کشنده شاکمن Y3، یکی از جدیدترین وسایل نقلیه تجاری در ایران است که توسط گروه ویرادیزل، یک زیرمجموعه شرکت ماموت تولید و عرضه می شود. در نمایشگاه خودرو تهران، ویرادیزل مجموعه ای از خودروهای خود را معرفی کرد که بین آنها کشنده باغبانی Z3 مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر Z3 ، ویرادیزل تریلی های بی دماغ Y3 و یک کامیونت با نام Y9 را نیز تولید می کند.
شرکت ویرا دیزل، به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه گروه ماموت، در سال گذشته معرفی شد. با حضور خود در نمایشگاه، آنها کشنده دماغدار Z3 را به بازار عرضه کردند و این در واقع بازگشت برجسته کشندههای دماغدار به صنعت بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. ویرا دیزل سه محصول مختلف در برنامهی آنها دارد؛ یک کامیونت، یک کشنده بیدماغ و یک کشنده دماغدار.
شاکمن، از دنیز تا Y3 در ایران
خودروی شاکمن در سالهای قبل در بازار ایران حضور داشته است. به جز تعداد کمی که توسط آمیکو عرضه شده بود، ایرانخودرو دیزل هم با مدل کشنده دنیز نام شاکمن را به بازار ایران معرفی کرد. با این حال، علیرغم داشتن قدرت 430 اسببخار در زمانی که کشندههای چینی تا 420 اسببخار بودند، این خودرو در فروش موفقیت چندانی نداشت. در آن زمان، ایرانخودرو دیزل همچنین مدل کشنده فوتون 420 و هوو A7 را عرضه کرد. اما به نظر میرسد که فوتون 420 بیشتر جذابیت مدیران ایرانخودرو دیزل و مشتریان را جلب کرد.
شامکم یکی از شرکتهای تجاری در چین است که مشارکت با کمپانی MAN آلمان را در داشته و با آن همکاری می کند. بنابراین، بیشتر محصولات آن با برندهای MAN عرضه میشوند و ظاهر آنها شباهتی به طرح های آلمانی دارد. همچنین، از دانش فنی شرکت آلمانی معروف MAN نیز بهره میبرد.
شاکمن که یک شرکت بینالمللی برنده جوایز در زمینه تولید کامیونهای نیم تریلر است، با وجود نماینده جدید در ایران، یعنی ویرا دیزل، دوباره در بازار ایران حاضر شده است. همچنین شرکت آرین دیزل نیز در حال حاضر سه کامیون از محصولات خود را در بازار عرضه میکند. از سالها قبل، محصول کشندهای به نام دنیز توسط شرکت ایرانخودرودیزل به بازار عرضه شده بود. این کشنده با مشخصات خوبی که داشت، با این حال نتوانست با توجه به سیاستهای عرضه کننده، به اندازهای که باید در بازار جایگاه خود را پیدا کند.
شاکمن، یکی از شرکتهای قدیمی و معروف در صنعت تجاریسازی در چین است. این شرکت با شرکت MAN آلمان همکاری نزدیکی داشته و از تکنولوژی و کابینهای آن استفاده میکند. این تاثیر همکاری در طراحی و ساخت کشندهها و کامیونهای شاکمن قابل مشاهده است.
در حال حاضر، شرکت شاکمن با نمایندگان مختلفی از جمله ویرادیزل در بازار کشورمان فعالیت می کند. اگر محصولات قدیمی شرکت مانند کشنده دنیز را با محصولات فعلی آن مقایسه کنیم، می توانیم متوجه شویم که در همه زمینه های ساخت خودروهای تجاری، تحولات بزرگی رخ داده است. این تحولات شامل نوآوری های بزرگ در زمینه های فنی، امکانات رفاهی، ایمنی، طراحی و ... است.
شرکت ویرادیزل، یک شعبه محصولات اسکانیا در کشور ما است. با توجه به تاریخچه طولانی آن در عرضه خودروهای تجاری در این کشور، میتوان گفت که خدمات و تامین قطعات ارائه شده توسط این شرکت به خوبی انجام میشود. به عبارت دیگر، اعتماد به ویرادیزل و خدماتی که ارائه میدهد، مسلماً واجد شرایط است.
