ما هرگز فکر نمی کردیم که این روز دوباره بیاید، اما اینجا یک لانچیا جدید است. Stellantis متعهد شده است که پس از ادغام FCA-PSA، تمام 14 (چهارده!) برند را در مجموعه گسترده خود نگه دارد. این بدان معناست که برند ایتالیایی فرصت جدیدی برای ترمیم وجهه نام تجاری آسیب دیده خود پیدا می کند. ایپسیلون 2024 تولد دوباره ای را آغاز می کند که مدت هاست به تاخیر افتاده است.
همچنین این اولین خودروی برقی لانچیا است، اگرچه نسخههای هیبریدی ملایم با موتورهای بنزینی نیز عرضه خواهند شد. هاچ بک ساب کامپکت از همان استخوان های CMP/eCMP مانند پژو 208/e-208 استفاده می کند، اما با ظاهری کاملاً متفاوت در داخل و خارج. برخی از نشانههای طراحی اولین بار در سال گذشته در کانسپت Pu+Ra HPE مشاهده شد که دارای کمی DNA Stratos بود. عکس های Lancia Ypsilon 53 2024
لانچیا به ما میگوید که چراغها و چراغهای عقب به دنبال چراغهای خودروی نمادین رالی هستند، اما صراحتاً این کمی کشدار است. چراغهای دایرهای عقب ما را به یاد Stratos میاندازد، اما خودروهای دیگر با چراغهای گرد گرد نیز همینطور. برند Stellantis یک موتیف "Y" را در چراغهای جلو و عقب ادغام کرده است، در حالی که چراغهای روشنایی جداگانه در روز موضوعی مشابه دارند. برای زیباتر کردن وسایل، قوس چرخها، آینههای جانبی و ستون عقب با روکش مشکی براق عرضه میشوند.
شایان ذکر است نسخه ای که در اینجا نشان داده شده است یک نسخه ویژه با اجرای محدود است که با همکاری Cassina، یک تولید کننده مبلمان ایتالیایی سطح بالا، توسعه یافته است. در نتیجه، نسخههای کوچکتر یپسیلون جدید به این زیبایی ظاهر نخواهند شد. در مقایسه با پژو 208 و دستگیرههای درهای عقب معمولی آن، لانچیا ترجیح داده است آنها را در ستون C مخفی کند، جایی که نشان بهروز شده این شرکت را نیز متوجه خواهید شد.
فضای داخلی نیز با پسر عموی فرانسوی خود فاصله زیادی دارد. با این حال، از آنجایی که ما در سال 2024 هستیم، تنظیمات "اجباری" دو صفحه نمایش وجود دارد. خوشبختانه، هنوز یک ردیف دکمه فیزیکی برای دسترسی سریع به برخی از کنترل های تهویه مطبوع وجود دارد. اندازه نمایشگرهای دوگانه 10.25 اینچ است و لانچیا یک پد شارژ بی سیم، سه درگاه USB-C و یکپارچه سازی گوشی هوشمند با اندروید اتو و اپل کارپلی اضافه کرده است. این خودروی شهری شیک همچنین دارای سیستم صوتی سفارشی، نور محیط و فیلتر مخصوص AC برای خلاص شدن از شر 99 درصد ذرات مضر است.
در قلب لانچیا ایپسیلون 2024 در پوشش الکتریکی، موتوری در جلو قرار دارد که 154 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر (191 پوند فوت) گشتاور دارد که با پژو e-208 مطابقت دارد. این دستگاه از یک بسته باتری 51 کیلووات ساعتی یکسان استفاده می کند که آب کافی برای مسافت 250 مایل (403 کیلومتر) در چرخه ترکیبی WLTP دارد. این ترکیب موتور الکتریکی و باتری در یکی دیگر از محصولات مرتبط Stellantis، Opel e-Corsa نیز یافت میشود.
Lancia Ypsilon کاملاً جدید با طول 4.08 متر (160.6 اینچ) و عرض 1.76 متر (69.2 اینچ) بزرگتر از مدل قدیمی است که جایگزین آن شده است. با 1.44 متر (56.7 اینچ) ارتفاع، در مقایسه با نسل قبلی خود کمی پایین تر است. قابل پیش بینی، بسیار سنگین تر است. مدل الکتریکی ترازو 1584 کیلوگرم (3492 پوند) است، اما نسخههای گازی هیبریدی ملایم بعدی مقداری از چربی را از بین میبرند. وقتی صحبت از باتری کلفت شد، می توان آن را از طریق اتصال DC از 20 تا 80 درصد در 24 دقیقه شارژ کرد.
در حالی که Ypsilon قدیمی فقط در ایتالیا فروخته می شد، جایگزین آن در بیش از 70 نمایندگی در سراسر اروپا عرضه می شود. بلژیک و هلند در اواسط سال جاری، فرانسه و اسپانیا و آلمان در سال 2025 توپ و میدان را در اختیار خواهند داشت. آخرین مدلی است که موتورهای احتراقی دارد.
پس از ایپسیلون، رستاخیز لانچیا در سال 2026 ادامه خواهد یافت، زمانی که نام "گاما" برای یک مدل پرچمدار پاک شود. این یک فست بک بر روی پلت فرم Stellantis STLA Medium خواهد بود و طول آن نزدیک به 4.7 متر (185 اینچ) خواهد بود. در سال 2028، "دلتا" به عنوان یک هاچ بک جمع و جور بازخواهد گشت.
هر دو مدل آینده قرار است محصولاتی فقط الکتریکی باشند زیرا هدف لانچیا فروش تنها خودروهای برقی از سال 2028 است. این بدان معناست که Ypsilon هنوز معرفی نشده با موتور بنزینی هیبریدی ملایم تنها برای چند سال عرضه خواهد شد.
مدلهای مشابه فرانسوی و آلمانی: اولین پژو 208 و E-208 2024 با فیس لیفت شیک، فناوری بهبود یافته فیس لیفت Opel Corsa 2024 با مدلهای بهروز شده ICE و EV معرفی شد.