفرین جوان و پویا به آنها مراجعه کردهاند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.