با تحویل 191900 دستگاه در سال گذشته، اکتاویا جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین اشکودا تثبیت کرد. برای سال 2024، بهروزرسانیای است که تغییراتی در استایل، نمایشگر بزرگتر و مجموعه موتورهای سادهتر به همراه دارد. این برند چک همچنین از پرچمدار RS پرده برداری می کند که با ظاهری کاربردی تر از بدنه واگن و کمی جذابیت بیشتر کامل شده است.
یک جایگزین جادارتر برای فولکس واگن گلف اخیراً به روز شده، اکتاویا چراغ های جلوی LED ماتریسی جدیدی دارد که کمی شبیه به آب شدن آنها به نظر می رسد. چراغهای جدید دارای نور بالای تطبیقی بدون تابش نور هستند و در سطوح پایینتر اما استاندارد در RS یک ویژگی اختیاری خواهند بود. دومی چراغهای روزانه جداگانهای را که اشکودا از زمان عرضه فیس لیفت نسل دوم Octavia RS در سال 2009 در داخل سپر نصب کرده بود، از دست داده است. عکسهای Skoda Octavia و Octavia RS 37 2024
قسمت عقب تا حد زیادی جابجا شده است، اگرچه طراحی اختیاری برای چراغهای عقب اکنون کمی حال و هوای آئودی را میفرستد. اکتاویا 2024 با مجموعهای از رینگهای آلیاژی با اندازههای متفاوت از 16 تا 19 اینچ همراه با رنگهای جسورانه مانند نارنجی فینیکس و سبز مامبا عرضه میشود. فونت استفاده شده برای ساخت و مدل به طور محتاطانه اصلاح شده است در حالی که لوگوی RS در جلو و عقب اکنون بزرگتر شده است.
به طور قابل پیش بینی، کابین تا حد زیادی جابجا شده است، به جز سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با صفحه نمایش بزرگ شده با قطر 13 اینچی. حتی حالت پایه هم اکنون دارای یک دسته ابزار دیجیتال 10 اینچی و کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای است. اشکودا گزینههای تزئینات و تودوزی را بهروزرسانی کرده و صندلیهای جلوی تهویهشده و ماساژور را با هزینه اضافی در دسترس نگه داشته است.
بهطور شگفتانگیزی، سری موتورها آلایندگیهای چشمگیری دارند، زیرا هیچ اشارهای به هیبریدی پلاگین وجود ندارد، حتی اگر گلف eHybrid در اطراف باقی بماند. علاوه بر این، اکتاویا RS قرار است تنها با موتور بنزینی عرضه شود، به این معنی که دیزلی 2.0 لیتری که با دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک عرضه می شد، دیگر وجود ندارد. شاید از بین رفتن 2.0 TDI در نسخه اسپورت تعجب آور نباشد، زیرا چگونه دیزلی ها در اروپا از بین رفته اند. طبق دادههای منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، خودروهای برقی خالص سال گذشته برای اولین بار از دیزلی در اروپا پیشی گرفتند.
دیزل عملکردی یک مدل خاص است و با سختتر شدن قوانین آلایندگی، مرگ Octavia RS با روغنسوز منطقی است. پس از همه، Golf GTD مرتبط با مکانیکی نیز از بین رفته است. با وجود این واقعیت که فولکسواگن به فروش گلف GTE ادامه میدهد، اشکودا در مورد Octavia RS iV هیبریدی پلاگین نیز حرفی نمیزند.
اکتاویا معمولی موتور سه سیلندر 1.0 TSI را از دست داده است، به این معنی که خط تولید اکنون با 1.5 TSI بزرگتر آغاز می شود. واحد چهار دیگ در پیکربندی های استاندارد و هیبریدی ملایم موجود است و می توانید از بین 114 اسب بخار و 220 نیوتن متر (162 پوند فوت) یا 148 اسب بخار و 250 نیوتن متر (184 پوند فوت) انتخاب کنید. انواع غیر برقی با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می شوند در حالی که انواع با فناوری 48 ولت دارای گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دوکلاچه هستند. مدل های 1.5 TSI منحصراً دیفرانسیل جلو هستند.
پرچمدار اکتاویا RS که فقط FWD دارد از موتور ارتقا یافته 2.0 TSI استفاده می کند که اکنون 261 اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با مدل پیش از فیس لیفت، 20 اسب بخار بیشتر است. این خودرو با صدای گلف GTI جدید مطابقت دارد و 370 نیوتن متر (272 پوند فوت) را ارائه می دهد، رقمی که گشتاور آن بدون تغییر باقی می ماند. پدال کلاچ در هیچ کجا یافت نمی شود، که بازتاب هات هات فقط DSG ولفسبورگ است.
در سال 2025، اشکودا قصد دارد یک نسخه بنزینی تمام چرخ متحرک با 2.0 TSI با قدرت 201 اسب بخار را معرفی کند که از طریق DSG به هر دو محور ارسال می شود. در مقایسه با مدل قبلی ارائه شده با این موتور، 13 اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور ثابت باقی می ماند، در 320 نیوتن متر (236 پوند فوت).
در همین حال، یک موتور دیزلی هنوز در دسترس است، یک 2.0 TDI با قدرت 114 اسب بخار و 300 نیوتن متر (221 پوند فوت) یا 148 اسب بخار و 360 نیوتن متر (266 پوند فوت). اولی به گیربکس دستی می چسبد در حالی که دومی فقط خودکار است و هر دو دارای تنظیمات FWD هستند.
در آینده، اشکودا با فروش اکتاویا 2024 در طعمهای Essence، Selection، Sportline و RS، ساختار تریم را تنظیم میکند. لورین و کلمنت لوکس در دسترس نیست.
با توجه به اینکه فولکسواگن از قبل اعلام کرده است که نسل بعدی گلف کاملاً الکتریکی خواهد بود، ما میتوانیم بهروزرسانی نهایی اکتاویا در عصر موتور احتراقی را بررسی کنیم. از زمانی که زیر چتر گروه فولکسواگن حرکت میکند، اشکودا بیش از هفت میلیون دستگاه از محبوبترین خودروی خود را در چهار نسل تحویل داده است. به این تعداد، میتوان 360000 نمونه از اکتاویا دیفرانسیل عقب اصلی را که بین سالهای 1959 تا 1971 فروخته شد، اضافه کرد. یک واگن الکتریکی شبیه به اکتاویا قرار است در سال 2026 به فروش برسد.
شانس دیدن Skoda در ایالات متحده بسیار کم است زیرا هربرت دیس، مدیرعامل سابق گروه فولکسواگن، چند سال پیش در جلسهای از من هر چیزی (AMA) در Reddit آن را رد کرد. واقعاً مایه شرمساری است زیرا Octavia RS Combi یک خودروی همه کاره عالی در بخش خودروهای راریف آمریکا خواهد بود. این در اصل یک واگن گلف GTI است که برای یک گاراژ یک ماشین ایده آل است. فولکسواگن در برخی بازارها یک واگن گلف R گرانتر با 315 اسببخار، AWD و DSG به فروش میرساند، اما این یکی نیز میوهای ممنوع است.
سایر خودروهای جدید اشکودا چک: Skoda Superb 2024 خودرویی معقول در دنیای SUV است Skoda Kodiaq 2024 با فضای بیشتر و قدرت هیبریدی متصل