مدلهای خودروهای لگو در سالهای اخیر بسیار پیچیده شدهاند، با وسایل نقلیه در مقیاس (و واقعی!) در اندازهها و برندها. لگو فیات، لگو دیفندرز، حتی یک مینی فیگور لگو از آیرتون سنا همگی در سال های اخیر برای فروش عرضه شده اند.
با این حال، آن خلاقیتها مدلهای کوچکی بودند. برای بزرگداشت افتتاح یک جاذبه جدید با تم فراری در لگولند فلوریدا، این شرکت آن را به یک درجه ارتقا داد و از تیمی از سازندگان خواست یک ماکت در اندازه واقعی از فراری 296 GTS کاملاً از آجر بسازند.
این مدل - که لگو میگوید ساخت آن به تیمی متشکل از 10 نفر 1850 ساعت زمان برده است - دارای چراغهای جلو، چراغهای عقب و روشنایی پلاک خودرو است. درب راننده باز می شود و فضای داخلی نیز که کاملاً از آجر لگو ساخته شده است، به جز فرمان واقعی 296 GTS، دارای دایره دو رنگ بژ و مشکی و یک جفت صندلی سطلی است که احتمالاً کمترین راحتی را دارند. در جهان.
یک لگو توئین توربو V6 از شیشه عقب خودرو که در معرض دید قرار می گیرد عبور می کند. علیرغم اینکه تقریباً به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است، وزن آن بیشتر از یک موتور 296 GTS با 819 اسب بخار قدرت است و مدل لگو در مقایسه با 3395 پوند واقعی، تقریباً دو تن وزن دارد.
هیچ شمارش رسمی برای تعداد آجرهای استفاده شده برای ساخت این خودرو ارائه نشده است. در عوض، لگولند فلوریدا مسابقهای را در صفحه اینستاگرام خود برگزار میکند تا حدس بزند که چه تعداد از آنها استفاده شده است. مدلهای خودروی فول سایز قبلی که این شرکت ساخته بود مانند فراری F40، ولوو V70 و فورد F-150 لایتنینگ از حدود 350000 قطعه استفاده میکردند، بنابراین به احتمال زیاد فراری 296 GTS جایی در آن محله است.
با توجه به هزینه متوسط در اکثر مجموعههای لگو حدود 10 سنت برای هر آجر، هزینه ساخت این 296 GTS حدود 35000 دلار است. تخفیف بدی نیست، با توجه به هزینه واقعی معامله بیش از ده برابر آن.
اگر میخواهید لگو فراری را خودتان ببینید، از 8 مارس در لگولند فلوریدا به نمایش گذاشته میشود.