معرفی هوندا CR-V هیدروژن‌سوز مدل 2025

مقالات خودرویی

شرکت هوندا به همان اندازه که تویوتا و بی‌ام‌و به ساخت خودروهای هیدروژن‌سوز علاقه دارند، همچنین علاقه‌مند به ساخت خودروهای هیدروژنی هستند. هوندا در حال حاضر در همکاری با جنرال موتورز، سامانه سلول سوخت FCEV را طراحی میکنند. این سامانه در حال حاضر بر روی مدل CR-V شرکت در دست آزمایش قرار دارد. اخیراً اعلام شده است که هوندا قصد دارد این خودرو را در سال 2025 به عنوان جانشین غیرمستقیم برای مدل کلریتی (Clarity) به بازار عرضه کند.

به نظر می رسد هوندا قصد دارد نیروهای حرکتی خودرو را با استفاده از همزمانی تکنولوژی سلول سوخت و باتری فراهم کند. در فیلم تبلیغاتی کوتاهی که از این خودرو منتشر شده است، مالک خودرو با استفاده از قابلیت شارژ غیرمستقیم، ماشین قهوه جوش خود را روشن می کند. در یک صحنه دیگر از فیلم، خودرو به جایگاه سوختگیری می رود تا کپسول هیدروژنی که در عقب آن قرار دارد، پر شود.

2025 هوندا CR-V هیدروژن‌سوز

نسخه FCEV احتمالاً تنها در چراغ‌های عقب شفاف و درگاه شارژ روی گلگیر جلو با نمای بیرونی متفاوت است. در ضمن، هوندا ممکن است این مدل را با نام دیگری نیز عرضه کند.

اکثر خودروهای الکتریکی امروزی این امکان را دارند که از باتری خودرو برای شارژ لوازم برقی استفاده کنند، به عنوان مثال خودروهای هیوندای آیونیک 5، کیا EV6، جنسیس GV60، نیسان لیف، فورد F-150 لایتنینگ و برخی اعضای سری ID از محصولات فولکس واگن این قابلیت را دارند. حتی خودروی پلاگین-هیبرید میتسوبیشی اوتلندر PHEV نیز از این ویژگی برخوردار است.

استفاده همزمان از مجموعه باتری و مخزن هیدروژن، می تواند در افزایش چشمگیر وزن خودرو تأثیرگذار باشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که هوندا چگونه با این چالش در طراحی CR-V FCEV روبرو شده است.

2025 هوندا CR-V هیدروژن‌سوز

هزینه ساخت سامانه سلول سوخت براساس آمار هوندا کاهش ۲/۳ می‌یابد و در عین حال دوام آن دو برابر می‌شود.

هوندا قصد دارد که مدل CR-V FCEV را در تاسیسات ایالت اوهایو تولید کند، جایی که از NSX قبلاً بهره برداری می‌شد. این به‌ازایی است که تا نوامبر 2022، هوندا CR-V FCEV خواهد بود تنها خودروی برق سوختی سلولی ساخت آمریکا. هرچند، حتی با این حال، هوندا CR-V FCEV بازار ژاپن نیز از همین ایستگاه تأمین خواهد شد.

تنها چند روز پس از انتشار فیلم تبلیغاتی هوندا، شرکت شل (Shell) اعلام کرد که قصد دارد 7 جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن خود را در ایالت کالیفرنیا تعطیل کند.

رقیب واژه صحیح "مواجه نشده" در جمله "رقیب خاصی مواجه نیست" است. پیشنهاد می‌شود جمله را به صورت زیر بازنویسی کنیم: هوندا CR-V FCEV با رقیب خاصی روبرو نیست، چراکه سدان ساخت ژاپن یعنی تویوتا میرای با استقبال چندانی مواجه نشده و هیوندای نیز از عرضه نسل بعدی نکسو در سال 2025 خبر داده است.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