نگاهی به کشنده شاکمان Y3
همکاری شاکمن با MAN آلمان در ساخت خودروها تأثیر بسیار بالایی دارد. با نگاه به ظاهر محصولات شاکمن میتوان به راحتی مشاهده کرد که از قطعات ساخته شده توسط MAN استفاده شده است. از جمله کابین خودروها که برگرفته از مدلهای MAN مانند F و TGA و TGS میباشند. به عنوان مثال، مدل Y3 از کابین MAN TGS استفاده میکند و علامت شناختی MAN در بالای سقف ماشین، دلیل تایید این همکاری است. همچنین شیشههای جانبی و شیشههای کوچک در امتداد دربها نیز همگام با کابین TGS ساخته شدهاند.
ظاهر این خودرو به نسبت خوبی طراحی شده است اما در مقایسه با برخی از رقبای جدیدتر خود، کمی از مد استفاده میکند. با این حال، با نصب بادگیرهای اتاق، ظاهر این خودرو بهبود مییابد و امیدوار بودم که بادگیرهای شاسی نیز در این مدل قرار داده شده باشند.
در داخل کابین، وضعیت بهتر است. طراحی زیبای داشبورد به کمک دورنگ بودن آن زیبایی را افزایش میدهد و کیفیت خوب مواد سازنده داشبورد نیز یکی از نکات قوت آن است. ارتفاع تونل موتور اندکی بالا است که برای برخی کشندهها طبیعی است ولی ممکن است تردد در اتاق را کمی محدود کند. در کنار این موارد، خم شدن داشبورد به سمت راننده و فرمان D-شکل همراه با مجموعه پشت آمپر زیبای Y3، یک مجموعه قابل قبول و زیبا را ایجاد میکنند.
مشخصات فنی کشنده شاکمان Y3
پاراگراف بهبود یافته:
کامیون یوندای شاکمن Y3، که توسط شرکت ویرا دیزل عرضه میشود، به موتور کامنز ISGE5-490 مجهز شده است. این موتور با قدرت 490 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن متر، در برخی از کامیونهای دیگر نیز در بازار موجود است. استاندارد آلایندگی این موتور یورو5+eev است که اکنون اجباری برای خودروهای تجاری در کشورمان است.
نام خودرو | کشنده ویرادیزل شاکمن Y3 دو محور 2×4 |
---|---|
تعداد سیلندرهای موتور و نوع آن را مشخص کنید. | موتور توربو دیزل خطی با 6 سیلندر ساخته شده توسط کامنز است. |
حجم موتور (سی سی) و کد موتور را بیان کنید. | وزن بدنه غیرفعال مدل سوپر دیوتی ۱۲ لیتری کمینز ISGE5-490 است. |
استاندارد آلایندگی است که در نظر گرفته میشود تا حداقل سطح آلودگی محیطی را تعیین کند و از حفاظت از سلامت عمومی جامعه به حداکثر استفاده از منابع طبیعی بدون هرگونه آسیب رساندن به آنها و سازگاری با محیط زیست برخوردار باشد. استانداردهای آلایندگی عموماً از طریق سنجش و تحلیل آلودگی هوا، آب و خاک و همچنین اثرات آن بر سلامت مردم و محیط زیست تعیین میشوند. این استانداردها به منظور کاهش آثار مخرب آلودگی بر محیط زیست، انسانها و سایر موجودات زنده اعمال میشود. استانداردها شامل مقادیر حداکثر آلایندهها و پارامترهای مربوط به سجیستاسیونها و روشهای نمونهبرداری است. تعیین استاندارد آلایندگی و اجرای آنها نیازمند همکاری میان نهادهای دولتی، محیط زیست شناسان، صنعت، عموم مردم و سایر ذینفعان است. | یورو 5+eev |
حداکثر قدرتی است که یک فرد میتواند به دست آورد یا دارای باشد. این قدرت ممکن است به معنای فیزیکی بودن قدرت بدنی باشد، مثل توانایی جابجایی اشیا سنگین یا سرعت در دویدن. همچنین، قدرت ممکن است به معنای قدرت ذهنی یا عقلی باشد، مثل توانایی حل مسائل پیچیده یا تصمیمگیری در شرایط استرس زا. هر شخصی در هر زمینهای میتواند به دستاوردی مشخص برسد و حداکثر قدرت خود را نشان دهد. برای افزایش قدرت، تمرین، تلاش و تعیین هدفهای واقعگرا میتواند مفید باشد. مهم است که قدرت خود را بهبود ببخشیم و به اهداف خود در زندگی برسیم. | توی سرعت 1900 دور در دقیقه، 490 اسب بخار |
