تقریباً سه سال پس از معرفی اولین خودروی مسابقهای پاگانی هوایرا R، حالا نسخه آپدیت شده آن رونمایی شده است که به آن هوایرا R Evo میگویند. این نسخه جدید علاوه بر بهبودهای متنوع دیگر، دارای سقف جداشونده است.
مشخصات فنی پاگانی هوایرا R evo
پاگانی هوایرا R Evo با پیشرانهی ۶ لیتری V12 خود که به هوایرا R تعلق دارد بهروزرسانی شده است. قدرت و گشتاور آن بعد از این بهروزرسانی به ۹۰۰ اسببخار و ۷۷۰ نیوتنمتر افزایش یافته است که به ترتیب ۵۰ و ۲۰ واحد افزایش نسبت به نسخه قبلی را به تصویر میکشد. این افزایش در خروجی موتور توسط بازطراحی منیفولد ورودی، نصب میل بادامک جدید و سیستم اگزوز جدید بهدست آمده است.
این خودرو قوی قدرتمند میباشد و میتواند به سرعت حداکثر 350 کیلومتر بر ساعت برسد
گیربکس شش سرعته سکوئنشال وزن 80 کیلوگرمی را برای نسخههای مسابقهای هوایرا طراحی شده است. این گیربکس توسط پاگانی و HWA AG توسعه یافته است.
سیستم تعلیق دوبل-جناغی ساخته شده است از جنس آلومینیوم و دارای فنرهای مارپیچ و کمک فنرهای الکترونیکی می باشد.
وزن خودروی پاگانی هوایرا R Evo محدود شده است، که از نسل جدید مازدا میاتا سبکتر است. هوایرا R Evo تنها 1060 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که میاتا 68 کیلوگرم سنگینتر است. هنگامی که خودرو با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند، نیروی وارد بر بدنه خودرو دو برابر وزن خودرو یعنی 2120 کیلوگرم میشود.
طراحی پاگانی هوایرا R evo
بر روی رینگ های 19 و 20 اینچی در جلو و عقب ، بدنه پاگانی هوایرا R Evo با استفاده از تایر های P Zero ساخته شده است. این تایرها توسط پیرلی تولید شده اند و باعث استحکام و پایداری بیشتر خودرو می شوند. همچنین ، نیروی ترمز از طریق دیسک های کربن سرامیک CCM-R با قابلیت تهویه فراهم می شود.
تاکید میکنم که در این مدل، طول لبه زیرسپر جلویی 10 سانتیمتر بیشتر شده است و همچنین طول قسمت پایانی بدنه نیز به اندازه 19 سانتیمتر بیشتر شده است، که به دلیل نصب یک باله بزرگ و پایه زیر آن اتفاق افتاده است.
تغییر در طراحی بدنه برای بهبود عملکرد آیرودینامیکی اتومبیل انجام شده است، که باعث افزایش 45 درصدی نیروی فشار هوا به سمت پایین میشود. حتی با حذف پانل سقف، این عدد به 5 درصد بیشتر از مدل قبلی افزایش مییابد.
در هوایرا R Evo با نسخه های فرمان-راست و فرمان-چپ رو به رو هستیم. در این کابین، صندلی ها دارای روکش ضد حریق هستند و به همراه کمربند ایمنی شش نقطه ای و پشتی فیبرکربن، سر و گردن را نیز محافظت می کنند. با تولید این دو نسخه، پاگانی قصد دارد تا نیازهای مختلف کاربران را برآورده کند.
طبق اعلام از سوی پاگانی، هوایرا R Evo بر پایه طراحی خودروهای ایندی Nashville ساخته شده است و در طی نزدیک به دو سال به این طرح رسیده است. شرکت سازنده این خودرو ایتالیایی، ادعا میکند که عملکرد هوایرا R Evo نسبت به خودروهای Prototype 2 مسابقات لمان بسیار مشابه است. با این حال، به دلیل قیمت بسیار بالای آن، میزان استفاده از حداکثر عملکرد این خودرو توسط مالکان به ندرت صورت میگیرد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.