این مفهومی است که فراموش کردهایم، غواصی عمیق Motor1 در خودروهای مفهومی عجیب و غریب و شگفتانگیز که ممکن است به خاطر نداشته باشید.
نام: فورد ایووس کانسپت
اولین نمایش: نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2011
موتور: 2.0 لیتری چهار سیلندر هیبریدی
نوع محرک: دیفرانسیل عقب
در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2011، فورد با یک خودروی مفهومی زیبا به نام Evos تماشاگران را شگفت زده کرد. این کوپه شیک و فست بک دارای یک جفت درب و طرح 2+2 بود و ظاهر و تکنولوژی بسیاری از فوردهای مدرن را تحت تاثیر قرار داد.
Evos توسط Stefan Lamm، Martin Smith و Eugen Enns طراحی شد، زیرا فورد از زبان طراحی "Kinetic" خود که در سال 2005 با کانسپت Iosis معرفی شد فاصله گرفت. نشانههای ظاهری بارز جلوپنجره ذوزنقهای آن، چراغهای جلوی شیک و چراغهای عقب مثلثی شکل بود. چهره و عقب جدید در سرتاسر خط تولید فورد تکثیر می شود و به فیوژن 2013، اج 2015، موستانگ 2015 و فوکوس رفرش 2015 ختم می شود.
Eugen Enns در مصاحبه ای با The Art Career Project گفت: «طراحی چهره یک برند یک شبه اتفاق نمی افتد. ایدههای خوب معمولاً در زمانهای غیرمنتظره مستقیماً به سراغ شما میآیند و این وظیفه شماست که قدم بعدی را برای توسعه بیشتر آنها بردارید. طعم آینده
در حالی که ظاهر Evos در اواسط دهه 2010 در سراسر خط تولید فورد دیده می شد، برخی از نوآوری های تکنولوژیکی این کانسپت نیز به واقعیت تبدیل شدند. طبق بیانیه مطبوعاتی اصلی، Evos دنیای مدرن مدرن ما را با پیشنهادهایی مانند "نسل جدیدی از تعامل و آگاهی راننده" تصور کرد.
فورد گفت که Evos میتواند به اطلاعات از فضای ابری دسترسی داشته باشد و «همان سبک زندگی متصلی را که راننده در خانه یا محل کار تجربه میکند» ارائه میکند، خودرو به طور خودکار کابین را بر اساس آب و هوا گرم یا خنک میکند. فورد همچنین تصور می کرد که ماشین با دستگاه های داخلی ارتباط برقرار می کند، چراغ ها را خاموش می کند و درب گاراژ را می بندد.
در مورد عملکرد، فورد گفت که Evos می تواند هندلینگ، فرمان و پارامترهای موتور خود را با سلیقه راننده تطبیق دهد. حتی می تواند عادات راننده را بیاموزد - با افزودن یک لایه شخصی سازی دیگر.
این شرکت هرگز اطلاعات دقیقی در مورد پیشرانه ارائه نکرد، اما اشاره کرد که Evos دارای تنظیمات هیبریدی مشابه C-Max Energi است که در سال 2012 در آمریکای شمالی عرضه شد. سیلندر با یک موتور الکتریکی همزمان AC با آهنربای دائمی. این تنها 188 اسب بخار قدرت داشت که برای چیزی به ظاهر شیک مانند Evos کمی کمخون به نظر میرسد، اما کانسپت بیشتر در مورد طراحی بود تا عملکرد.
Evos دارای حالت درایو EV و محدوده رانندگی تخمینی 500 مایلی در ترکیب با موتور گازی بود. اما فورد گفت که شما فقط میتوانید از انرژی باتری تا سرعت ۴۷ مایل در ساعت قبل از روشن شدن موتور گاز استفاده کنید.
فورد از آن زمان به بعد از ظاهر تحت تأثیر Evos دور شده است. Edge خروجی هنوز برخی از عناصر زبان طراحی کانسپت اصلی را حفظ کرده است، در حالی که جدیدترین موستانگ جدیدترین مدلی است که از ظاهر کانسپت Evos فاصله گرفته و به استایلی تهاجمی تر رفته است. الان کجاست؟
پس از اینکه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد، فورد کانسپت Evos را برای نمایشگاه CES در لاس وگاس در سال 2012 به آمریکا آورد و سپس آن را در مکانی نامعلوم بازنشست کرد. ما از فورد در مورد مکان آن پرسیدیم و امیدواریم که ببینیم این مفهوم پس از تور جهانی به کجا ختم شد.
اگرچه فورد از نظر فنی هرگز مفهوم Evos را وارد مرحله تولید نکرد، اما تصمیم گرفت تا بر خط تولید محصولات خود تأثیر بگذارد، این شرکت در نهایت از همین نام در یک کراس اوور سایز متوسط شیک برای چین استفاده کرد. Evos تولیدی در سال 2021 راه اندازی شد و تا حدودی شبیه به کانسپت 2011 با برخی از نشانه های ظاهری مشابه، از جمله شکل فست بک، چراغ های جلوی براق و جلوپنجره ذوزنقه ای شکل به نظر می رسد.
خودروهای مفهومی شگفتانگیزتر فولکس واگن جدید بیتل راگستر مفهومی قسمت داغ بود، قسمت هربی کانسپت مزدا RX-Vision باید RX-7 جدید میبود