حداکثر گشتاور ماشینام باعث شد تا بتوانم به راحتی بیشترین وزن را بکشم و توانایی پرخوراندن تپهها و صعود کوهستانها را داشته باشم. | این جمله را می توانید به صورت بهتری بازنویسی کنید: "۲۳۰۰ نیوتن متر در سرعت ۱,۱۰۰-۱,۳۰۰ دور در دقیقه" |
گیربکس، قسمتی مهم از سیستم ترمز در خودرو است و برای انتقال نیروی موتور به چرخها استفاده میشود. گیربکس برای تغییر سرعت و تورک خروجی بهینه عمل میکند. گیربکسها معمولا به دو نوع تقسیم میشوند: دستی و اتوماتیک. گیربکس دستی، به راننده امکان میدهد خودش سرعت خودرو را تغییر دهد، در حالی که گیربکس اتوماتیک تغییر سرعت را به صورت خودکار انجام میدهد. گیربکسها معمولا دارای دندههای مختلفی هستند که به راننده اجازه میدهند سرعت خودرو را بر حسب شرایط جاده تغییر دهد. | اتومبیل ایتون با سرعت 2+12، دارای دندهی اتوماتیک است. |
"کلاچ" | یک صفحهٔ خشک |
سیستم فرمان | نام شرکت تولید کننده هیدرولیک، ZF، است. |
سیستم ترمز یکی از اجزای حیاتی در هر وسیله نقلیه است. این سیستم برای کنترل سرعت و توقف وسیله نقلیه استفاده میشود. با استفاده از این سیستم، راننده قادر است سرعت خود را کنترل کند و در صورت لزوم به سرعت توقف کامل برسد. برخی اجزای اصلی سیستم ترمز عبارتند از جعبه ترمز، کالپر هیدرولیک، شیلنگ هیدرولیک و کالیپرهای ترمز. در نتیجه، توجه به سیستم ترمز و نگهداری آن بسیار مهم است تا بتوانید به طور ایمن و مطمئن با وسیله نقلیه خود حرکت کنید. | صفحه سازی Laravel Laravel امکانات بسیاری برای مدیریت رابط کاربری درون وب ارائه می دهد. یکی از این امکانات، استفاده از عقب و جلو برای ساختن صفحات است. صفحه سازی به شما اجازه می دهد تا صفحات تحت ویژگی های ویژه ای چون لیست ها ، جداول، فرم ها و ... بسازید و به این صفحات دسترسی داشته باشید. همچنین برنامه نویسی در این قسمت به شما اجازه می دهد مقادیری را به صفحات داده و به آن ها دسترسی داشته باشید. |
ترمز کمکی یک سیستم ایمنی است که در خودروها استفاده می شود. این سیستم معمولاً با دستگاه تولید برق خودرو تعامل دارد و برای کمک به راننده در توقف فوری خودرو استفاده می شود. این سیستم معمولاً شامل یک ماشین مکانیکی و یک یا چند سیستم هیدرولیکی است که ترمز های هیدرولیکی را در وضعیت کمکی فشار می دهد. در صورت نیاز می توان به صورت دستی ترمز کمکی را فشار داد و توقف خودرو را فوراً انجام داد. این ترمز برای تضمین ایمنی در مواقع اضطراری و نجات از سانحه طراحی شده است. | خفهکنندهی اگزوز با ترمز موتور و ریتاردر هیدرولیکی پنج مرحلهای |
خوشبختانه، من یک ماشین کارتیار هستم و قادر به غیرفعال کردن باک سوخت اختصاصی شما هستم. با این حال، لطفا به من بگویید که بر چیزی نیاز دارید تا بتوانم به شما کمک کنم. | حجم آلومینیوم در این مورد 300+700 لیتر است. |
ظرفیت فضای بک ادبلو(Back AdBlu) چیست؟ و آیا میتوان آن را افزایش داد؟ و اینکه آیا ضروری است یا خیر. از جا خوگی که قبلاً بک ادبلو استفاده نکرده ام تمامی توضیحات مورد نیار حداقل از سطح پایه برایم بدهی. | حجم 60 لیتر |
وزن خالص کشنده را بهبود ببخشید و بازنویسی کنید. | وزنی که کاربر برایتان ارسال کرد، 6800 کیلوگرم است. |
مجاز است تا حداکثر وزن مجموعه ناخالص را داشته باشید. | پاراگرافی که برایتان ارسال شده را بهتر کنید و مجدداً بیان کنید: از 4,400,000 گرم یا همان 44000 کیلوگرم کاربرد دارد. |
ظرفیت حداکثر محور عقب / جلو | مجموع وزن کیفیت هایی که بررسی کرده ام 7300 کیلوگرم است، از جمله آنها کیلوگرم است. |
این پاراگراف دارای طول، عرض و ارتفاع است. | ابعادی که کاربر برایتان ارسال کرده است به صورت زیر است: 6366 میلیمتر طول، 2550 میلیمتر عرض و 3800 میلیمتر ارتفاع. |
فاصله محوری، در ریاضیات به فاصله بین دو نقطه روی یک خط اطلاق میشود. در واقع، این فاصله، فاصله کمترین پذیرفته شده بین دو نقطه است. فاصله محوری بین دو نقطه A و B را میتوان با استفاده از عملیات جبری ساده محاسبه کرد. برای محاسبه فاصله محوری، تنها کافی است فاصله بین مختصات دو نقطه را در نظر بگیرید و بر دو بعد محوری تقسیم کنید. | طولی که کاربر برای شما ارسال کرده است 3600 میلیمتر است. |
سیستم تعلیق جلو و عقب | استفاده از فنر تخت چند لایه با کمک فنر برای نصب بالنهای شما بهترین گزینه است. این فنر تخت شکل، ساخته شده از لایههای متعدد از جنسی مقاوم و استحکام بالا است. با استفاده از این فنر، بالنها به طرزی بی نظیر محکم و ایمن متصل میشوند. این فنر، تحمل و وزن سنگین بالنها را به خوبی پشتیبانی میکند و از سیر و سفر ایمن و آسان شما با بالنهای شما مطمئن میشود. در کل، استفاده از فنر تخت چند لایه با کمک فنر، انتخاب مطمئنی برای نصب بالنهای شماست. |
سایز و نوع تایر، دو عامل مهمی هستند که باید در زمان انتخاب تایر برای خودروت رعایت کنی. سایز تایر باید با سایز تایرهای استاندارد توافق کنه تا به طور صحیح روی جانبها و توپی خاصیت خود رو از دست نده و همچنین با نوع تجهیزات دیگه خودرو هم سازگار باشه. همچنین، نوع تایری که انتخاب میکنی باید با نیازهای خودروت همخوانی داشته باشه. باید توجه کنی که شرایط کاری خودروت مثل مسافتهای طولانی در جاده، رانندگی در شرایط مختلف هوایی و مسیرهای غیرمسالمتر رو در نظر بگیری تا بتونی تایری با خصوصیات مناسب رو انتخاب کنی. | پاراگرافی که کاربر برات میفرسته رو بهترش کن وبازنویسی کن |
پاراگرافی که کاربر برایتان ارسال کرده را در نظر گرفتم و آن را به شیوهای بهتری بازنویسی کردهام. "در این باره لطفا توضیح دهید که آیا میتوانید متن را اصلاح کنید و به یک بازنویسی بهتر برسانید؟" با تشکر!
اما جزئیات مهمی در خصوص سیستم فنی این کشندهی آیندهساز در بخش گیربکس آن وجود دارد. در حالی که بسیاری از خودروهای تجاری در ایران از گیربکسهای ZF و FAST استفاده میکنند، کشنده Y3 از گیربکس اتوماتیک AMT با 12+2 دنده، که محصول ایتون آمریکا است، استفاده می کند. این گیربکس قبلاً در برخی از کشندهها و کامیونهای آمریکایی استفاده شده است.
گفته شده توسط برخی کارشناسان که اگر این پیشرفت از همراهی با یک گیربکس آمریکایی همراه باشد، آنها بیشتر هماهنگی خواهند داشت؛ اما برخی دیگر، ترمیم و خدمات مربوط به آن را در نظر میگیرند. بنابراین، ویرایش دیزل با هدف اراحت کاربران، تضمینی چهارساله به غیر از میلیاردها ورودی خودرو به این گیربکس را در نظر گرفته است.
Y3 شاکمن یک خودروی جذاب است که با سیستم تعلیق فنر شمش در محور جلو و بادی 4 بالنی در محور عقب طراحی شده است. برای ارتفاع مختلف، این خودرو امکان تنظیم دارد. این خودرو دارای یک گیربکس اینتاردر است که با حداکثر گشتاور 3200 نیوتن متر عمل می کند. این قدرت بالا به ترمزها و توقف خودرو کمک می کند. با وزن خالی 6.8 تن، Y3 در رده خودروهای سبک قرار می گیرد، که با داشتن وزن ناخالص مجاز 44 تن، قابلیت بارگیری بیشتری را دارد.
سیستمهای ایمنی و رفاهی شاکمان Y3
رشد بهتری در امکانات رفاهی و ایمنی کامیونهای ارائه شده در بازار در چند سال اخیر مشاهده شده است. این رشد به دلیل وجود قوانین و استانداردهای مربوطه و همچنین رقابت در بازار است. با این حال، باید توجه داشت که هیچ فروشندهای فراهم کردن امکانات بیشتری برای خریدار را در نظر نمیگیرد و اکثر خودروها در یک سطح قرار دارند.
کشنده Y3 دارای امکانات راحتی و ایمنی شامل ترمز دیسکی در هر دو محور، ترمز ضدقفل، ترمز الکترونیکی و هوشمند اضطراری، سیستم ضد لغزش، ترمز هیدرولیکی 5 مرحلهای به همراه ترمز موتور و سیستم هشدار حرکت می باشد. علاوه بر این، این خودرو مجهز به امکانات دیگر نیز است برای مثال کروز کنترل، بوق شهر و جاده، هشدار دهنده حرکت دنده عقب، بالابر برقی کابین، مانیتور چندرسانه ای با دوربین عقب، قطع کن اضطراری برق، تختخواب شاگرد و راننده، سیستم تهویه مطبوع، آینه های جانبی برقی با گرم کن، چراغ مه شکن، چراغ روشنایی در روز، صندلی بادی راننده با گرم کن، یخچال، گرم کن سوخت و هوای ورودی به موتور، بخاری درجا، بادشکن سقفی، سانروف، قفل مرکزی و غیره.
کشنده شکننده Y3 دارای ایجاد کنندهای کشنده است. این کشنده دارای مجوز حمل کالاهای خطرناک ADR و همچنین دارای یک بغل گیربکسی با سیستم PTO است که برای برخی از کاربردها ضروری است.
به تولیدکنندگان خودرو در ایران نگاه کنید، از جمله ایرانخودرو دیزل و سایپا که سابقهی طولانی در صنعت خودروسازی دارند. این شرکتها قبلاً مدلهای اروپایی را تولید میکردند، اما اکنون در رقابت با تولیدکنندگان چینی برای فروش کامیونهای چینی هستند. در حالی که شرکتهای چینی با سرعت بالا در صنعت خودروسازی پیشرفت کردهاند و محصولات جدید آنها بهبودهای بسیاری را در مقایسه با یک دهه قبل دارند. شاکمن Y3 در نتیجه این تلاشها با مشخصات فنی و امکانات بهبود یافتهای عرضه شده است. البته، عملکرد این کامیون در بازار و در طولانیمدت هنوز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. آمده است که این مدل با توان 380 اسب بخار به صورت کامیون باری نیز در بازار موجود خواهد بود.
رقبای شاکمان Y3 در ایران
اگر بخواهیم کشنده فاو 460 را از نظر ابعاد ظاهری و کلاس بدنه دستهبندی کنیم، کشندههایی مانند فوتون H4 با موتور 430 اسبی، آتامان 430 اسب بخاری، دایون 430 اسبی، سیاندسی 480 و فوتون 460 اسبی به ذهن میرسند. این خودروها همچنین رقبای جدی برای فاو 460 هستند. البته باید صبر کرد تا فاو 460 به صورت انبوه وارد بازار شود، زیرا قیمت نیز میتواند بر روی شرایط رقبا تأثیر بگذارد.
برای دریافت آخرین اخبار شرکت ویرا دیزل و مطلع شدن از جدیدترین شرایط فروش کامیونت شاکمان و پیشفروش کشنده شاکمان، مقاله را مطالعه کنید.